Miksi vain osa sai tekstiviestin poliisilta?
Millä perusteella niitä rajaviestejä läheteltiin kun kaikki eivät saaneet? 🤔
Kommentit (61)
Ukko37 kirjoitti:
Poliisilla ei ole kaikkien numeroita.
Mun numero ja sähköposti on poliisin rekisterissä.Olen siis poliisin vanha tuttu..
No tämäpä oli yllätys sun "ukko37" nimimerkillä tulevien kommenttien perusteella.
Muut on laskettu jo luonnolliseen poistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tulee vain poliisin kirjoissa oleville epäilyttäville ihmisille.
Mä oon pelänny tätä koko ajan. Poliisi tietää :(
Viis poliiseista mutta Jumala näkee aivan kaiken, jopa sen kun minä käyn paskalla. Kiusallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tulee vain poliisin kirjoissa oleville epäilyttäville ihmisille.
Viis poliiseista mutta Jumala näkee aivan kaiken, jopa sen kun minä käyn paskalla. Kiusallista.
Mä en välitä Jumalasta kun sen syytä on että olen sellainen kuin olen.
Tekstiviestiä poliisilta ei tullut, mutta noin kello 13.00 tuli nimellä "VNK" jonka oletan tarkoittavan Valtioneuvoston kansliaa. Viesti tuli samaan aika mun ja miehen kännyköihin. Asutaan vakituisesti ulkomailla mutta Telian liittymät molemmilla.
Vähän aikaa sitten tuli prepaid liittymää
Vierailija kirjoitti:
Minä sain tänään tekstiviestin työpuhelimeeni, jonka numero on julkinen. Yksityisnumerooni, joka on salainen, ei tullut viestiä. Asun Uudellamaalla.
Noin kymmenen minuutti sen jälkeen, kun lähetin tämän viestin, tuli tekstiviesti myös salaiseen yksityisnumerooni.
Meillä 3 täysi-ikäistä. Jokainen sai viestin eri aikaa. Keski-Suomessa ollaan kaikiki, ja kirjoilla samassa osoitteessa. Alaikäisille ei ole ainakaan vielä tullut.
Ei se miltään poliisilta tullut, vaan Valtioneuvoston kanslialta. VNK
Toki operaattorin lähettämänä.
Mulle tuli erityisehdoin. Ammutaan kuulemma heti jos yritän jommasta kummasta suunnasta rajan yli.
Vierailija kirjoitti:
Ei se miltään poliisilta tullut, vaan Valtioneuvoston kanslialta. VNK
Toki operaattorin lähettämänä.
Mulle tuli kyllä polisiilta "Tiedote" otsikoitu viesti.
Vierailija kirjoitti:
Vähän aikaa sitten tuli prepaid liittymää
Rekisteröityyn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain tänään tekstiviestin työpuhelimeeni, jonka numero on julkinen. Yksityisnumerooni, joka on salainen, ei tullut viestiä. Asun Uudellamaalla.
Noin kymmenen minuutti sen jälkeen, kun lähetin tämän viestin, tuli tekstiviesti myös salaiseen yksityisnumerooni.
Mikään laskusliittymän numero ei ole poliisille salainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään laskusliittymän numero ei ole poliisille salainen.
Ei sen poliisin tarvitse niitä numeroita tietää. Poliisi on vaan pyytänyt kaikkia suomalaisia matkapuhelinoperaattoreita lähettämään sen tekstiviestin keskitetysti kaikkiin aktiivisiin matkapuhelinliittymiin. Hyvin yksinkertaista.
Kait ne tulee vaiheissa. Sain just omaan ja työpuhelimeen ja työpuhelimen numeroa ei ole missään julkisessa luettelossa. Elisan liittymät.
No missäs se hallituksen 2 vkoa sitten lupaama kirje jokaiseen suomalaiseen kotiin oikein viipyy??
Sitä tässä on odotettu, ei mitään tekstiviestejä, vaikka ei me siis mitään tekstiviestejäkään saatu, eikä varmaan saadakaan, kun ei ole puhelinliittymiä..
Sain näköjään tablettiin ja siinä on vain dataliittymä.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan poliisilta saanut mitään viestiä vaan DNA:lta.
Suositteliko jotain halpaa liittymää?