Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat henkilökohtaiset koronantorjumiskäytäntösi? Myös ulkomailla asuvat vastatkaa!

Vierailija
28.03.2020 |

Luin corona-ketjusta että joku espanjassa asuva riisuu ulkovaatteet muovipussiin ennen kotiin menoa ja laittaa ne suoraan pyykkikoneeseen ja ostoksia karanteeniin parvekkeelle. Minusta nämä ovat mielenkiintoisia vinkkejä, kertokaa lisää!

Itse tilaan ruoat verkkokaupasta, ne jätetään oven taakse. Pyyhin neoamiseptilla tai pesen pesuaineella ne jotka menee jääkaappiin ja loput saunaan(ei lämmitetty) karanteeniin 3 päiväksi ainakin. Kerrostalon käytävässä käytän kertakäyttöhanskoja, ulkona vaihdan normit. Roskat vien pari kertaa viikossa ja samalla lenkkeilen. Olen miettinyt että pitäisikö yrittää tuo lenkki ajoittaa esim. aamukuuteen kun käytävässä ei ole vielä lapannut porukkaa. ulkona vaihdan kadun puolta jos joku tulee vastaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Eli ainoat ihmiskontaktit ovat töissä ja kaupan kassa, loput aikaa olen kotona. Ehkä käsiä tulee pestyä useammin etenkin töissä.

Vierailija
2/5 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään työt ja koulu etänä kotona, ei käydä kuin ruokakaupassa ja lenkillä; kädet pestään sisääntullessa saippualla eikä tavata ketään. Ei sen kummempia juttuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn kotona. Ruokaa on kuukausiksi. Aloin valmistautumaan, kun kuulin Kiinan viruksesta ensimmaisen  kerran. Taiwanilainen ystavani opetti 20 vuotta sitten, ettei Kiinalaisiin voi koskaan luottaa. Toissa olin viimeksi yli viikko sitten. Iso kauppaketju pisti ovet kiinni. 

Vierailija
4/5 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt ja lasten koulu etänä, kaupassa käydään kerran viikossa, ei ihmisten tapaamisia, käsien pesemistä useammin, keskityn elämiseen en koronatilanteen jokaiseen käänteeseen.

Vierailija
5/5 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyttelen miehen kanssa kotona. Pihalla käydään kauniilla ilmalla tekemässä pikku siivousta, ja muutoin järjestellään kaappeja ja lajitellaan vaatteita sun muuta. Hyvä aika tehdä kevätsiivousta. Kaupassa käynti kerran viikossa on ainoa jonka takia poistutaan kotona, ensi viikolla on naköjään mentävä myös apteekkiin uusimaan lääkkeet. Julmettu desinfiointikierros aina kun on jouduttu asioilla käymään ettei tuoda kotiin mitään pöpöjä. Naapurien kanssa jutellaan pihalla useamman metrin välimatkan päästä. Muuten hoidellaan kontakteja netin ja puhelimen kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi