Käykää vastaamassa korona-oirekyselyyn. Saadaan tietoa, jota THL ei pysty tuottamaan.
Oiretutka-kyselyyn voi vastata oireelliset ja oireettomat. Siitä saadaan alueellista tietoa, missä päin Suomea on paljon oireilevia, kun tarpeeksi moni vastaa.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Hieno idea! Mulla ei ole oireita, mutta kommentoin ihan vain ketjun nostamisen mielessä. Tota voi käyttää, vaikka ei olisi HS-tunnuksia.
Ei minullakaan ole oireita, mutta siellähän pyydettiin vastaamaan silti 3 päivän välein juuri sen vuoksi, että saavat alueellista tietoa tilanteen kehittymisestä. Eli vastasin kyselyyn.
Vastasin vaikkei mitään oireita ole. 3. päivän päästä uusiksi, toivottavasti ei silloinkaan mitään...
No niinpä. Minulla oli räkätauti, joka ei muistuttanut covid-19 ollenkaan ja joka toinen ystävä väitti taudin voivan olla korona. En siis ollut ihmisten ilmoilla vaan sairastin kotona nuhaani. Se oli vähän rajumpi nuha, mutta keskittyi nenään ja pään onteloihin. No i tosiaan sen koronan aiheittamaksi diaknosoi päänsäryn takia.
Oiretutkan ensimmäiset tulokset julki.
100000 jo vastannut. Karttasovelluksesta voi nähdä missä päin oireillaan.
Olen vastannut jo kolmasti muutaman päivän välein, mutta näyttää siltä että sivu ei pysty yhdistämään minun muuttumatonta tilaani aikaisempiin vastauksiin koska käytän VPN:ää ja tyhjennän kaikki selaimen datan aina kun se suljetaan. Näyn siis jo kolmena eri henkilönä ja lopetan tietojen syötön nyt tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vastasin, vaikka oireeni eivät vastaa koronaa vaan kausi-influenssaa. Ehkä siitä täytöstä on kuitenkin jotain hyötyä. Testiin minua ei päästetä.
Sitähän on nimenomaan toitotettu jo pitkään että suurin osa ihmisistä sairastaa tämän taudin ihan normiflunssan tavoin.
Pelkään että noiden pahemmin sairastuneiden kokemusten liiallinen esiin nostaminen peittää alleen tämän tärkeän tiedon.
Up