Naapurin pappa kävi koputtamassa ovelleni ja kysymässä menisinkö ostamaan hänelle tupakkaa
Kun en suostunut, kirosi ja potki oveani. Jos olisi ollut kyse jostain tärkemmästä olisinkin voinut piipahtaa kaupassa mutta en tupakoiden takia!
Kommentit (16)
En tiedä. Riippuu miten vanha ihminen on kyseessä. Jos olisi viimeiset hetket kyseessä niin pikku konjakki sallittakoon. Jos on 70 vuotta polttanut niin yksi rööki voi olla jopa empatiaa.
Niin ja itse en ole koskaan polttanut enkä tykkää Ruotsin korona strategiasta yhtään.
Jos ymmärrät mitä ajan takaa niin peukuta ihmeessä.
Jep. Jos joku 700-100 v on tyyliin ikänsä polttanut niin ihan sama tässä vaiheessa lopettaako vai ei.
No tupakkipa hyvinkin... mutta mites ton nuuskan kanssa? Haaparannan raja on kiinni, laivat ei kulje ja Uudenmaan rajakin on kiinni. Jos tätä sulkua kovin kauan jatketaan, niin se ei varmaan auta kuin heittää syöpäkääryle huulille ja alkaa röyhyttelemään. Ei kovin fiksua näin koronan aikaan, kun sen iskiessä keuhkot on muutenkin kovilla. Mutta ei kait tässä valtiovalta anna paljon vaihtoehtoja.
Kyllä minä ainakin olisin pyörähtänyt lähikaupassa, hakemassa papparaiselle muutaman tupakka-askin.
Yksinäiselle miehelle tupakka on hyvä ystävä ja kaveri.
Eikä noilla vanhoilla ole enää paljoakaan mitään iloja elämässä.
Oltiin oltu jo kauan sijaisperheessä, äiti ei kyennyt katkeruudeltaan meistä huolehtimaan.
Lopulta hänet löydettiinkin menehtyneenä koneensa ääreltä vauva.fi/aihe vapaa -keskustelupalsta auki,
viimeisinä kirjoittamansa sanat "ahne s" ruudulle jämähtäneenä.
Kuolinsyy katkeruuden aiheuttama immuunipuutos, mikä altisti kohtalokkaalle covid-19 virukselle.
Vierailija kirjoitti:
Ai kiva kun poistatitte viestini jossa kerroin vaan totuuden, että tuo sukupolvi on syvältä p***eestä!
Törkeää vaatia toisia juoksemaan jossain kaupassa ostelemassa tupakkaa tällaisena aikana, ja erittäin sikamaista potkia toisen kodin ovea.
Olisit sanonut, että tuot, kun muutenkin käyt kaupassa.
En minäkään tupakkaa kävisi ostamassa kenellekään. Inhoan tupakkaa ja tupakointia. Ikäihmiset on usein melko itsekkäitä.
Tupakoinnin yhtäkkinen lopettaminen voi tappaa varsinkin jos on ikänsä tupakoinut.
Ai ap:n pitäisi altistaa itsensä koronalle siksi että kiittämätön vanha patu saa nikotiinsa?
Tupakointi heikentää selviytymismahdollisuuksia kun korona iskee, joten nyt jos koskaan olisi hyvä olla polttamatta. Mutta vaikka itse en ole polttanut, niin silti tiedän miten vaikeaa lopettaminen voi olla kun siinä on koukussa fyysisesti ja psyykkisesti. Tupakoihin lisätään asetaldehydiä riippuvuutta lisäämään. En pysty tuomitsemaan ikäihmisten polttamista. Jos se jouduttaa heidän poismenoaan, niin sehän parantaa vain huoltosuhdetta. Ja ehkä he itsekin valitsevat lyhyemmän elämän, kunhan saavat tehdä siitä itselleen nautinnollisen. Jos tupakointi on se viimeinen nautinto, niin sen kun sauhuttelee.
Hain eilen alakerran paapalle viskipullon ja 10 askia Camelia. Soitti ja kysyi. Ilman muuta hain, kun piti muutenkin käydä kaupassa. On varmaan yli 80-vuotias. Hyväkuntoinen mukava papparainen.
Minun naapurini soitti ovikelloa kun oli huppelissa eikä saanut oveaan auki vaikka oli avain. Avasin oven ja toivotin hyvät yöt. Ongelma ratkesi ja kaikki olivat tyytyväisiä.
Paitsi että minun olisi tietysti pitänyt soittaa oven avaus sen sijaan, että olisin avannut naapurini oven hänen omalla avaimellaan. Minun olisi myös tietenkin pitänyt tehdä ilmoitus, että naapurini ei kykene elämään enää itsenäisesti.
Minulta pyysi tänään kaupan ulkopuolella iäkkäämpi mies euroa. Annoin 5€, kun sellainen seteli oli. Puoliso sanoi jälkikäteen, että miksi annoin, kun näkihän sen, että kaljaan aikoi käyttää. Minusta on tärkeämpää kohdata ihminen empaattisesti ihmisenä kuin ruveta vieroittamaan jotain satunnaista kulkijaa.
En suostu tappamaan ketään ostamalla tupakkaa. En koskaan suostunut tuomaan tupakkaa tuliaiseksi ulkomailta.
Jokaisella on oikeus tappaa itsensä, mutta ei muita, joten tupakoinnin pitäisi olla laitonta.