Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini haluaa vaihtaa uskontoa

Vierailija
28.03.2020 |

16-vuotias tyttäreni sanoi tänään aamiaispöydässä, ettei koe kristinuskon oppeja omien arvojensa mukaiseksi. On kuulemma löytänyt itselleen sopivamman uskonnon (wikka tai jotain sen suuntaista). Miten tuohon pitäisi reagoida? Olemme yrittäneet kasvattaa hänestä kristittyä, mutta näköjään jokin meni pieleen...

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana olin todella kiinnostunut wiccalaisuudesta, mutta lopulta oma henkinen kotini löytyi satanismista. (Olen siis ateisti, enkä usko minkään sortin jumaluuksiin, vaan saatana edustaa vain sellaista totuuden etsimistä, oikeudenmukaisuutta ja rehellisyyttä, puolieni pitämistä ja jatkuvaa itseni kehittämistä. Halveksin ignorantteja ja typeriä ihmisiä ja uskiksia.) Wicca on uuspakanallisista uskonnoista varmaan harmittomimmasta päästä ja paljon järkeenkäyvempi jo kuin kristinusko.

Vierailija
62/66 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itkonense kiinnostuin wiccalaisuudesta teininä. Siinä ajatus on hyvin kaunis ja luonnonläheinen. Wiccalaisuus on edelleen osana elämääni, mutta koska koen kaikenlaisen rituaalisuuden ahdistavana ja rajoittavana, niin en määritä itseäni wicaksi enää. Kristilliseen kirkkoon liityin takaisin hetki sitten, mutta eroan varmaan siitäkin kohta taas uudelleen, riippuen kuinka paljon muiden ahdasmielisyys alkaa taas ärsyttämään. En koe, että lopulta minun tarvitsee kuulua mihinkään seurakuntaan tai lahkoon, vaan kuljen omaa polkuani ja pidän suhteeni luontoon ja jumaluuteen, niinkuin itse parhaakseni näen. Käsitteet on käsitteitä, lopulta moni ajattelee kuitenkin samalla tavalla, vaikka luulevat, että se oma uskonto ja usko on ainoa oikea ja kaikille sopiva.

Mutta silti sä meet taivaaseen eikö? 😂

En oikeastaan usko taivaan ja helvetin kaltaisiin konteksteihin. Luonnon kiertokulkuun ja energian pysyvyyteen enemmän. Toiset sanoo sitä jälleensyntymäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana olin todella kiinnostunut wiccalaisuudesta, mutta lopulta oma henkinen kotini löytyi satanismista. (Olen siis ateisti, enkä usko minkään sortin jumaluuksiin, vaan saatana edustaa vain sellaista totuuden etsimistä, oikeudenmukaisuutta ja rehellisyyttä, puolieni pitämistä ja jatkuvaa itseni kehittämistä. Halveksin ignorantteja ja typeriä ihmisiä ja uskiksia.) Wicca on uuspakanallisista uskonnoista varmaan harmittomimmasta päästä ja paljon järkeenkäyvempi jo kuin kristinusko.

Jeesus on Herra, ei Lucifer, joka on vaan yksi langennut enkeli. Vain Jeesukseen uskomalla pelastuu.

Vierailija
64/66 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätä ketjua lukee ei voi kuin vain tuntea surua teidän puolestanne :( En halua edes kuvitella miten raskasta on elää noin tuomitsevan jumalan oikkujen mukaan.

Vierailija
65/66 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
66/66 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53,haluan pois vanhoillislestadiolaisuudesta, mutta en saa erota koska äitini suuttuisi. Koen että tämä usko ei ole oikein, en saa hankkia vaimoa, ei saa juoda coca cola, EI saa käyttää deodoranttia, pitää haista paskalle ym.. Ym kieltoja.. Kieltoja. Kaikki on syntiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän