Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka käytte töissä kodin ulkopuolella, eikö teitä pelota?

Vierailija
28.03.2020 |

Olen siivooja ja tulen siivoamaan riskipaikkoja ja pelottaa ihan hirveästi ettei vaan tauti tarttuisi minuun... kun mietin asiaa niin tulee melkein paniikkihäiriöön viittaavia oireita. Miten pidätte itsenne kasassa vai kuuluuko päivittäin olla vain kiitollinen että ainakin pysyy itse hengissä?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen about terve 27-vuotias. Vähän pöpökammoinen, joten hygienakäytännöt samaa tasoa nyt kuin aina ennemmin. Ei siis kummemmin pelota.

Inhotti kyllä niin maan perkuleesti, kun bussissa joku rouvashenkilö antaumuksille yksi ja köhi nyrkkiinsä. Noissa tilanteissa ällöttää ja vähän pelottaakin. Siirryin kauemmas.

Vierailija
62/63 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kauhistelevat sitä, kun toiset joutuvat käymään töissä. Mutta mitä tapahtuisi, jos kaikki jäisivät kotiin tai tekisivät pelkkiä etätöitä? Kaupoista ei saisi ruokaa, hukuttaisiin pian roskiin ja sairaita ei hoidettaisi ollenkaan.

Pelko on ymmärrettävä tunne, mutta henkilökohtaisesti pelkään vielä enemmän mahdollisia lomautuksia, massatyöttömyyttä ja talouden tilaa pandemian pyyhkäistyä ylitsemme. Kuulun kahteenkin riskiryhmään, mutta käyn töissä ja vieläpä sairaalassa. Liikun julkisilla päästäkseni töihini, koska ei ole muita vaihtoehtoja. Olen minimoinut sosiaaliset kontaktit ja pyrin pitämään hygieniasta äärimmäisen hyvää huolta. Ne ovat asioita, joihin voin itse vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut kolme vuotta työtön ja pääsin juuri kauppaan töihin kiitos tämän koronatilanteen ja äkillisen tarpeen lisätyövoimalle. Ennemminkin olen siis kiitollinen enkä ole panikoivaa sorttia, joten en osaa etukäteen panikoida mahdollista tartuntaa. En muutenkaan sairastele usein enkä vakavasti ja olen perusterve, joten uskon että koronakin olisi minulla sieltä lievimmästä päästä jos tartunnan sattuisinkin saamaan. Ja vanhempiani en tietenkään tässä tilanteessa tapaa, joten ei tarvitse pelätä heihinkään tartuttamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän