Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ektään naista joka on ollut vankilassa tai oletko itse ollut?

Vierailija
29.06.2006 |

ja miski? en ole itse ollut mutta kuulin just että vanha nuoruudenaikainen hyvä ystäväni oli vankilassa miehen taposta, en saa nyt asiaa mielestäni...

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännölliset -ihan hyvät- ruoat :)

Mukavat vartijat.

Kaikilla yleensä selleissään tv:t ynnä muut pelit ja vehkeet, joten paljon puuhaa riittää.

Jokaisessa sellissä oli myös sellainen vakioradio josta saattoi kuunnella Kiss FM:ää. (oli tosi hyvä ennenkuin sai hankittua omaa tv:tä.)

Minun osastollani ainakin puolet olivat ulkomaalaisia, mutta kaikki mukavia ja kilttejä minua kohtaan. (olin niin nuori ja ujo, sekä selvästi ahdistunut, että muissa äidinvaistot heräsivät, luulen:))

Eräs vanki antoi minulle lahjaksi itse tekemänsä korvakorut, koska minulla oli korvissani vain hakaneulat (korut olin joutunut antamaan pois), jottei reiät umpeutuisi.

Kaikkein ahdistavinta ja pahinta oli se etten saanut pidettyä yhteyttä äitiini niin paljon kuin olisin halunnut.

Vain viikonloppuisin sain häntä nähdä ja soittaa hyvin lyhyitä puheluita, jokainen puhelu olikin lähinnä vain minun itkuani. Kirjeitä läheteltiin tiheästi, sain aina lehtiä ja ristikoita, ja paljon terveisiä ystäviltä ja sukulaisilta.

Joka kerta kun vankilasta lähti tai tuli (esim rosikseen) joutui tarkastukseen jossa joutui riisumaan itsensa alasti ja vartijat katsoivat kaikki tavarat läpi (siihen tottui mutta alkuun hävetti, varsinkin kun minulla oli silloin kuukautiset ja vieraat vartijat tuijottavat).

Siellä missä minä olin ei selleissä ollut omaa vessaa, mutta lavuaari oli. Pesin siinä aina hiukset ja käytin aikaa tehden itselleni kampauksia :). Yöllä piti tarpeet tehdä ämpäriin jos hätä tuli. Siihen tottui nopeasti!

Kun olin toisessa vankilassa väliaikaisesti sain valita ottaisinko sellin jossa on tv vai vessa. Otin tv:n.

Ilkoilua 1h/päivä. Kirkkoon pääsi muistaakseni kerran päivässä ja kirjastoon yms myös. Riippuen vankilasta.

Aina vankilaan mennessä saa myös kivan aloituspaketin johon kuuluu hammasharja, shampoo, tahna, alushousut yms hygieniatarvikkeita.

Ja minä tutustuin helposti muihin osastokavereihin ja aina kun sellit olivat auki pari h päivässä olin heidän selleissään kuuntelemassa tarinoita ja juomassa kahvia tms. :)

Monet olivat laittaneet olonsa hyvinkin mukavaksi. Eräälläkin oli paljon viherkasveja, kahvikeitin, pelejä, tv(yms laitteet), ja parisänky ja kauniit näkymät ikkunasta, kauniita tauluja seinillä..!

Minulla oli ihan pikkuruinen selli, mutta myös upeat näkymät pellolle! Muistan kuinka aina katselin myöhään yöhön ulos ikkunasta kun oli kunnon ukkosyö ja salamat loistivat!

Kuljin vankijunassa ja bussissa, tapasin paaaaljon erilaisia ihmisiä eripuolilta suomea. Kaikki olivat minua kohtaa hyvin ystävällisiä ja kaikki tarjosivat apuaan, siitä olen hyvin kiitollinen!

Näin jälkeenpäin ajateltuna se oli aikamoinen seikkailu!

Kirjotin jokapäivä päiväkirjaa ja niitä vaalin muistoina nyt.

Kirjoitin jokapäivä ahkerasti päiväkirjaa.

Vierailija
22/41 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vangeista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elinikäisiä ystäviä, ja he olivat lähinnä siellä " äitihahmoina" .

Ei muuttanut mitenkään käsitystäni vangeista, koska olen aina tiennyt heidän olevan vain ihmisiä.

Toki pelotti sinne aluksi mennä murhaajien ja huumerikollisten joukkoon, enkä toki kaikkiin koskaan mitenkään tutustutunkaan..

Mutta ne keihin tutustuin olivat mukavia ja ihan tavallisia ihmisiä.

Vierailija
24/41 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin nuorena tuli oltua usein väärissä paikoissa vääriin aikoihin ja väärien ihmisten kanssa ja oli myös omaa mokaa mukana.

Vierailija
25/41 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko syy joku varkaus vai pahoinpitely ym.?

Vierailija
26/41 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siellä yhden kesän (miksi juuri kesän!! :)).

Loppujen lopuksi sain tuomion muutettua ehdolliseksi.

Vierailija
27/41 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä minulla ole ollut mitään tekemistä huumausainerikosten kanssa. En halua että kukaan niin luulee.

Vierailija
28/41 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen istunut salakuljetuksesta pari vuotta ulkomailla, ja voin kertoa ettei ollut helppoa, mutta rikos mikä rikos.

Vierailija
29/41 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä olen istunut salakuljetuksesta pari vuotta ulkomailla, ja voin kertoa ettei ollut helppoa, mutta rikos mikä rikos.

Vierailija
30/41 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. pahoinpidellyt ihmisiä tai tehneen huumausainerikosta, vaikka ei täällä varmaan kukaan minua tunnekaan, enkä ole täällä " oikea" ihminen, mutta silti halusin tuon pienen ykstyiskohdan vielä kertoa..

Vierailija
31/41 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka on nyt kuollut (sydänkohtaus) oli tuomittu taposta. Toinen oli vankilassa kirjanpitorikoksen takia.

Voi olla, että tuntisin vielä jonkun kolmannenkin, mutta ei tule mieleen. Noista asioista kun ei yleensä tavata keskustella.

Vierailija
32/41 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuntemani miehet linnassa totaaliuden takia.

Vierailija
33/41 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuneet väkivaltarikoksista ja yksi taposta.

Vierailija
34/41 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut linnassa useaankin otteeseen. Saatan joutua pian uudestaan, mutta sitä odotellessa vietän aikaani täällä ja keskustelen muiden kanssa. On meillä linnassakin netti.

Vierailija
35/41 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehenikin on ollut vankilassa

Vierailija
36/41 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olenkin heidät sinne pistänyt, jos näin voidaan sanoa.

Vierailija
37/41 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen itse ollut linnassa useaankin otteeseen. Saatan joutua pian uudestaan, mutta sitä odotellessa vietän aikaani täällä ja keskustelen muiden kanssa. On meillä linnassakin netti.

Vierailija
38/41 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän liiankin hyvin että siellä ei mtn. nettejä ole. Kerro nyt vielä että teillä on kännykät siellä ja perjantaisin vedätte kännit. :D

Vierailija
39/41 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian saa helposti pois pyörimästä mielestä niin ettet enää uhraa sille mitään ajatusta. Kyse ei ole kuitenkaan kuin entisestä koulukaveristasi. Samallalailla voisit ajatella jokaisesta tuntemattomasta vangista.

Vierailija
40/41 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut. Nuoruusvuosien takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän