Onko mahdollista, että sairastin Koronan jo elokuussa 2019?
Minulle ilmaantui heinä-elokuussa aivan käsittämättömän rintakipu, mitä jatkui lähes 2kk. Kipu oli läsnä melkein jatkuvasti, välillä lievempänä. Sitten alkoi hirveän sitkeä nuha ja yskä, jollaista en ole eläessäni kokenut. Kuumetta oli yli 40 astetta. En hakeutunut lääkäriin koska ajattelin kyseessä olevan tavallisen influenssan. Voisiko olla että tietämättäni sairastin Koronan jo tuolloin?
Kommentit (12)
Sitten, kun vasta-ainetestaus on mahdollista tuo selvinnee. Jos et saa toista hengitystiesairautta ennen sitä. Oletko ollut Suomessa koko ajan, vai olitko käynyt matkoilla ennen sairastumista?
Ei ole mahdollista, ellet ollut Kiinassa syömässä villieläimiä ja koko sen ajan ja 2 viikkoa parantumisesta karanteenissa.
Viime syksynä oli paljon bakteerikeuhkokuumetta liikkeellä. Ehkä sairastit sen.
Jatkossa kyllä noilla oireilla lääkäriin.
Mä olen sen verran tämän koronavyyhdin aikana oppinut, että mikään vaan voi olla mahdollista.
Uskon vahvasti, että olen sairastanut koronan tammikuussa. Ainoa oire oli paha yskä, joka tuntui keuhkoissa. Keuhkoissa oli myös limaa. Tuntui siis olevan ihan keuhkoissa asti, ei vain keuhkoputkissa. Kun paranin, minulle tuli voimakas bakteeritulehdus poskionteloihin jälkitautina. Ei ollut flunssaa ollenkaan.
Minulla oli mykoplasma (keuhkokuume) samoilla oireilla! Kipu oli valtavaa keuhkoissa :( Jatkuva yskä, siis aivan mahdoton, ei saanut edes nukuttua. Verikokeella varmistui, että oli mykoplasma. Meni kuukausia ennenkuin parannuin.
Itse mietin aivan samaa, että mikähän minulla oli kerran? Oireena järkyttävä kurkkukipu, kuola valui suupielestä enkä voinut edes sylkeä nielaista. Angiina poissuljettiin kokeella. Lääkäri ei osannut auttaa. Kärsin kotona ja laihduin. Sen seurauksena menetin haju- ja makuaistin!
Ei ole tänä päivänäkään kokonaan palautuneet :(
Mietin vieläkin, mikä ihme minulla oli?
Ei ollut tämä covid19. Joku muu koronavirus on toki voinut olla, aiheuttavat flunssia.
Minulla oli Korona melko varmasti jo 1978.
Ei ole mahdollista, eli et ole turvassa eikä sinulla ole vasta-aineita. Eristys jatkuu.
Tuo, että samanoireinen tauti on ollut aiemmin, kertoo vain siitä että alttius sairastua koronaan on suuri. Jos olisi ollut korona, epidemia olisi levinnyt jo aiemmin.
Ollut joku muu tauti. Samat oireet sopivat lukuisiin muihinkin.