Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään perjantaina 27.3.2020 älä mene ravintolaan!

Vierailija
27.03.2020 |

Nyt on aika tehdä valinta.

Epidemian alkuvaiheessa jokainen vältetty sairastuminen torjuu useamman sairastumista myöhemmin. Jos lähdette tänään viettämään aikaanne ravintoloissa niin teidän valinnallanne on varsin ikäviä seurauksia niille, joiden infektio on aikanaan peräisin alun perin teidän välittämä. Tartuttaa kun voi oireettomanakin josta syystä johtuen yritetään välttää turhia kontakteja.

https://yle.fi/uutiset/3-11272825

Eristämisen tarkoituksena on nimenomaan hillitä taudin leviämistä näin alkuvaiheessa ja siten vähentää epidemian huipun aikana tarvittavaa määrää tehohoitopaikkoja, joita on varsin rajallisesti tarjolla.

Jos tänään olette ravintolassa niin teillä ei ole myöhemmin oikeutta valittaa siitä että jäätte itse tai joku läheisenne jää vaille elintärkeää hoitoa kun sitä tarvittaisiin. Elämä on täynnä valintoja ja tämä on yksi tärkeä sellainen.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
2/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutetaan vielä kun tämä on oikeasti tärkeä asia. Vaikka viranomaiset ovat olleet saamattomia tässä asiassa niin se ei ole mikään syy ehdoin tahdoin osallistua ihmishenkien vaarantamiseen tänään perjantaina joko levittäjänä tai itse tartunnan saajana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei mulla oo oireita, baarikierros siis.

Vierailija
4/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei mulla oo oireita, baarikierros siis.

Oireetonkin levittää tautia eli ei voi tietää onko itse tartuttaja. Vai haluaako porvoolainen käydä ne oireet hankkimassa itselleen ja kavereilleen/perheelleen?

Vierailija
5/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itsestäänselvyys, etten mene tänään ravintolaan. Katson Voice of Finlandia ja menen aikaisin nukkumaan.

Vierailija
6/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän hesarista poimittua:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006455499.html?utm_campaign=tf-HS&utm…

"Aalto-yliopiston tutkimusryhmä laski ennusteita koronaviruspotilaiden määrästä Suomessa. Keskeistä on, miten hyvin rajoituksia noudatetaan. Tuleva viikko on ratkaisevan tärkeä."

Jos rajoituksia ei noudateta niin tehohoitopaikat loppuvat muutaman viikon kuluessa. Sitten alkaa kuolla kaikkia tehohoitoon joutuvia eli ne sairaudet joista aiemmin jäi tai saattoi jäädä tehohoidon ansiosta henkiin ovatkin tuon aikaa hyvin tappavia. Esimerkkinä aivoverenvuodot, sydänkohtaukset, umpisuolen puhkeaminen, vakavat onnettomuudet,...

Tällä hetkellä tehohoidossa on HUSin alueella noin 30 henkilöä. TRaskaan tehohoidon paikkojen määrä on HUS alueella tällä hetkellä 70 ja se tuplataan mahdollisimman pian. Ollaan siis hyvin herkästi sen rajan ylitse että paikat loppuvat kesken jos epidemia leviää nopeasti näin alkuvaiheessa.

Maakunnissa tehohoitopaikkoja on hyvin huonosti. Mökkipaikkakunnilla ei tarvitse kovin kummoista tartuntamäärää niin kaikki paikat ovat käytössä.

Jättäkää siis suosiolla väliin tämän illan ravintolakäynti ja muutenkin välttäkää ihmiskontakteja muun kuin saman huushollin sisällä. Muuten kaikki kärsivät nyt ääliömäisesti toimivien vuoksi.

Vierailija
7/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko ap mikä ravintola, baari on edes auki?

Vierailija
8/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin jo, mutta vain ostamaan ruokaa mukaan. En käy muulloinkaan ravintoloissa kuin korkeintaan noutoruokaa hakemassa. 

Vierailija
9/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko ap mikä ravintola, baari on edes auki?

En ole ap, mutta aika moni näytti olevan kun päivemmällä keskustassa kävin. En asu pk-seudulla, jos sillä on jotain merkitystä tässä kohtaa. 

Vierailija
10/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeksi käynyt ravintolassa  viime kesänä. Ei ole hinkua nytkään. 

Vierailija
11/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en valitettavasti luota ihmisiin ollenkaan. Viimeistään tämä koronaepidemia on näyttänyt minulle millaisia omahyväisiä, moraalittomia, saastaisia, itsekkäitä, pelokkaita pikku paskoja suurin osa ihmisistä on.

Vierailija
12/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sodoma, gomorra ja kumppanit kirjoitti:

Itse en valitettavasti luota ihmisiin ollenkaan. Viimeistään tämä koronaepidemia on näyttänyt minulle millaisia omahyväisiä, moraalittomia, saastaisia, itsekkäitä, pelokkaita pikku paskoja suurin osa ihmisistä on.

Niin sinäkin. Mutta onneksi en palkkaisi sinua, päästäisi ystäväksi tai miksikään muuksikaan.

Vierailija
13/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti sitä, että jos menet ravintolaan ja kannatkin oireettomana virusta, saatat tartuttaa henkilö X:n. Tämä henkilö X tartuttaa 2 muuta, nämä 4 muuta, nämä 8 muuta ja niin edelleen, ja yksi näistä tartunnan saaneista on äitisi lähikaupan kassa, joka tartuttaa vaikka, eri kaupungissa tällä hetkellä asuvan äitisi/puolisosi/lapsesi ja hän joutuu teholle. Koska sinun piti päästä baariin.

Vierailija
14/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin sulle, mutta sori, en ehdi, taksi odottaa ovella.

Vierailija
15/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään lähteä tänä(kään) perjantaina yhtään minnekään hillumaan. Ei jaksa enää tässä iässä.

Vierailija
16/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"infektio on aikanaan peräisin alun perin teidän välittämä"

Eihän se minun välittämä ole alun perin, vaan sen jolta viruksen saan.

Tosin kun en ole näin keski-ikään mennessä ikinä ollut baarissa, niin en taida mennä tänäänkään.

Vierailija
17/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kippis! Täällä ollaan jo!!

Vierailija
18/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kippis! Täällä ollaan jo!!

Älä viitsi pilailla vakavalla asialla.

Vierailija
19/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sodoma, gomorra ja kumppanit kirjoitti:

Niin sinäkin. Mutta onneksi en palkkaisi sinua, päästäisi ystäväksi tai miksikään muuksikaan.

Niin, en ole. Emmekä muutenkaan ole samassa veneessä.

Vierailija
20/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti sitä, että jos menet ravintolaan ja kannatkin oireettomana virusta, saatat tartuttaa henkilö X:n. Tämä henkilö X tartuttaa 2 muuta, nämä 4 muuta, nämä 8 muuta ja niin edelleen, ja yksi näistä tartunnan saaneista on äitisi lähikaupan kassa, joka tartuttaa vaikka, eri kaupungissa tällä hetkellä asuvan äitisi/puolisosi/lapsesi ja hän joutuu teholle. Koska sinun piti päästä baariin.

Joo näinhän yksinkertaista ja suoraviivaista se tarttumisen matikka on. Kas kun ei hallitus ole jo palkannut sinua erityisasiantuntijaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme