Risto Linturi: Koronan toinen aalto tulee vääjäämättä ja kuolleita tulee olemaan maailmassa kymmeniä miljoonia
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/39e6e337-28b9-47a8-9cbc-b6ba2eb4…
Ainoa keino estää toinen aalto on rokote, lääke tai tosi hyvä testi. Testi olisi sellainen että jos vähänkin oireita niin henkilö heti testattaisiin ja eristettäisiin, käytännössö kolmas keino kai aika eperealistinen? Siis vaaditaan joko rokote tai tehokas lääke.
Kommentit (25)
Toinen aalto tulee jos tämä eka aalto nyt loppuu ensin ja sen jälkeen ihmiset rupeavat taas matkustelemaan pitkin maailmaa. Ellei sitten ekassa aallossa väestö saa tartuntaa vähintään 80 prosenttisesti, jolloin arvioidaan, että syntyy ns. laumasuoja viruksen leviämistä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vääjäämättä ;)
Mitä skeidaa.
Ei noissa muissakaan taudeissa ole tullut. Nyt joku linturi on sitten päättänyt, että sellainen tulee.
Zinc
Huuhaa ..
Jeesuskin on tulossa. Kyllä minä nyt väitän!
Mitä sieniä vedät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vääjäämättä ;)
Mitä skeidaa.
Ei noissa muissakaan taudeissa ole tullut. Nyt joku linturi on sitten päättänyt, että sellainen tulee.
Zinc
Huuhaa ..
Mitä sieniä vedät?
niin juuri, mä haluun samaa.
Mutta kymmeniä tuhansia on maailmalla myös koronasta jo toipunut.
Paljon maailmassa taas kuolikaan ihmisiä esim kuukaudessa ilman koronaa?
Linturi oli 90-luvun juppikauden ilmiö. Koulutusfirma myi ylikalliita perusluentoja ammattilaisille. Myi firman ja elelee ilmeisesti pääomatuotoilla nykyään, en ole kuullut mitään koko äijästä 20 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kymmeniä tuhansia on maailmalla myös koronasta jo toipunut.
Ja tulee toipumaan. Vaikka kuinka sairastuneita ja kuolleita lasketaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vääjäämättä ;)
Mitä skeidaa.
Zinc
Huuhaa ..
Mitä sieniä vedät?
Silokkeja.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Linturi oli 90-luvun juppikauden ilmiö. Koulutusfirma myi ylikalliita perusluentoja ammattilaisille. Myi firman ja elelee ilmeisesti pääomatuotoilla nykyään, en ole kuullut mitään koko äijästä 20 vuoteen.
Linturi on keksijänero. Rakensi muistaakseni itse aikoinaan oman tietokoneenkin ihan pienistä komponenteista kolvaamalla.
Toinen aalto voi tulla tai sitten ei.
Noita asiantuntijoita riittää.
Toivotaan ettei tule.
Negaa ei kannata aina viljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linturi on keksijänero. Rakensi muistaakseni itse aikoinaan oman tietokoneenkin ihan pienistä komponenteista kolvaamalla.
Eh... Keksijänerouteen vaaditaan pikkuisen enemmän kuin jonkun rakennussarjan komponenttien tinaaminen piirilevylle. Aika sama kuin jos väittäisi lennokkisarjan kokoamista liimalla nerouden osoitukseksi.
Muuten, niin liima kuin juotostöiden lyijyhuurut pilaa vuosien saatossa aivot, ne on myrkkyjä. Lyijy erityisen paha, mm. bensan lisäaineistuksen lyijyllä keksinyt menetti järkensä ja kuoli lyijymyrkytykseen.
Tulevaisuustutkija on raflaavampi nimitys kuin astrologi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sai pitkästä aikaa huomiota hatusta vedetyllä ennustuksellaan. En ymmärrä miksi tällaisia edes julkaistaan. Sama kuin itse yrittäisin ennustaa seuraavaa kirjallisuuden Nobelin voittajaa.
Asian 'tosissaan ottamisen' on siis ehdottomasti oltava mihin tahansa, asian nimissä hysterian lietsontaan mukaan lähtemistä ja aivan kenen tahansa sanomisillaan huomionhaluisen (anonyyminkin) pelottelijan sanojen 1:1 sellaisenaan uskomista ?
Ei kiitos !
Ei kolmas keino ole mitenkään epärealistinen, varsinkaan Suomen kokoisessa, harvaanasutussa maassa. Olisi tältä hässäkältä täälläkin vältytty, mikäli epidemia-alueilta tulleet olisi laitettu heti maahan saavuttuaan karanteenihotelliin.
Vierailija kirjoitti:
Vääjäämättä ;)
Mitä skeidaa.
Zinc
Huuhaa ..
Muista taudeista kuten SARS-ConV, joka tappoi 9,8% todennäköisyydellä, tai MERS, joka tappoi 34% todennäköisyydellä? Kuinka tämä niiden uusi serkku SARS-ConV-2 (CONVID-19 ei ole virus, vaan tauti) on niitä parempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sai pitkästä aikaa huomiota hatusta vedetyllä ennustuksellaan. En ymmärrä miksi tällaisia edes julkaistaan. Sama kuin itse yrittäisin ennustaa seuraavaa kirjallisuuden Nobelin voittajaa.
Hatusta vedetyllä? Ihan perusjuttuhan tuo on ja todennäköisemmin asiantuntevammilta tutkijoilta lainattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vääjäämättä ;)
Mitä skeidaa.
Zinc
Huuhaa ..
Mitä sieniä vedät?
Kuivattuna on kanttarellia, siitakkeita, voi -ja herkkutatteja.
Niitä lähinnä näin talvella.
Zinc
Vääjäämättä ;)
Mitä skeidaa.
Zinc
Huuhaa ..