Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskeskelin viikon ruokatarpeita

Vierailija
28.03.2020 |

Meillä on koko nelihenkinen perhe opiskelemassa ja töissä etänä.

Täytyy siis laittaa lounas ja päivällinen. Koronan takia halutaan käydä kaupassa vain kerran viikossa tautiriskin välttämiseksi.

Kerralla pitää siis ostaa 14 paketettia jauhelihaa/kanaa/lihaa/kalaa ja kaikki muut oheistavarat. 14 pakettia kuulostaa äkkiseltään paljolta, mutta tosiasiassa se ei sitä ole teinilapsiperheessä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että ne urheilijateinit eivät nyt urheile niin paljon, heidän saaman ruokamäärän voi puolittaa, ettei tule ylipainoa.

Vierailija
22/26 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko joka päivä vetää jogurttia? Onko aikuisilla pakko lipittää maitoa, lapsillekin riittää pieni lasi/ateria. Lihaa vähemmän, kasviksia enemmän. Santsiannokset pois, jos vaan huvikseen santsaa. Ei sitä ruokaa tarvitse kaksin käsin kokoajan vetää.

Nuo maustetut jugurtit ovat kyllä kamalia sokeripommeja, siitä olen samaa mieltä ettei ne ainakaan päivittäin syötynä kuulu terveelliseen ruokavalioon.

Mutta ihmisten ruoansulatus ja energiatarve on erilainen, toiset tarvitsevat enemmän ruokaa kuin toiset. Joko siksi että on ns. läpipasko tai sitten liikkuu paljon. Ei siis ilman tarkempia tietoja kannata lähteä kritisoimaan toisten syömisten määrää, kun ei voi tietää energiantarvetta. Esimerkiksi itsekin olen BMI:n mukaan alipainoinen, mutta silti joudun syömään sellaisia määriä mikä monen korvaan kuulostaa hurjalta - johtuen siitä, että olen tosiaan tuollainen läpipasko ja lisäksi syön terveellisestä itsetehtyä ruokaa, joten kyllä kaikissa hedelmissä, tuoreissa kasviksissa, pakastemarjoissa, kauramaidossa, riisissä, pastassa yms. riittää kantamista yksinasujanakin ilman autoa. Voin vain kuvitella mitä suuremmassa perheessä jossa on myös suuri energiantarve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että ne urheilijateinit eivät nyt urheile niin paljon, heidän saaman ruokamäärän voi puolittaa, ettei tule ylipainoa.

Eivät lenkkeily ja kotitreenit ole kyllä nytkään kiellettyjä, urheilijateini tuskin päästää kuntoaan rapistumaan vaikkei pääsisikään nyt ohjattuun toimintaan.

Vierailija
24/26 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ruokalista, joka koostuu pelkastä puurosta - kenenkään ei tee mieli syödä ja tilanne on ratkaistu.

Vierailija
25/26 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestäni tuo lihamäärä on hirvittävä neljälle!

Meitä on viisi (mies, 2 poikaa, minä ja tytär). Olen tehnyt jo pari viikkoa viikon ostokset kerralla. Esimerkkinä kuluvalle viikolle ostin lihaa: 800 g lohta (lohilaatikkoon), 2 x 400 g jauhelihaa (makaronilaatikko ja pastakastike), n. 500 g karjalanpaistilihaa, n. 700 g broilerisuikaleita tortilloihin (noin, koska en muista tarkasti pakkauskokoja). Pitsatäytteiksi kinkku- ja salamisuikaleita pussillisen molempia. Näistä tulee 10 ruokaa, loput neljä on linssikeitto x 2, munakas x 2. Ja olen sitä mieltä että syödään liikaa lihaa ja pitäisi olla enemmän motivaatioita tehdä kasvisruokia.

Hevi-osastoa on ollut pakko hakea lisää molemmilla viikoilla, kun olen arvioinut määrät pieleen. Tämä onkin vielä opettelua kun normaalisti kaupassa käydään kahdesti viikossa.

Vierailija
26/26 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön lähes pelkästään kasvisruokaa. Kyllä tulee halvaksi tämä syöminen. Tuli kunnon terveysviikot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme