Uudenmaan raja vuotaa pahasti tiesuluista huolimatta
Pikkuteitä pääsee saartorenkaasta ulos helposti, kenekään sitä estämättä ja karttaverkosto on kaikkien saatavilla.
Uskokaa vain, niin pikkuteillä on kulkijoita ja maakuntarajoja ylitetään. Ei toimi tämä eristys tarpeeksi hyvin.
Kommentit (74)
Koko saarto on turha ja älytön. Se oli 2 viikkoa myöhässä ja lisäksi lentokenttä vuosi kuin seula vielä eilen.
Paljon enemmän hyötyä olisi tässä vaiheessa ollut viikon ulkonaliikkumiskiellosta kaikkiin kaupunkeihin ja kuntataajamiin.
Tämä Uudenmaan eristys ja siitä aiheutunut vittuilu kaikkia uusimaalaisia kohtaan tulee jättämään syvät jakolinjat kymmeniksi vuosiksi ihmisten välille. Nyt kaikkia uusimaalaisia kohdellaan kuin spitaalisia, vaikka ainoa varsinainen tartuntakeskus on pk-seutu.
Terveiset täältä Raaseporista.
Mä kyllä vähän ihmettelen käskyä palata heti kotiin. Ostettiin ruoat kotipaikkakunnalta, tankattiin kotikaupingissa, ajettiin mökille alle 100km pysähtymättä. Ollaan täällä sunnuntai-iltaan puhumatta kenellekään, ei käydä kaupassa eikä käytetä mitään palveluita. Missä vaiheessa aiheutetaan hirveä riski? Jos sattuisi jotain, ensisijaisesti ajetaan kotipaikkakunnalle sairaalaan. Ainoastaan joku henkeä uhkaava onnettomuus voisi kuormittaa mökkipaikkakunnan resursseja ja aiheuttaa sosiaalista kohtaamista.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä vähän ihmettelen käskyä palata heti kotiin. Ostettiin ruoat kotipaikkakunnalta, tankattiin kotikaupingissa, ajettiin mökille alle 100km pysähtymättä. Ollaan täällä sunnuntai-iltaan puhumatta kenellekään, ei käydä kaupassa eikä käytetä mitään palveluita. Missä vaiheessa aiheutetaan hirveä riski? Jos sattuisi jotain, ensisijaisesti ajetaan kotipaikkakunnalle sairaalaan. Ainoastaan joku henkeä uhkaava onnettomuus voisi kuormittaa mökkipaikkakunnan resursseja ja aiheuttaa sosiaalista kohtaamista.
Totta. Hallitus haluaa nyt näyttää että se ottaa tilanteen tosissaan kun ensin sössi pahasti siinä että ulkomaisilta tautialueilta sai tulla vapaasti maahan ja tartuttaa suuren joukon ihmisiä lentokoneessa ja matkalla lentokentältä kotipaikkakunnalle. Muutenkin rajoitukset olivat riittämättömiä, kapakoita, konsertteja, liikuntapaikkoja, jne ei suljettu heti eikä ole suljettu vieläkään. Koulut suljettiin, mutta sitten alaluokkalaiset jatkoivat koulussakäyntiä, ym.
Me uusmaalaiset mökkiläiset olemme nyt tämän virheen sijaiskärsijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Hallitus haluaa nyt näyttää että se ottaa tilanteen tosissaan kun ensin sössi pahasti siinä että ulkomaisilta tautialueilta sai tulla vapaasti maahan ja tartuttaa suuren joukon ihmisiä lentokoneessa ja matkalla lentokentältä kotipaikkakunnalle. Muutenkin rajoitukset olivat riittämättömiä, kapakoita, konsertteja, liikuntapaikkoja, jne ei suljettu heti eikä ole suljettu vieläkään. Koulut suljettiin, mutta sitten alaluokkalaiset jatkoivat koulussakäyntiä, ym.
Me uusmaalaiset mökkiläiset olemme nyt tämän virheen sijaiskärsijöitä.
Hallituksen päätöksentekotyyliä kuvastaa hyvin se miten ensin hallitus tiedottaa että 1-3 luokkalaiset voi käydä koulua halutessaan, heti perään opetusministeri säntää selittämään että älkää nyt ihmeessä tuoko niitä lapsia kouluun. Eli siis mitä!? Todellista johtajuutta ja ilmeisesti yritetään tehdä päätös sekä jättää se tekemättä kun ei rohkeus riitä tekemään hankalia päätöksiä jotka ei ole itsestäänselviä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän hyviä paikkoja päästä läpi, jos pakko on
Hyvä. Mä en tiedä.
Soudin tänään kanta-hämeeseen ja takas eikä kukaan kyselly mitään
Ei ole autoa. Kätevämpää kävellä.
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-11278513
Tässäkin yksi helsinkiläinen meni mamman helmoihin
Järkevä ratkaisu kansantalouden kannalta.
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-11278513
Tässäkin yksi helsinkiläinen meni mamman helmoihin
Mistä lähtien Kokkola on kuulunut Helsinkiin ?
Nykyään voidaan tilastoida kännyköistä. Eli nähdään paljonko ihmiset liikkuu. Tätä tehdään vaikka tavallaan ei yksilön puhelinta seuratakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi uskoa suomalaisista tätä. Haluan uskoa, että ymmärrämme kaikki tilanteen vakavuuden ja noudatamme ohjeita ja määräyksiä.
Minun mielestöni on väärin uhrata iso joukko ihmisiä maaseudun suojelemiseksi. Tehohoitopaikkoja on erva-alueilla eli ympäri Suomen yhtä paljon suhteessa asukasmäärään. Koronaa on eniten pk-seudulla, siellä on myös eniten ihmisiä.
Uudellamalla siis jää ilman hoitoa määrällisesti useampi kuin muualla Suomessa. En ymmärrä, miksi suomalaisen henki on eri arvoinen asuinpaikasta riippuen. Olen luullut, että kaikki olisivat tasa-arvoisia ja jokaisella pitäisi olls yhtä suuri oikeus hoitoon. Nyt kaikkein huonoin tilanne tulee uusmaalaisilla. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että hoitopaikat pitäisi jakaa sairaille koko maan tasolla, eikä %-osuuksina eri maakunnissa. Kun sama %-osuus jää ilman hoitoa joka puolella, se tarkoittaa henkilötasolla moninkertaisesti useampaa kuolemaa Uudellamaalla.
Älä huoli. Pian moni meistä on tasapuolisesti jonossa seuraavaksi vapautuvaan hengityskoneeseen järjestysnumerolla 187 tai jotain asuin- ja olinpaikasta riippumatta.
kajakkimies kirjoitti:
Soudin tänään kanta-hämeeseen ja takas eikä kukaan kyselly mitään
Kuumailmapallollakin pääsisi, DDR:n tyyliin. Oi jos tulis tähtikirkas kuutayö. Hyvästi sinä Herran hylkäämä maankolkka; ollos tervehditty, sinä Suomi-neidon tahraton syli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi uskoa suomalaisista tätä. Haluan uskoa, että ymmärrämme kaikki tilanteen vakavuuden ja noudatamme ohjeita ja määräyksiä.
Minun mielestöni on väärin uhrata iso joukko ihmisiä maaseudun suojelemiseksi. Tehohoitopaikkoja on erva-alueilla eli ympäri Suomen yhtä paljon suhteessa asukasmäärään. Koronaa on eniten pk-seudulla, siellä on myös eniten ihmisiä.
Uudellamalla siis jää ilman hoitoa määrällisesti useampi kuin muualla Suomessa. En ymmärrä, miksi suomalaisen henki on eri arvoinen asuinpaikasta riippuen. Olen luullut, että kaikki olisivat tasa-arvoisia ja jokaisella pitäisi olls yhtä suuri oikeus hoitoon. Nyt kaikkein huonoin tilanne tulee uusmaalaisilla. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että hoitopaikat pitäisi jakaa sairaille koko maan tasolla, eikä %-osuuksina eri maakunnissa. Kun sama %-osuus jää ilman hoitoa joka puolella, se tarkoittaa henkilötasolla moninkertaisesti useampaa kuolemaa Uudellamaalla.
Aivan mahtava idea, koska Uudellamaalla jäädään ilman hoitoa niin koko Suomessa pitää jäädä ilman hoitoa tasa-arvon vuoksi! Eli jos yksi on saanut Koronan on kaikkien saatava korona ihan tasa-arvon vuoksi. Voinvi@@##u, että ihmiset voi olla ilkeitä, tyhmiä ja kateellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä. Jos lääkärille on aikoja Rovaniemellä, niin äkkiäkös Helsingistä siellä piipahtaa. Synnyttäjätkin voi käännyttää sinne, jos Helsingin synnytyslaitokset on täynnä. Et ilmeisesti osaa ajatella, millaista on kulkea pahasti saairaana auton kyydissä yli 800 kilometria ja kymmenen tuntia. Tässä ei ole kyse mistään uhraamisesta vaan siitä, että epidemia etenee hitaasti. Tuskin sinäkään menet edes kauppaan silloin, kun siellä on yhtä aikaa kaikki sen vuorokauden aikana käyvät asiakkaat?
Vierailija kirjoitti:
No, sen mikä vuotaa, niin vuotakoon.
Jokainen ihminen tekee itse omat valintansa. Se joka haluaa tarttuttaa lisää muita ihmisiä, taistelkoon itse omantunonsa kanssa, jos noilla tartuttajilla edes omaatuntoa on.
Sama juttu heillä, jotka väkisin haluavat Uudellemaalle mennä, sekin on vain oma valinta.
Mutta ainakin nyt hallitus ja valtiovalta ovat tehneet kaikkensa, ettei henkeä uhkaava sairaus leviäisi hallitsemattomasti ympäri Suomea.
Juuri näin. Seuraava aste olisi sitten täydellinen ulkonaliikkumiskielto, ja poliisi ja armeija kaduille, ja voi vain kuvitella, millainen poru siitä nousisi, että kun MINUN oikeuksiani näin törkeästi rajoitetaan...
Mene asettelemaan niitä pehmonalleja sinne ikkunaan.