Teen kaiken väärin hyvintoimeentulevana tässä tilanteessa, vaikka yritän parhaani. Ahdistaa rajusti
En saa nukuttua, seuraan kaikki uutiset, keskustelupalstat. Ahdistaa toisten ihmisten taloudellinen tilanne (ei niinkään itse virus). Me pienyrittäjät ollaan kaikilla palstoilla kaikkein pahin riistäjä ja väärintekijä, kun yrittäjät kertovat ongelmistaan toimeentulon suhteen. Tiputaan koloon, missä ei tukea tule (nyt päästiin toimeentulotuen piiriin).
Minun ongelmat, että teen kaiken väärin.
1. olen hyvintoimeentuleva asianajaja, pienyrittäjä. Asiakkaita ja töitä on edelleen. Rahaa on puskureissa ja omilla tileillä yhteensä 100 k. En siis vaadi mitään valtiolta tai kunnilta. --> olen liian hyvässä asemassa, vaikka omalla työlläni kaiken saavuttanut. -->syyllisyys
2. Pitäisi kannattaa yksityisyrittäjiä. Pitäisi vältellä ihmisiä. ---> voiko mennä kampaajalle tai kauneushoitoon. ---> väärin teet miten vaan
3. Pitäisi kannattaa yksityisyrittäjiä. Harrastan ratsastusta. Tallit on yksityisiä. Minulla 3 tuntia viikossa. Harrastus vie päivässä 2,5- 3 h matkoineen ---> syyllisyys kun voin mennä harrastukseen. Tallit yksityisiä. Onko tämä yrittäjien kannattamista? On. Mutta sekin väärin. Pitäisi lopettaa harrastus? Kuka siitä hyötyy? Tallit nurin ja hevoset lahtaamoon?
4. Kuurasin juuri mattoja pesutuvassa. Onko tämä väärin, että itse tekee? Pitäisi viedä pesulaan, että kannattaa yrittäjää?
5. Teen ruokaa itse. Tämä väärin. Koska pitäisi ostaa yrittäjältä mutta kaikki yrittäjät on p-as-ko-ja rahanahneita, joten sekään ei ole oikein.
6. Maksan laskuni ja veroni edelleen. Sekin väärin, koska pitäisi kärsiä kaikkien kanssa yhdessä.
7. En palkannutkaan kotisiivoojaa. Tämä itselle vielä epäselvä, onko sallittua vai ei...
8. Tulen hyvin toimeen. Pitäisi kärsiä. Lainaan rahaa ystäville pyydettäessä. Lainanmaksun odotan tapahtuvan. Pitäisikö minun ilmaiseksi jakaa rahaa? Ei mielestäni, olen itse työlläni saanut varani.
9. Ostin helmikuun lopulla uuden auton käteisellä. Tämä väärin koska?? en osaa vastata.
10 En vaadi yhteiskunnalta mitään tukia tai lievennyksiä. Maksan veroni, yel:ni ja alvini kuten ennenkin.---> tämä väärin, koska kaikkien pitäisi kärsiä. Minun maksamani verot ja laskut helpottavat yhteiskuntaa ja yritysketjua (esim. lehdet, joissa mainoksia)
11. Uskallanko ostaa ratsastuskursseja kesälle.... Olen silloin k- u-si- pää, kun muilla tiukkaa.
'Tässä ei puoliakaan Näistä ristiriitaisuuksista.
Olen todella ahdistunut. Univaikeuksia, levottomuutta, ahdistusta toisten puolesta. Kuitenkin yhteiskunnan kannalta on mielestäni parasta, että jatkan verojen ja laskujen maksamista kuten ennenkin.
Saan p-skaa niskaani, mutta oli pakko kirjoittaa.
Kommentit (49)
En ymmärrä mistä tuo ahdistus kumpuaa. Tämä korona kohtelee ihmisiä epätasa-arvoisesti. Toisille se tarkoittaa lomautusta, toisille vain etätöitä. Ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa siitä, että oma tilanne on hyvä. Voit aivan hyvällä omallatunnolla tukea yrityksiä jatkamalla palveluiden ostamista.
Vierailija kirjoitti:
Noniin "asianajaja", keksi joku parempi provo.
En ole koskaan provoja tänne kirjoittanut, en nytkään. Pitänyt myös täällä "asianajaja vastaa "- palstaa.
Jos epäilet minua provoksi, kysy mitä haluat juridiikkaan liittyvää, niin vastaan. Vuonna 1991 Turun Caloniaan menneenä, väitän, että minun ei tarvitse provoa juridiikasta tänne kirjoittaa.
Yritys vuodesta 2006
Sulla taitaa vaan oma pää brakata. Itsellä asiat ihan hyvin, enkä silti koe mitään syyllisyyttä. Elän kuten ennenkin, poislukien rajoitukset. Eli käyn kaupassa kerran viikossa, muutoin olen kotosalla. Ostan sen mitä tarvitaan, en enempää, enkä mitään tiettyä vain tukeakseni yrittäjiä. Ostan tarpeeseen. Mua henk.koht. ärsyttää tää yrittäjien kerjäysmeininki. Tulee sellainen tunne, että kohta ostan vain sellaisten yrittäjien tuotteita jotka ei kerjää somessa.
Hei lakimies, miten tulkitset 18. pykälää lain 1397/2016 soveltamisesta Inarin kunnan hankintoihin Murmanskista?
Tee rahoillasi hyvää tarvitseville niin voit ehkä syyllisyyden sijasta tuntea iloa.
Hienoa, että sinulla rahaa. Pitääkö sitä tulla tänne mainostamaan, vähän junttia mun mielestä.
Jeesus pystyy antamaan sinulle rauhan, ei omat suorituksesi maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Sulla taitaa vaan oma pää brakata. Itsellä asiat ihan hyvin, enkä silti koe mitään syyllisyyttä. Elän kuten ennenkin, poislukien rajoitukset. Eli käyn kaupassa kerran viikossa, muutoin olen kotosalla. Ostan sen mitä tarvitaan, en enempää, enkä mitään tiettyä vain tukeakseni yrittäjiä. Ostan tarpeeseen. Mua henk.koht. ärsyttää tää yrittäjien kerjäysmeininki. Tulee sellainen tunne, että kohta ostan vain sellaisten yrittäjien tuotteita jotka ei kerjää somessa.
Olet oikeassa. Kyse juuri siitä, että oma pää alkaa heittämään. Vaikka työssäni aina murehtinut toisten asioita, niin tämä nykyinen tilanne erilainen.
Mistä sä olet saanut päähäsi, että kaikkien pitää kärsiä?
No ihan pa*kaa muutenkin koko kirjoitus. Päässä taitaa kilistä pahasti, eikö siinä ole kärsimystä sulle tarpeeksi?
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että sinulla rahaa. Pitääkö sitä tulla tänne mainostamaan, vähän junttia mun mielestä.
Anteeksi. Nyt punaviineissä kerroin omat ajatukseni.
En missään nimessä halunnut mainostaa/pröystäillä, vaan sanoa, että kaikki miten toimit on väärin.
Pitäisikö kaikkiin kerjäysviesteihin osallistua? Pitäisikö kysyä kaupassa jonossa olevalta onko sulla rahaa? Pitäisikö lahjoittaa rahaa jonnekin (mistä tiedät minne menee),
Valaise minua. En tiedä.
Ymmärrän hyvin. Olen itse järkeillyt tämän tilanteen niin, että maailma ei vain ole tasapuolinen. Ei ole koskaan ollutkaan. En voi henkilökohtaisesti olla vastuussa KENENKÄÄN toimeentulosta tai sen puutteesta. Minulla menee oikein hyvin, kiitoksia säästäväisyyteni ja taloudellisen suunnittelun sekä varautumisen jo vuosikymmenien ajalta. Tiedän että tämä koronakriisi tulee korjaamaan rankalla viikatteella yrityksiä, ihmisiä ja tulevaisuuksia. Se on valitettavaa, se on kivuliasta.
Näemmu uuden maailman, ja siihen sisältyy myös kiinteänä osana omaisuuksien ja toimintamahdollisuuksien "uusjako".
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä olet saanut päähäsi, että kaikkien pitää kärsiä?
No ihan pa*kaa muutenkin koko kirjoitus. Päässä taitaa kilistä pahasti, eikö siinä ole kärsimystä sulle tarpeeksi?
Kiitos. Nyt tajusin tilanteeni.
Täytyy toimiva firma lopettaa ja mennä toimeentulotukijonoon. Sulkea empatia mielestäni ja ajatella ainoastaan omaa etua.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin. Olen itse järkeillyt tämän tilanteen niin, että maailma ei vain ole tasapuolinen. Ei ole koskaan ollutkaan. En voi henkilökohtaisesti olla vastuussa KENENKÄÄN toimeentulosta tai sen puutteesta. Minulla menee oikein hyvin, kiitoksia säästäväisyyteni ja taloudellisen suunnittelun sekä varautumisen jo vuosikymmenien ajalta. Tiedän että tämä koronakriisi tulee korjaamaan rankalla viikatteella yrityksiä, ihmisiä ja tulevaisuuksia. Se on valitettavaa, se on kivuliasta.
Näemmu uuden maailman, ja siihen sisältyy myös kiinteänä osana omaisuuksien ja toimintamahdollisuuksien "uusjako".
Kiitos. Kiva, että edes joku tajuaa, mitä ajoin takaa. Kaikki mitä teet, on väärin.
Vierailija kirjoitti:
Hei lakimies, miten tulkitset 18. pykälää lain 1397/2016 soveltamisesta Inarin kunnan hankintoihin Murmanskista?
Ensinnäkin en ole lakimies, vaan asianajaja.
Esittämäsi kysymys on äärimmäisen harvinainen. Suosittelen ottamaan yhteyttä Inarissa tai rajan lähettyvillä toimivaan lakimieheen. Kysymys niin spesifinen, että siihen ei osaa vastata varmaan kukaan suoralta kädeltä.
Voin ottaa asiasta selvää.
Fatalji kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi. Nyt punaviineissä kerroin omat ajatukseni.
En missään nimessä halunnut mainostaa/pröystäillä, vaan sanoa, että kaikki miten toimit on väärin.
Pitäisikö kaikkiin kerjäysviesteihin osallistua? Pitäisikö kysyä kaupassa jonossa olevalta onko sulla rahaa? Pitäisikö lahjoittaa rahaa jonnekin (mistä tiedät minne menee),
Valaise minua. En tiedä.
Google on kätevä.
Noniin "asianajaja", keksi joku parempi provo.