Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut pukee lapsen _niin rumasti_?

Vierailija
29.06.2006 |

Kävimme eilen lasten kanssa Mäcissä syömässä ja sinne pörähti taas oikein duunariperhe, isä lieskapaidassa ja salihousuissa, äiti hompsuinen ja perheen 3 poikaa rumissa markettivaatteissa. Pienimmälläkin (arviolta 2v) oli iso joku örkkikuva rinnassa. Ja sitten tietysti kaikilla räikeät disneylippikset. Ugh, olen puhunut!

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla Englannissa on tosi paljon naisia, nuoria ja vanhoja, joilla jokapaivainen hiustyyli on tiukka ponnari paalaella. Ei otsatukkaa, yleensa aikaa sitten vaalennettu tukka niin etta juurikasvu nakyy.

Sen nimi on ' council house facelift' koska vetaa naaman kirealle.

Tosi upea naky esim. jollain viisikymppisella, ylipainoisella jolla on liian kireat vaatteet.

Vierailija
2/50 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua säälittää yhden opettajaystäväni " sivistynyt" tapa vaatettaa lapsensa. Pojat ovat 10- ja 1-vuotiaat. Varsinkin isomman puolesta harmittaa, koska sellaisella " nössölookilla" ei muuta saa kuin pilkkaa osakseen koulussa. Aina hillityt tvillihousut ja joku " kiva" kauluspaita, talvella slipoveri. Villakangastakki koulukäytössä ja asialliset nahkakengät. Kaverit pelaa jalkapalloa ja juoksee hippaa sekä hyppii kivillä. Tämä poika seisoo yksin aina saman lyhtypylvään vieressä. Ei niillä vaatteilla voi osallistua poikien touhuihin!

Poika on puettu hienosti ja todella siististi ja kalliisti, mutta sillä on kauaskantoiset seuraukset. Vaatteet hallitsevat pojan elämää. Hän ei pääse porukkaan, koska ei voi tehdä mitään. Hienot vaattee, mutta ei ystäviä, hmm...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, että pojille puetaan sinistä ja tytöille punaista. No ei ole. Klassinen, siisti juhla-asu pienelle tytölle on esim. talvella tummansininen/ruudullinen vekkihame, valkoinen (kauluksellinen) paitapusero, valkoiset sukkahousut ja tummat lakerikengät sekä siististi kammatut/kiinni laitetut hiukset, vaikka tummansinisillä samettinauhoilla solmitut letit. Neutraalia, siistiä, ei-provosoivaa ja moneen tilaisuuteen sopivaa.

Minusta klassinen pukeutuminen on juuri sitä, ettei tehdä vaatteista numeroa; ne ovat yksinkertaiset ja siistit, jolloin huomio ei kiinnity vaatteisiin, vaan ihmiseen, joka on niiden vaatteiden sisällä :)

Vierailija
4/50 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kauneus on taas katsojan silmissä.

Vierailija
5/50 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

upuku ja isommat pojat aina collegeissa kera auto- tai örkkikuvien. Lippikset voi myös olla esso, audi, tms. ja se isin audi vuodelta kypärä ja miekka. Karvanopat heiluen. :) Äidit AINA ylipainoisia ja tukat sellaisia, ettei kampaajalla ole käyty moneen vuoteen.

Vierailija
6/50 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitähän niillä pitäisi olla päällä? Mikä olisi taas se kultainen ja aina kaikkien mielestä oikea pukemistyyli? Voi lopettakaa jo nää tälläset provot!!!!!!!

Vierailija
7/50 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni lapset exänsä kanssa ovat juuri tuon näköisiä, äitinsäkin homssuinen ja outo ilmestys! En juuri heidän kanssaan haluaisi olla tekemisissä. Lapsia joutuu välillä näkemään, mutta liian läheisiksi eivät kyllä saa omieni kanssa tulla. En todellakaan miellä heitä sisarpuoliksi, vaikka sitä virallisesti ovatkin. Häpeän heitä myös suunnattomasti enkä halua liikkua heidän kanssaan julkisilla paikoilla. Kauheita juntteja räkänokkia. YÖK!

Vierailija
8/50 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille sopiva pukeutumistyyli on klassinen, jos pukeutumisasiat ei ole harrastus tai hallussa.

Vierailija
9/50 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänestä on upea!

Annan lapsen valita sellasia vaatteita mistä hän pitää! Olen itse koko lapsuuteni kärsinyt siitä, että aina piti ottaa äidin valitsemat vaatteet, vaikka itse vihasin niitä, enkä koskaan tee samaa virhettä itse! Juhlavaatteet on tietty erikseen, mutta nekin on vaihtoehdoista saanut lapsi itse valita mieluisimmat.

Mua OKSETTAA sellaset vanhemmat, jotka koristelee lapsen vaatteilla kuin joulukuusen ja koti on viimesen päälle vain sen takia, että on muille näyttää. ELÄKÄÄ SE ELÄMÄ JA ANTAKAA LASTENKIN ELÄÄ TURHIA HIENOSTELEMATTA!

Nimimerkki: meidän Nico-David-Kalervo ei saa sitten sotkee merkkihousujaan, että jos se vaan sitten seisoo jossain sivussa kun muut lapset leikkii....

Vierailija
10/50 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin mies saa kulkea missä vaatteissa huvittaa, vaikka verkkareissa. Samaten lapset, just sellasissa vaatteissa missä viihtyvät. Koulutuksella jne ei ole mitää tekemistä tän asian suhteen.

Vierailija
11/50 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia kuvitelmia teillä arvostelijoilla on itsestänne? Miten te itse pukeudutte ja puette lapsenne? Pukeudutteko itse lantiofarkkuihin ja kireisiin paitoihin? Ja lapsille merkkivaatteita, jota eivät missään nimessä saa olla lapselle mieluisia kirkkaita värejä. Ja lippiksen täytyy ehdottomasti olla Lego, Oakley, NoFear tms.

Mitä ihmeen väliä sillä on miten joku pukeutuu tai miten lapsensa puhee, paljonko painaa tms. Eikö ole pääasia, että perhe on onnellinen, lapset tyytyväisiä, kaikki asiat hyvin.

Hävetkää itse käytöstänne!

Vierailija
12/50 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki eivät ole kiinnostuneita omasta eivätkä lastensa ulkonäöstä enkä tiedä, onko se nyt niin kovin dramaattista. eiväthän kaikki ole kiinnostuneita yleensäkään samoista asioista. meillä lapset puetaan siististi, kuten me itsekin pukeudumme. huippukalliita vaatteita ei ostella, vaan siistejä löytöjä tekee edullisesti Lindexiltä ja Kappahlista (esim.). örkkikuvioiset markettivaatteet on usein kalliimpia kuin muodikkaammat...silloinkin, kun rahaa oli vähemmän (hoitovapaalla), lapset puettiin siististi (kirpputoriltakin tekee uudenveroisia löytöjä) AINA. mutta en kovinkaan usein kiinnitä huomiota muiden lasten vaatetukseen.

Vierailija
13/50 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse ensi kerralla tasokkaampi ruokapaikka.

Vierailija
14/50 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillani on aina ehjät ja puhtaat vaatteet, mutta kauniit... :D Mikä vika muuten on " markettivaatteissa" ? On siellä prisman hyllyissä muutakin kuin hirviövaatteita tai liekkipaitoja.

Vierailija
15/50 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesee. Merkkivaatteet sitä paitsi usein kestävät pesua paremmin kuin halpisvaatteet, joten oikeastaan merkkivaatteilla pitäisi saada sotkea enemmän kuin halpisvaatteilla.

Tätä samaa " ja sitten lapsi ei saa leikkiä, ettei vaan sotke vaatteitaan" -logiikkaa näkee aina näissä " puetko lapsesi sävy sävyyn" -ketjuissa, ihan niinkuin keskenään eri väriset vaatteet voisi pestä, mutta sävy sävyyn -vaatteita ei...=) Helpompihan samanväriset vaatteet on pestä, nehän voi laittaa yhtäaikaa pesukoneeseen...=)

Vierailija
16/50 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselleen. mites sitten , jos olet menossa vaikka kauppaan ja pikku-einari onkin puistossa sotkenut vaatteet, ethän sinä kehtaa mennä likaisilla vaatteilla kauppaan (lue:av:llä kerrottua: äiti ja einari paskaisissa legon asusteissa kaupungilla).

Vierailija
17/50 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikille sopiva pukeutumistyyli on klassinen, jos pukeutumisasiat ei ole harrastus tai hallussa.

Mitä on lapsilla klassinen pukeutumistyyli? Sinistä pojilla ja pinkkiä tytöillä?

Mä taas satun tykkäämään niistä örkkikuvioista. Meillä taas on ongelma, et kaikki tuo lahjaksi SINISIÄ vaatteita (meillä 2 poikaa) ja mua ketuttaa, kun pojat on aina jotain sinitiaisia... Mieluumin värejä, kuvioita jne. Ja sitäpaitsi, collegehousut on pojan helppo pukea itse päälle eikä ne hierrä, ei haittaa vaikka ois kuin hiekkaset kun tullaan pihalta jne. Farkkuja kyllä löytyy ja niitä käytetään, mutta ei niin usein.

Ja minä itse? Kotiäiti, kyllä, mutta pukeudun siististi ja omalla tyylilläni. Ylipainoinen en todellakaan ole, eikä mieheni käytä salihousuja (siistit farkut, musta paita...)

Antaisitte nyt jo muiden olla ja hoitaa elämänsä niinkuin itse parhaaksi näkevät. Mä olen ilmeisen huono äiti, koska en aio jatkaa ä-lomani jälkeen hoitovapaalle vaan pistän pienet huonosti puetut rääpäleeni, (joista toisella on joskus ollut millisiili) hoitoon.

Vierailija
18/50 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä itseasiassa ostetaan lapsille sävysävyyn vaatteita juuri siksi, että ne on helppo pestä!! ja myös siksi, että niitä on helppo yhdistellä (ei tarvitse pestä koko ajan, kun kaapista löytyy aina jotain sopivaa). merkistä en ole tarkka mutta väreistä olen!

Vierailija
19/50 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellä ihan oikeesti on niin heikko itsetunto, että sitä täytyy pönkittää haukkumalla toisten pukeutumista. Oikeinko lastesi kuullen kauhistelit, jotta varmasti lapsesikin oppivat putkiaivoisen ajattelusi?

Vierailija
20/50 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kyllä meijän perhe teijän perheet voittaa!!" ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi