Mistä lapsen kuiva yskä voi johtua?
Kolme viikkoa jo ollut kuivaa yskää. Todettu angiina ja siihen antibioottikuuri, mutta yskä ei silti lopu. Tulehdusarvot normaalit, ei kuumetta, ei mitään muita oireita. Koronaa tuskin on, koska kukaan muu ei oireile. Osaisitteko antaa vinkkejä, kun en turhaa viitsisi viedä lääkärillekään tämän korona-kauden vuoksi.
Kommentit (10)
Helvetistäkö*me tiedetään. Leppä kukkii Lappia myöten. Oisko vaikka sitä? Tai sitten jotain muuta ja lapsesi kuolee. Auttoiko?
Tottakai voi olla koronakin, joten pysyttelettehän kotona.
Muita mahdollisia syitä: katupöly, allergia, astma, hometalo, yskä "jäänyt päälle".
Mun lapsen yskä jatkui flunssan jälkeen. Arvauskeskuksen mukaan flunssan jälkeistä yskää, kuukausia.
Yksityinen totesi jo melkein ulkonäön perusteella astman ja sitä se oli testienkin jälkeen. Jäätiin asiakkaaksi yksityiselle...
Vierailija kirjoitti:
Me ei olla lääkäreitä.
Jos sinä et ole, niin joku muu voi olla tai muutoin on vinkkejä pohdittavaksi.
Älkää olko ilkeitä. Joo tiedetään et monia ärsyttää, mut itse kysymykseen: todennäköisesti jäänyt päälle, koska muistan, että flunssassa mulla/monella kestää yskä jopa 2kk 🤷 vielä voi tarkkailla kotona
Voisi olla allergia tai yskä, joka ruokkii itseään. Kannattaa hakea mielipide kuitenkin joltain lähempää ammattilaiselta, näin etänä ja kuulematta on vaikea arvioda lähdettä tai syitä.
Allergia jatkaa minulla viiden viikon pituisen yskän limaista aikakautta.
Eli vieläkin yskittää toisinaan. Todella pitää yskää oli liikkeella.
Koko muu perhe kärsi taudin vasta myöhemmin. Muistaakseni parisen viikkoa kesti että heihin tarttui sama tauti.
Heillä ilmeni ripulia, kovaa korkeaa kuumetta viikon ajan ja kurkkukipua. Nyt ovat yskineet pariviikkoa.
Myös nuha oli jälkioireena minullakin viikon verran.
Ei oikein tiedetä onko tämä nyt sitten sitä koronaa vai ei.
Itsellähän tuo tauti alkoi jo Suomessa helmikuun alussa ja jatkui viikon etelän loman jälkeen. Muu perhe sairastui vasta loman jälkeen.
Muistaakseni koronahan tuli vasta sitten myöhemmin.
Tosiaan vieläkin tuntuu kurkussa tuo pitkä yskä etenkin yhdistyneenä allergiaan.
Kyllä vaimo vieläkin herää keskellä yötä yskimään keuhkojaan pihalle.
Minulla ei kuumetta tullut. Kuumeet olivat 39 asteen paikkeilla mutta laskivat välillä 37 puoleenväliin.
Me ei olla lääkäreitä.