Te jotka käytte töissä kodin ulkopuolella, eikö teitä pelota?
Olen siivooja ja tulen siivoamaan riskipaikkoja ja pelottaa ihan hirveästi ettei vaan tauti tarttuisi minuun... kun mietin asiaa niin tulee melkein paniikkihäiriöön viittaavia oireita. Miten pidätte itsenne kasassa vai kuuluuko päivittäin olla vain kiitollinen että ainakin pysyy itse hengissä?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Ei pelota. Tauteja tulee ja menee. Joskus varmaan sattuu kohdalle se tappava tauti. Syöpä on pelottavampi kuin korona. Mutta en pelkää syöpääkään. Kuolen, kun aikani on.
Tämä
Ei pelota. Olen sh terveyskeskussairaalan vuodeosastolla. Tiedän, että koronapotilaan osuminen kohdalle on ajan kysymys. En osaa silti pelätä.
En jaksa enää pelätä kun tilanne kestänyt jo kuukausia. Tauti tulee jos on tullakseen. Tietenkin teen kaikkeni että pysyn terveenä, mutta eipä tuo vain itsestä ole kiinni. Muutenkin töiden takia olen tottunut sairastelemaan. Mistä tietää jos tuonkin olen jo saanut.
Kieltämättä odotin kyllä pääseväni lomautetuksi pakoon työelämää ja kulkutauteja, mutta toisin kävi ja jatkettava on.
Ei pelota. Toimistotyötä, oma huone, meitä vain muutama, ei asiakkaita. Etätyötä tein muutaman päivän mutta ei sovi minulle. Haluan pitää rakkaan kotini erossa työstä. Etätyössä ne sekoittuivat liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelota. Tauteja tulee ja menee. Joskus varmaan sattuu kohdalle se tappava tauti. Syöpä on pelottavampi kuin korona. Mutta en pelkää syöpääkään. Kuolen, kun aikani on.
Jos saan syövän niin en tartuta sitä myös läheisiini ja todennäköisesti tapa riskiryhmään kuuluvaa lastani vaan kuolisin vain itse siihen.
Pelottaa, tällä viikolla ollut töissä, kouvolassa, voikkaalla, lappeenrannassa, punkaharjulla ja nurmeksessa.
Tosin en ole ollut tekemisissä kovin monen ihmisen kanssa, vaarallisimpia on varmaan huoltoasemat missä syönyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saan syövän niin en tartuta sitä myös läheisiini ja todennäköisesti tapa riskiryhmään kuuluvaa lastani vaan kuolisin vain itse siihen.
Hän ei luultavasti vastannutkaan sinun puolestasi vaan omastaan. Kuten me kaikki muutkin.
Eri
Ei pelota. Ajattelen että jossain vaiheessa se tauti kuitenkin tulee. Ja epäilen sen jo sairastaneeni.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelota. Ajattelen että jossain vaiheessa se tauti kuitenkin tulee. Ja epäilen sen jo sairastaneeni.
Ja lisään vielä että kuljen julkisilla ja töissä tapaan paljon ihmisiä.
Rakennuksella maalarina, työmaa jossa useampi sata ihmistä töissä. Virus ei pelota mutta se pelottaa että työt loppuu. No sillein pelottaa viruskin että jos sairastun niin sitten tietysti loppuu työt.
Olen vuokrafirman kautta töissä niin minuahan ei lomauteta vaan minulta loppuu kokonaan työt :( Tulevaisuus huolettaa mutta toivon että jos maalarin hommia ei löydy niin edes jotain.
Ei pelota. Siivoan, siivoamani tilat ovat siivousaikaan joko tyhjiä tai niissä on vähän väkeä. Ihan normaalioloissahan siivoukset yleensä ajoitetaan niin, että esim. kaupoissa olisi mahdollisimman hiljainen aika kun siivotaan, ruuhkassa siivoaminen olisi tosi hankalaa muutenkin. Työssäni ei siis niitä lähikontakteja juuri tule ollenkaan. Ei tule myöskään työmatkoilla, koska bussit ovat tosi tyhjiä nyt. En usko että töistä koronaa saisin. Jos jostain niin lähikaupasta, joka saattaa olla yllättävän ruuhkainen kun ihmiset välttelevät keskustaa.
Ei pelota. Ajan omalla autolla töihin, siellä on 0-2 ihmistä kaverina, teen työni ja lähden kotiin. Suojavaatetus on työn puolesta muutenkin, eikä tarvetta nyhjätä saman neliömetrin sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei luultavasti vastannutkaan sinun puolestasi vaan omastaan. Kuten me kaikki muutkin.
Eri
Minäkin vastasin omasta puolestani ja siksi irtisanouduin työstäni.
Mielummin syövän valitseva
Olen laitoshuoltaja vanhainkodissa, kuulun riskiryhmään, samoin yksi lapsistani.
Aseptiikka hallussa ja suojaimia riittävästi.. pysyisin silti mieluiten kotona. 😞
Ristiriitaiset tunteet asiasta. Pelkään sitä, että tietämättäni tartutan taudin työkaveriin joka on riskiryhmää. Jos kerran on näin, että tauti tarttuu ilmasta ja joku voi olla oireeton kantaja, niin mielestäni on kyllä ihan mahdotonta tämä taistelu, kun kuitenkin osan on pakko käydä töissä. Olen toisaalta tyytyväinen, että voin käydä kodin ulkopuolella töissä. Työpaikalla on nyt vähemmän ihmisiä kuin normaalisti, sekin on hyvä, ja on ihanaa kun tiellä ei ole sellaista ruuhkaa kuin yleensä. Kuitenkin ehkä mieluummin jäisin kotiin.
Ei pelota. Minut siirrettiin juuri omalta osastolta toiselle hoitamaan koronapotilaita. Vielä heitä tosin on vähän, pääasiassa epäilyitä, joilla onkin sitten influenssa tai virtsatietulehdus.
Olen toki varautunut, asun vakituisesti riskiryhmäläisten kanssa, joten vuokrasin itselleni koronan ajaksi toisen asunnon ja käyn kotona vain pihalla viemässä ostoksia. Taloudellisesti toki hieman harmittaa, mutta tilanne on tämä ja se on hoidettava.
Riskiryhmäläinen kirjoitti:
Pelottaa, tällä viikolla ollut töissä, kouvolassa, voikkaalla, lappeenrannassa, punkaharjulla ja nurmeksessa.
Tosin en ole ollut tekemisissä kovin monen ihmisen kanssa, vaarallisimpia on varmaan huoltoasemat missä syönyt?
Miksi IHMEESSÄ käyt edelleen huoltoasemilla syömässä?!
Vierailija kirjoitti:
Riskiryhmäläinen kirjoitti:
Tosin en ole ollut tekemisissä kovin monen ihmisen kanssa, vaarallisimpia on varmaan huoltoasemat missä syönyt?Miksi IHMEESSÄ käyt edelleen huoltoasemilla syömässä?!
Missä sitten?
Ei pelota. Olen ollut läsnä niin monen lähdön aikana, että tunnen kuoleman aika luonnolliseksi ja ei-niin-pelottavaksi. Ja eihän tämä tauti todella kaikilla ole niin vakavakaan. Koen pandemian osaksi luonnon kiertokulkua, tämä oli väistämätöntä, eikä tämä tule jäämään viimeiseksi. Olen iloinen, että toistaiseksi olen pysynyt terveenä ja voin olla edes jotenkin hyödyksi sairastuneille.
-sh, Hki
Olen röntgenhoitaja. Jokaisesta sairaalahoitoa vaativasta koronatapauksesta tai -epäilystä pitää saada keuhkokuvat, mutta omasta puolesta ei pelota. Ensinnäkään en tähän päivään asti ole saanut tartuntaa potilaalta, vaikka kaiken maailman influenssoja, tuberkulooseja ja noropotilaita onkin kuvattu, ja toisekseen yleensä sairastan taudit aika lievinä. Sen sijaan pelottaa vähän ajatus siitä että olisin oireeton kantaja, koska kohtaan työssäni paljon syöpäpotilaita ja vanhuksia, joihin voisin taudin tartuttaa.