Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS:”Helsingissä noin 0,05 prosentilla kaupunkilaisista varmistettu tartunta”

Vierailija
27.03.2020 |

Helsingissä on noin 650 000 asukasta. Se tarkoittaa, että noin 99,95 prosentilla kaupunkilaisista ei ole varmistettua koronavirustartuntaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä näin.

Vierailija
2/13 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisit laittaa tähän laskukaavan siitä paljonko aikaa menee että kaikilla on se jos jokainen tautinen tartuttaa keskimäärin kaksi uutta ihmistä joka viikko. Sopiva yläasteen matikka ongelma sulle.

Itse arvelisin 8 viikkoa ilman laskinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voisit laittaa tähän laskukaavan siitä paljonko aikaa menee että kaikilla on se jos jokainen tautinen tartuttaa keskimäärin kaksi uutta ihmistä joka viikko. Sopiva yläasteen matikka ongelma sulle.

Ajattelin näin, että yritetään pitää tartunnat alhaisina kun luvut ovat vielä pienet.

Vierailija
4/13 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni lisäksi kuusi helsinkiläistä ja espoolaista joilla on ollut korona.

Vierailija
5/13 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset varsin huomattavat rajoitustoimet kyllä painavat tuota tartuttavuuslukua alaspäin. Nytkin tartunnat ovat itse asiassa pari päivää olleet laskusuunnassa, eivät nousussa

Vierailija
6/13 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän flunssaisia, samoja oireita omaavia, testata Suomessa mitenkään, oikea määrä sairastuneita on paljon suurempi kuin media antaa ymmärtää.

Vierailija
7/13 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos metrojunaan menee reilu 500 matkustajaa (tai pikkasen enemmän ruuhka-aikaan) niin joka neljänessä metrossa on tuon mukaan yksi sairastunut, jos siis nuo matkustaisivat metrolla. Eivät tosin matkusta.

Vierailija
8/13 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen itseni lisäksi kuusi helsinkiläistä ja espoolaista joilla on ollut korona.

Itse en tunne yhtään jolla olisi edes epäily.

Vierailija
9/13 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän flunssaisia, samoja oireita omaavia, testata Suomessa mitenkään, oikea määrä sairastuneita on paljon suurempi kuin media antaa ymmärtää.

Meillä testataan yleisesti vain vakavasti sairastuneet. Mutta koska vakavasti sairastuneita on aina melko lailla sama prosentti kaikista tapauksista, vakavien tapausten määrä korreloi aika hyvin kaikkien tapausten kanssa. Ei siis ole niin että jos testatut tapaukset pysyvät melko samalla tasolla (kuten nyt), tauti leviäisi muualla jotenkin kauhean rajusti.

Lisäksi pitää muistaa että moni luulee tavallista flunssaansa koronaksi. Päivittäin tehdään noin 1500 testiä mutta niissä löydetään vain alle sata koronaa. Yli 90% siis ei sairasta koronaa vaikka siitä olisi epäily.

Vierailija
10/13 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta yhtä hyvin voidaan laskea että koska n. 2000 helsinkiläistä on testattu ja niistä löydetty 325 tartuntaa, niin joka kuudennella helsinkiläisellä on korona.

Vierailija
11/13 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta yhtä hyvin voidaan laskea että koska n. 2000 helsinkiläistä on testattu ja niistä löydetty 325 tartuntaa, niin joka kuudennella helsinkiläisellä on korona.

No ei ihan noin voi laskea. Ei oireettomia testata.

Vierailija
12/13 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläinen testasi 1000 oirehtivaa ja löytyi 7 koronan kantajaa.

Vierailija
13/13 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea luku on 5-10%. Tunnen jo monta joilla on siihen viittaavis oireita ja kun vielä ottaa huomioon että valtaosa on täysin oireettomia niin huh huh.

Olin sellossa eilen ja vilkkaalta normipäivältä vaikutti. Eipähän se parkkihalli mikään typötyhjä ollut. Tuosta voi jokainen tehdä päätelmiä miten tosissaan porukat ottavat tän jutun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan