Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että kausityöntekijäksi pomimaan marjoja? Millä rahalla, millä kulkuneuvolla ja missä asuisin?

Vierailija
28.03.2020 |

Asun Helsingissä. Satakunnassa haetaan valtavia määriä kausityöntekijöitä.

Miten olisi varaa sinne lähteä?

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjät voivat mennä sinne hakemaan lisätienestiä ja kokeilemaan ihan itse, miltä tuntuu olla alipalkattu tollassissa töissä. Voipi muuttaa asenteita ainakin osalla.

Vierailija
22/101 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/10312459?searchPhrase=poimija&&&annou…

Siis onko tämä vitsi? Hirveät vaatimukset, traktoriakin pitäisi omistaa tai vähitään korttia. Palkka 8e?!

Millä minä Helsingin kämppä maksan? Asun Helsingissä oikein mukavasti rakkaassa kodissani, olen sen lisäksi hyvällä alalla töissä jossa maksetaan kunnon palkka.

Ei siellä mitään traktoria tarvitse osata ajaa tai varsinkaan omistaa...

Työ ei myöskään ole suunnattu niille, jotka ovat jo hyvässä työssä. Ymmärtääkseni maassa on tuhansia ja tuhansia ihmisiä, jotka eivät ole olleet töissä vuosikausiin. Onhan tuo tuntipalkka pieni, mutta kun tekee ahkerasti töitä, saa lisää tuloksen mukaan. Jos taas on lähdössä pellolle vain istuskelemaan (eikä edes aio poimia niitä mansikoita), niin onhan se isompi raha kuin kotona istuessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niillä on oikeasti pula tekijöistä, niin tiskiin vaan oma tarjous. 25€ tunnilta ja asiallinen majoitus. Ota tai jätä. Poimikoon sitten itse.

Vierailija
24/101 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on mielestäni ihan hyvä työhön nähden, mutta oletan myös yhteismajoituksen olevan maksullinen. On hankala yhtälö maksaa vuokraa vakituisesta asunnostaan ja sitten vielä tilamajoituksesta 8 euron tuntipalkalla. Vaikea myös ymmärtää perustetta opiskelijan alemmalle palkalle. Olen itse maisterivaiheen 35-vuotias opiskelija; miten rinnastun kotona asuvaan lukiolaiseen?

Vierailija
25/101 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikanpoiminnan tuotokseksi yrittäjä mainitsee keskimäärin 10kg/h eli myyntivolyymia noin 80 eur/h. Voisi tässä tilanteessa hiukan nostaa palkan osuutta lisäarvosta? Vaikka otettaisiin puolet päältä muihin kustannuksiin ja lopusta 3/4 yrittäjälle nettotulosta niin jäisi 10 eur/h palkkaukseen.

Vierailija
26/101 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän näissä töissä tarvita ulkomaalaisia. Suomalainen mieluummin istuu kotona ja kerää tukia.

Vierailija
27/101 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon joutilaita ulkomaalaistaustaisia jotka sopis marjatilalle kuin nyrkki naamaan 👍

Vierailija
28/101 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hiton väliä millään mansikoilla???

Ei ole ennenkään mansikanviljelijöille kelvannut muut kuin ulkomaiset halpatyöläiset. Kerätkööt nyt marjansa itse. 

Kummasti kelpasi -70 -80 ja -90-luvuilla. Se oli joko Suonenjoki tai Lofootit ja kalan perkuu kesätyön meininki opiskelijoilla.

Vierailija
29/101 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tämä vitsi? Hirveät vaatimukset, traktoriakin pitäisi omistaa tai vähitään korttia. Palkka 8e?!

Millä minä Helsingin kämppä maksan? Asun Helsingissä oikein mukavasti rakkaassa kodissani, olen sen lisäksi hyvällä alalla töissä jossa maksetaan kunnon palkka.

Työ ei myöskään ole suunnattu niille, jotka ovat jo hyvässä työssä. Ymmärtääkseni maassa on tuhansia ja tuhansia ihmisiä, jotka eivät ole olleet töissä vuosikausiin. Onhan tuo tuntipalkka pieni, mutta kun tekee ahkerasti töitä, saa lisää tuloksen mukaan. Jos taas on lähdössä pellolle vain istuskelemaan (eikä edes aio poimia niitä mansikoita), niin onhan se isompi raha kuin kotona istuessa...

Jollekkin asunnottomalle tuo voi olla hyvä diili. Muilla on vuokrat tai lainat maksettavana jota tuo palkka ei kata. Lastani en ikinä noilla ehdoilla ja palkalla päästäisi tuonne.

Vierailija
30/101 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mädäntyköön marjat!

Mädänny itse ilman tyhjäkassavaltion tukia

Vierailija
31/101 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mädäntyköön marjat!

Mädänny itse ilman tyhjäkassavaltion tukia

Mädäntyy ruumiit yhteismajoitukseen kun korona alkaa korjata satoa.

Vierailija
32/101 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki pienikin tulo on parempi kuin mitään, mutta ei ole kovinkaan realistista ajatella että edes työttömäksi jäänyt kaupan kassa pystyisi henkilökohtaisen konkurssin välttämään mansikoita poimimalla, ellei tämä kassa satokauden päätteeksi muuta johonkin niistä maista joista tänne kausityöntekijöitä tulee ja adoptoi sitä paikallista elämäntyyliä.

Niiden maatilojen pelastamiseksi tätä kaavaillaan, ei tulonlähteeksi sille työttömälle.

Vierailija
33/101 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä edes yritä. Liian vaativaa sinulle. Unohda koko juttu, et pysty siihen kuitenkaan.

Vierailija
34/101 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollekkin asunnottomalle tuo voi olla hyvä diili. Muilla on vuokrat tai lainat maksettavana jota tuo palkka ei kata. Lastani en ikinä noilla ehdoilla ja palkalla päästäisi tuonne.

Tuskin sinne lapsia otettaisikaan.

Vierailija
35/101 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka ne marjat uskaltaa syödä??

🍓 Myydään ilmeisesti jatkokäsittelyyn vaikkapa Puolaan ja tulevat sitten meille takaisin runsaasti sokeroituina hilloina.  Sekä sokeroituina pakasteina.

Vierailija
36/101 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hiton väliä millään mansikoilla???

Ei ole ennenkään mansikanviljelijöille kelvannut muut kuin ulkomaiset halpatyöläiset. Kerätkööt nyt marjansa itse. 

Ja Suomalaisille kelpaa sitten vuorostaan se halpa mansikka.. muuten itketään hintaa ja ostetaan virolaista

Tilalaisen pitäisi hyväksyä että yritys on kannattamaton Suomen asumisen kustannusten takia. Me muut maksamme veroina sen että tuonne menevät saavat leipää ja asunnon.

Vierailija
37/101 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sehän kyllä riippuu siitäkin, että kuinka koronaisilla käsillä ne marjat on poimittu. Eiköhän kannata suosia suoraan asiakkaille myyntiä, eli he poimivat itse haluamansa marjat.

Vierailija
38/101 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään poikkeuslaki, jolla ne työttömät, jotka hakeutuvat maatalouskausitöihin, eivät menetä työttömyysrahojaan, vaan saisivat tuon palkan työttömyyskorvauksen päälle.

Uskoisin silloin helpommin löytyvän työntekijöitä, ja saadaan ruoka pelloilta talteen. Muuten ensi talvena itketään ruuan hintaa.

Vierailija
39/101 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellen ja asu vaikka sillan alla.

Vierailija
40/101 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mahtaa olla kansa keskipalkka Ukrainassa tai Valko-Venäjällä? Pari sataa euroa?

Ne kausityökäuset tienaa moninkertaisesti heidän oman maan palkkaan nähden täällä. Ne on oikeesti varakkaita kun ne lähtee sesongin päätyttyä kotiin!

Se on pikkuisen eri asia suomalaisilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi