Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sopivaa käyttää lasta leikkimässä eri taloyhtiöiden leikkipaikoilla? Ei liity nyt koronaan, vaan kautta aikojen.

Vierailija
28.03.2020 |

Tuttavani tekee näin, mutta en ehkä itse kehtaisi.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan uudessa kerrostalossa ja sisäpiha on suunniteltu niin että sinne pääsee ainoastaan lukollisen portin kautta. Varmaan sen takia että sinne on hankittu hienot välineet eikä ole haluttu että sitä voi käyttää yleisenä puistona.

Vierailija
42/82 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiekkalaatikkoon kansi ja lukko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiön piha on osakkeenomistajien yksityisaluetta. Se ei ole vähääkään julkista, oli aita tai ei. Miten vääristynyt voi olla ihmisten oikeudentaju jos heidän mielestään on okei mennä toisen pihalle viettämään aikaa ja hyödyntämään heidän pihavälineitään? Tuskin osallistuvat pihatalkoisiin ja korjauksiin kumminkaan.

Onhan se selvää että poliisilla on parempaakin tekemistä kuin jahdata mokomia törkimyksiä. Mutta hyvä olisi tällaisille antaa selkeäsanaista palautetta.

Emme elä sosialismissa vaikka jotkut harhoissaan sellaista kuvittelevat.

Jo on pienet murheet ihmisellä. :D Kyllähän ne keinut ja liukumäet kuluvat ihan hirveästi kun jossain muualla asuva lapsi niitä myös käyttää! Kerrohan, jos on ok että talossa asuvan lapsen kaverit leikkivät pihalla, niin missä menee raja? Ne talon lapset kun todennäköisesti ystävystyvät myös niiden satunnaisten ulkopuolistenkin kanssa.

Vierailija
44/82 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sopivaa, jos vain otat oman lapsesi ja leikität häntä jonkin random-talonyhtiön leikkipaikalla. Ihan eri asia on sitten lapsi, joka menee kaverinsa luokse kylään. Totta kai he saavat siellä leikkiä yhdessä. Kunhan joku paikallaolijoista asuu tuossa talonyhtiössä.

Vierailija
45/82 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan haittaa kunhan leikitään siivosti. Vastavuoroisesti oman pihan lapset voi käydä toisen pihan leikkipaikalla ja saa vaihtelua.

Vierailija
46/82 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut vastauksia, mutta ei ole minusta ok, ellei sitten tulla jonkun talossa asuvan kutsumana. Kaupungilla on verovaroin ylläpidettäviä puistoja, mutta ei noita taloyhtiöiden pihoja maksa kuin asukkaat. Joskus kävelin lasteni kanssa yhden kerrostalon pihan poikki, siis ihan niitä asvaltoituja kulkureittejä pitkin, lapset eivät juoksennelleet missään, huutaneet tms. Joku mummo huuteli parvekkeelta, että mitä sinä tästä kävelet. Se nyt tuntui jo vähän kohtuuttomalta, mutta ehkä se oli hänen päivänsä ilonhetki.

Vierailija
47/82 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä tuntuu eniten vaivaavan se että osakkeen omistajat maksavat pihan ylläpidosta. Entäs kun kyse on kaupungin tai esim. saton omistamasta vuokratalosta? Joo, asukkaat kustantavat taloyhtiön ylläpidon vuokrallaan, mutta se vuokra nousee joka tapauksessa yleensä vuosittain, käytti pihaa kymmenen lasta tai ei yksikään.

Vierailija
48/82 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa taloyhtiön talkoisiin huoltamaan pihaa, täällä on keväisin ja syksyisin paljon tehtävää. Pihan kalusteiden uusimiseen menee rahaa, joten jokainen ulkopuolinen saa mukaansa laskun omasta osuudestaan. Kiva, että saadaan lisää käsiä pihatöihin ja osallistujia kuluihin. Jos ei kiinnosta, niin me tullaan välillä teidän pihalle viettämään aikaa.

Vierailija
49/82 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt halutaan olla pikkutarkkoja, niin minulla ei ole lapsia, enkä käytä taloyhtiön piha-aluetta itse, mutta silti maksan sen ylläpidosta samalla tavalla kuin lapsiperheetkin. Miten tämä on reilua, että joudun kustantamaan itselleni hyödytöntä aluetta? Ehkäpä minun osuuteni kattaa sitten niiden muualla asuvien lasten leikkimisen pihalla.

Vierailija
50/82 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt halutaan olla pikkutarkkoja, niin minulla ei ole lapsia, enkä käytä taloyhtiön piha-aluetta itse, mutta silti maksan sen ylläpidosta samalla tavalla kuin lapsiperheetkin. Miten tämä on reilua, että joudun kustantamaan itselleni hyödytöntä aluetta? Ehkäpä minun osuuteni kattaa sitten niiden muualla asuvien lasten leikkimisen pihalla.

Asun ekassa kerroksessa, en käytä hissiä. Koska tätä ei korvata minulle mitenkään, niin en lajittele jätteitä.

Sama ajatusmalli.

Vierailija
51/82 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun olisi pitänyt olla asunnon ostovaiheessa tarkempi. Valitsit asunnon taloyhtiöstä, jossa on leikkipiha. Etkö tosiaan osannut ajatella kustannuksia? Onko teidän taloyhtiössä sauna, uima-allas, pyykkitupa, kuivaushuone, pyörävarasto, käytätkö kaikkia noita? Maksat kuitenkin.

Vierailija
52/82 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei luonnostaan ymmärrä, mikä ero on leikkipuistolla ja taloyhtiön pihalla. Mutta vanhemman tulisi se ymmärtää ja opettaa.

Vierailija
53/82 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun ekassa kerroksessa, en käytä hissiä. Koska tätä ei korvata minulle mitenkään, niin en lajittele jätteitä.

Sama ajatusmalli.

Ei oikeastaan, sillä minähän maksan joka tapauksessa, oli siitä minulle hyötyä tai ei. Mutta suon mielelläni että osuuteni kattaa sen että muualla asuvat lapset leikkivät joskus pihalla, he hyötykööt minun panostuksestani. Ainakin siitä on sitten iloa niille lapsille.

Vierailija
54/82 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Jokamiehen oikeuksiin kuuluu.

Muutekin jos ollaan toisten pihoissa, niin totean vain että olemme vierailulla äidin eli lapseni mummon luona, joka asuu tässä talossa.

Sitten ovat hiljentyneet.

Joskus totean että olemme ohikulkumatkalla vain ja poistumme pian (hehee hehee tunnin päästä vasta).

Eli aika pitkälti voi haistattaa päin näköä näille yksityispiha huutelijoille.

Sen verran raavas isä olen että olen aina valmis painimatsiin, jos tulee urputusta.

Olen kokoajan kunnossa ja valmiina jos tulee rähinää. Kun lapsi on mukana, niin olen entistä agressiivisempi, jos meitä uhkaillaan.

Vierailija
55/82 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön asukkaat ovat maksaneet itse nämä leikkipaikkansa... Ei ne ole mitään yleisiä leikkipuistoja!

Sama kun käytettäisiin muiden taloyhtiöiden saunoja.

Vierailija
56/82 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kerrostalo on antanut luvan naapurin rivitalon lapsiperheelle käyttää keinuja ja hiekkalaatikkoa.

Sopikaa yhdessä.

Vierailija
57/82 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohi aiheen, mutta muistan kun mummoni asui rivitalossa ja kun olin hänen luona kylässä, niin hänen naapurit häätivät minut pois heidän pihan leikkupaikalta. Talossa ei edes asunut muita lapsia ja leikin ihan hiljaa puhumatta mitään, keinuin vain.

Ja siis naapurit kyllä tiesivät minut ja tiesivät minun olevan mummoni lapsenlapsi ja kylässä mummoni luona.

Mietin vain, että mikähän tuossakin oli ideana. Lapsena ajattelin että he inhosivat minua jotenkin erityisesti.

Mutta mitä itse ketjuun tulee, niin tietenkään ei voi mennä kenen tahansa pihalle leikkimään. Eri asia, jos joku talon asukas on kutsunut lapset omien lasten kanssa pihalle leikkimään tms.

Kyyläboomerit ovat ilkeitä kaikkialla.

Vierailija
58/82 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sille vieraalla pihalla leikkivälle lapselle sattuu joku onnettomuus, niin varmasti vanhemmat vaativat taloyhtiön vastuuseen. Siksi sinne ei haluta muita kuin talossa asuvat.

Vierailija
59/82 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista. Ikäni Stadissa asuneena musta tässä on aivan selkeet käytössäännöt. Toisten pihoille ei mennä ellei siellä ole joku kyseisen yhtiön asukkaista ns. isännöimässä / emännöimässä. Tietysti voi mennä kaverin kanssa yhdessä siihen jomman kumman kotipihan hiekkikselle, mutta ei ole asiallista tupata yksin vieraan yhtiön pihaan. 

Samoin jo skidinä tiedettiin ettei toisten pihoihin menty keinumaan ja heilumaan ellei paikalla ollut just sen pihapiirin kaveria jonka kanssa siellä leikittiin. 

Meidän pihalta tulee kyllä äkkilähdöt toisten talojen tenaville (ei minun toimestani kylläkään) ja mökääviä varhaisteinejä on uhattu poliisilla kun koettivat mattotelineelle pesiytyä. Tossa on siis ihan melkein vieressä yleinen leikkipuisto johon sopii mennä remeltämään. Ei oo pakko just tähän jäädä. 

Vierailija
60/82 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vääntämistä tässä on?

Tenavana me leikittiin kavereiden kanssa. Joskus niiden pihalla, joskus meidän, joskus puistossa, fudiskentällä, uimarannalla jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi