Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OPETTAJA!! Miten sinä jaksat? Miten olet kokenut etäopetuksen?

Vierailija
27.03.2020 |

Mitä toivot vanhemmilta?

Oletko vielä hengissä? Vai onko helppo nakki?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen amk-ope, ja opetan muutenkin paljoan virtuaalina. Minulle tämä ei ole vaikuttanut oikein mitenkään.

Peruskoulun opettajat tekevät jotain väärin, jos tämä noin valtavasti kuormittaa. Toki, heillä on kyse lapsista, mutta kaipa tuo olisi organisoitavissa eri lailla. Esim. Jakaa opiskelijat pienryhmiin. Opettaa online vain yhtä ryhmää kerrallaan, se ryhmä tekee tehtäviä sillä aikaa, kun opettaja on toisen ryhmän kanssa on line.

Vierailija
22/23 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä huomaatte jo jollain lapsella ei ole siellä kotona kaikki hyvin? Eikö vastata viesteihin, tehdä tehtäviä vai mitä? Onhan teidät opettajat ohjeistettu soittamaan lastensuojeluun herkästi?

Kyllä se huomataan. Ainakin valtakunnallisessa ohjeistuksessa luki, että opiskelua pitää seurata. Ja meidän koulussa ainakin moni opettaja pyytää palauttamaan joka tunnilta jotain. Ja jos lapsesta ei kuulu mitään, niin yhteys luokanvalvojaan, joka soittaa lapselle. Jos meininki ei muutu, niin tukitiimi ottaa lapsen tarkempaan valvontaan.

Tosi hyvä! Ja on hyvä soittaa sinne perheeseen muutenkin ja kysellä miten menee. Jossain alkoholistiperheessä lapsi voi olla tosi tunnollinen eikä ope huomaa heitä. Mut soitto lapselle voi olla tosi merkittävä henkireikä sellaiselle lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tää on inspiroivaa ja kivaa. (Anteeksi, jos loukkaan jotakuta.)

Kaikki työn huonot puolet (melu) on poissa. Saa käyttää aikaa opettamiseen ja toimivien prosessien luomiseen. Rakastan luoda uutta, ja nyt saan totisesti uutta luoda.

Olen työskennellyt viime vuodet yksityisellä, ja joka tapauksessa luokanopen työ on rennompaa kuin duuni yksityisellä rahantekopuolella.

Toki tunnelmaani vaikuttaa se, että digiympäristössä pusaaminen on mulle tuttua ja mieluisaa puuhaa.

Ekaluokan ope

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi