Kuinka moni on jo alkoholisoitunut etätöissä? Kohta voisi jo ottaa aperitiivin.
Tosi mukavaa tämä kotona työskentely kun kerrankin saa rauhassa pämpätä. Ihan eri tavalla luovuus kukkii kuin toimistolla.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Lapsellinen trolli.
Aivan. Siis eihän kukaan työikäinen ole alkoholisti. Paitsi noin 300000 suomalaista...
Pakko lopettaa tämän päivän jälkeen. Ensi viikolla alkaa firman videoneuvottelut asiakkaan kanssa enkä halua näyttäytyä naama turpeana kokouksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellinen trolli.
Aivan. Siis eihän kukaan työikäinen ole alkoholisti. Paitsi noin 300000 suomalaista...
Minä en ollut coronan riskiryhmää ennen etätyöskentelyä, mutta nyt alkaa tuntua, että verenpaine on varmaan koholla ja painoa on tullut niin monta kiloa, että olen varmaan jo senkin puolesta riskiryhmää.
Vierailija kirjoitti:
No ei se ole alkoholismia jos joskus ottaa drinksun tai pari tai vaikka useamminkin. Mutta jos riipaisee harva se päivä kunnon kännit ja ei voi olla ilman niin se onkin toinen juttu.
Mekin aiomme ihan hyvällä omallatunnolla tänään ottaa "kalsarikännit" eli pienet huppelit ja hyvää ruokaa ja joku kiva leffa ym. Kannattaa myrkyttää sopivasti ettei korona iske tai jos iskee ja kuolee niin tuli ainakin elettyä niinkuin itse halusi ilman turhaa pätemistä ja jatkuvaa kontrollia.
Uskottele itsellesi mitä haluat. Niin ne muutkin juopot tekee
Saunakaljan otin lauantaina. En laske vielä sitä alkoholisoitumiseksi.
Itse kyllä aloitan päivän juomalla kahvin, ottamalla Jäger Meister napsun ja tupakan. Pientä tissuttelua pitkin päivää
Joo valitettavasti minun ennen viikonloppuun painottunut kerta / vko humalajuominen on saanut seurakseen tissuttelun etätöissä. Nytkin Pint-kokoinen kaljatölkki tuossa vieressä, ja varmaan muutama vielä menee ennen kuin työpäivä loppuu. Eilen meni kokonainen pullo viskiä, aloittaen aamu klo 9 ja päättyen yöllä klo 2. Lihomista on jo selvästi nähtävillä. Ja pian alkaa maksakin kiukutella ellen saa tätä tissuttelua kuriin pian.
Vierailija kirjoitti:
Saunakaljan otin lauantaina. En laske vielä sitä alkoholisoitumiseksi.
Nykyisenä ongelmajuomarina sanoisin että tuo oli kyllä hyvä taso. Se ei sekoittanut elämää millään lailla, sai pidettyä fyysisen kunnonkin hyvänä kun alkoholi ei nollannut treenien vaikutuksia, ja lisäksi olin pahuksen jäntevässä kunnossa.
Eli: pidä toi, se toimii!
Kyllä tässä on viiniä mennyt ruokajuomana vähän joka toinen päivä etätöitä tehdessä. Kyllähän se puoli pullollista vähän kokoustaessa tuntuu, mutta ihan pätevää tekstiä tuntuu omasta suusta silti tulevan. Tiedä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä on viiniä mennyt ruokajuomana vähän joka toinen päivä etätöitä tehdessä. Kyllähän se puoli pullollista vähän kokoustaessa tuntuu, mutta ihan pätevää tekstiä tuntuu omasta suusta silti tulevan. Tiedä sitten.
Minustakin tuntuu, että työnjälki vaan paranee siinä kun promillet nousee. Kumma, ettei normaalioloissa toimistoissa kukaan näytä juovan. Tämähän on tosi hyödyllistä.
Tuo luovuus homma on niin totta. Tein aikoinaan graduni viinin voimalla, ja sain arvosanaksi eximian. Kyllä siinä lähti luovuus ja ajatukset lentoon parin pullollisen jälkeen.
No niin, nyt olisi sitten gin & tonic-aika. Hesarista luin tosin äsken, että A-klinikkasäätiön johtaja on meistä huolissaan. 70 000 lapsen vanhemmilla on kuulemma alkoholiongelma, enkä ihmettele. Itse en meinaa jaksaa selvin päin edes kahden lapsen ja töiden kanssa!
Minä laihdun tämän aikana. Aiemmin kävin Alkossa joka toinen päivä, nyt en ole tartunnan pelossa uskaltanut mennä. Ruuat olen tilannut kotiin. Olutta ei saa joten juon vettä. Vodka, viski olleet loppu. Ei ole kuin puoli pulloa tequilaa mutta se on niin karmeata etten ehkä saa alas.
Mitenkähän eläkeläiset jaksaa pysytellä selvin päin päivät pitkät omissa nurkissaan kun ei ole edes etätöitä. Nostan hattua heille.
Tilannetta ei helpota, että saippua ja käsidesi, jopa lisa ja vesi, loppuvat Suomesta ennen kuin alko menee kiinni.
Sitten on vielä viron hamstrauslastit tuhottavana.
Meillä on kuivunut pois viimeisetkin saunaoluet ja lauantaiaterian viinilasillinen. Pikkuvauvaelämää eletään maaseudulla ja mieskin nyt kokonaan etätöissä. Kaikki päivät ovat niin samanlaisia, niitä rytmittää vauva, miehen työt ja kotityöt. Ei vaan koskaan ole sellaista sopivaa hetkeä, jolloin siitä oikeasti nauttisi. Vauvan nukahdettua illallakin on parempi mennä vaan suoraan nukkumaan että jaksaa taas aamulla herätä.
Jos Alko menee kiinni, sitten on piru irti. Meiltähän saa viedä liikkumisenvapauden, koulutuksen ja kaikki virkistysmahdollisuudet, kuten museot ja kirjastot, mutta jos Alko menee kiinni, ihmiset saattavat vihdoin lähteä barrikadeille.
Koskahan jäätelöautot teipataan Alkon väreihin ja viinaa ovelle, että pystyy päivän duuniin !
Lähiöissä jätskiauton tunnarin heavymetal versio raikaa siellä täällä !
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän eläkeläiset jaksaa pysytellä selvin päin päivät pitkät omissa nurkissaan kun ei ole edes etätöitä. Nostan hattua heille.[/
Jopa kolmannes eläkeläisistä ja vanhuksista käyttää liikaa alkoholia...
Tuskin on trolli. Alkon myynti on räjähtänyt kun monet tissuttelee nyt joka päivä