tuliko sinulle tämän kuun alussa TUPOon perustuva palkankorotus?
millä alalla työskentelet? korotukset olivat jotakin luokkaa 2%, riippuen sopimusalasta. korotukset pitäisi tulla myös sopimuksettomille aloille..
itse en korotusta nähnyt palkassani ja työskentelen liikunta-alalla. voi että kun tekisi vielä mieli paljastaa missä paikassa!
Kommentit (22)
Olen pienessä yksityisessä firmassa, joka ei kuulu mihinkään liittoon. Ei siis ole pakko antaa mitään TUPO-korotuksia, mutta meillä maksetaan ns. tavallisille rivityöntekijöille silti yleiset TUPO:n mukaiset korotukset.
korotus tuntipalkkaan. Olen ravintola-alalla töissä ja tiedän, et kaupan ala sai myös omat korotukset 1.6.2006.
Hyvän tyypin korotukset tulee aina erikseen, mutta Tupon saa kaikki.
En muista enää prosenttia, olisko ollut jotain 1,8-1,9.
ei kovin paljon. Terveydenhuoltoalalla
Kun en ole vielä palkkaani nähnyt (olen tuo joka palkkaa yhä odottelee jonkun yhteysvian takia..).
32 euroa muistaakseni.
Mulla on valtiolla neljän vuoden aikana palkka noussut 300 euroa, kiitos ikälisien, upj:n ja oman vaatimiseni. Pieniin yksityisiin firmoihin en enää mene ikinä, jos ei ole pakko.
tupohan tulee kaikille, myös sopimuksettomille aloille, yleiskorotuksena! sitten on erikseen vielä liittokohtaiset korotukse, kuten esim. minun alallani tuli liittokorotusta 0,6% sen yleiskorotuksen päälle!
enkä vielä urani aikana ole törmännyt tupo-korotuksia maksavaan työnantajaan. ja työnantajia minulla on ollut useita!
nyt pyysin paikkamme luottamusmiestä välittämään tiedon pomollemme, että missä korotukset viipyvät..ja jään odottamaan jumppatuntieni oleellista vähenemistä.
Mulle oli tullut 4% korotusta. Ei haittaa yhtään, en ole kyllä varma, että oliko tuossa joku kesäkuun erikoislisä.
ellet sitten pärstäkerroin-korotusta..
julkisella puolella asia on tietysti ihan eri, mutta esim. oma työnantajani (suuri kuntosaliketju) ei ole vielä kertaakaan maksanut edes lain vaatimia korotuksia. puhumattakaan lisistä, lomarahoista jne.
Suomessa ollaan siinä hyvässä tilanteessa, että työnantaja- ja työntekijäosapuoli liittojensa kautta neuvottelevat yhteiset pelisäännöt työehtoja ja palkkoja koskien. Vaikka nykyään jotkut haikailevat paikalliseen sopimiseen, jossa työntekijöillä ei ole enää mitään sanan valtaa.
Näiden TUPO-ratkaisujen tulisi koskea kaikkia, riippumatta liitosta tai työnantajan yksityisyydestä. Ota vaan yhteytta ensin työnantajaasi ja sitten liittoosi.
reilut 20 euroa, mutta minun alallani peruspalkan nostaminen vaikuttaa suoraan lisiin, kuten ilta-, yö-, lauantai- ja sunnuntailisiin jotka maksetaan laskennallisen tuntipalkan mukaan.
olen töissä matkailualalla.
p.s. en edes tiennyt että jollakin alalla ei tule korotuksia. näin on siis liikunta-alalla? t: luottamusmies
Eikä varmasti maksakaan, kun kerran ei työntekijät vaadi. Miten hyväksyt sen noin vai oletko ollut yhteydessä liittoon ym.?
nyt kun tiedän, voin ehkä ottaa yhteyttä liittoon. tosin meillä kuntosalityöntekijöillähän ei ole omaa liittoa, vain liitto jolla on jäseninä yksittäisiä työntekijöitä..
jos nostan asiasta haloon, saan varmaan potkut?
tähän asti ei ole vastausta kuulunut kuin kahdelta alalta..liekö mammat sitten myös tietämättömiä näistä jutuista vai pidetäänkö korotuksia todellakin automaattisina?
näin ei todellakaan ole!
- ap
onko yksityisen puolen työntekijöitä jotka OVAT saaneet korotukset? minulla on edessä alan vaihto, koska täällä ei ole korotuksia näkynyt. monet ovat saliltani lähteneet koska ovat kyllästyneet tällaiseen kohteluun. he ovat kuitenkin joutuneet ojasta allikkoon, sillä he ovat menneet viereiselle salille euron palkankorotuksen perässä vain joutuakseen samaan tilanteeseen; palkka ei nouse siitä mitä sen on sovittu olevan!
oma palkkani on ollut täsmälleen sama jo neljän vuoden ajan! ja määräaikaissopimuksia kirjoitamme alle kolmesti vuodessa. siinä ei paljoa ole neuvotteluvaraa. tilallesi tulee aina joku nuorempi ja halvempi työntekijä!
luotan siihen että palkkani osataan laskea ihan oikein!
Kaikki liitot ei menneet siihen mukaan kuten esim. ERTO jossa mieheni työpaikka on. Saivat paljon paremmat korotukset =( eiku siis tietty meidän perheessä toisaalta =)