Taas on lapsilla raivo päällä aamusta asti kun on karkkipäivä eivätkä pääse itse valitsemään karkkejaan
Viime pe vanhempi lapsi livahti Saleen ostamaan omilla kolikoillaan mieleiset karkit, vaikka muka vain vei yhden jutun kaverin ovelle,
Kommentit (63)
miksei katso karkkien kuvia netistä, fazeri tmv sivuilta, ja tuot sitten sen
Miksi he eivät voisi itse valita karkkejaan? Jos et halua päästää lapsia kauppaan, niin kai he voivat silti toivoa, mitä sieltä ostetaan?
Voi kyynel. Koronavapaa virtuaalihalaus. Olisko nyt hyvä hetki ottaa vanhemmuus haltuun.
Kysy toiveita. Jos ei kelpaa vanhempien ostamat karkit, voivat olla ilman. Ei niitä pakko ole syödä.
No haloo. Kyllä kaupassa voi käydä ihan tavalliseen tapaan.
Me kyllä haetaan herkut ihan normaalisti tuosta pienestä lähikaupasta siellä on irtokarkki-hylly vielä auki. Lapset kerää pussit ja minä otan itselleni suklaalevyn. Kotona pestään hyvin kädet ja karkit kaadetaan kuppeihin. Muutenkin kurjaa kun kouluun ei pääse eikä saa kavereita nähdä, vieläkö pitäisi nami-päivä perua!
Vesi ja näkkileipä on sitten vaihtoehtoisesti, jos ei ne karkit kelpaa joita saa. Ja omaan huoneeseen mököttämään loppupäiväksi.
No voi. 😞😆 Meillä olisi sitten ilman. Tommosta turhanpäiväistä raivoa ei hyväksytä.
Juuri eilen nuorimmainen harmitteli, kun ei pysty käyttämään s ryhmän lahjakorttiaan aikoihin niin oli iloinen, kun sanoin, että ei ole mitään hätää. Kertoo vaihtoehdot mitä haluaa ja minä katson mitä löytyy. Iloinen poika paineli huoneeseensa uusien pokemonkorttien ja parin karkkipussin kanssa.
En ymmärrä karkeista riehumista. Jos karkit aiheuttaa riehumista tai raivoa niin silloin ne on ongelma joka poistuu, samoin pelit yms mikä nyt kohtauksia aiheuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Me kyllä haetaan herkut ihan normaalisti tuosta pienestä lähikaupasta siellä on irtokarkki-hylly vielä auki. Lapset kerää pussit ja minä otan itselleni suklaalevyn. Kotona pestään hyvin kädet ja karkit kaadetaan kuppeihin. Muutenkin kurjaa kun kouluun ei pääse eikä saa kavereita nähdä, vieläkö pitäisi nami-päivä perua!
Irtokarkkeja? Niitä kähmii muutenkin kaikenmaailman tahmatassut räkäisillä käsillään, toiset maistaa ja laittaa takaisin jos ei oo mieleinen. Hyi helevetti, ei siinä teidän käsienpesut ja kuppiin kaatamiset auta
Älkää nyt hitossa ostako niitä kauppojen irtokarkkeja. Usein ne ovat vielä sellaisessa paikassa, että penskat näpelöivät niitä sormillaan!
Taitaa olla nyt kasvattajasta kiinni tämä
Meilläkin oltaisiin ilman. Kivat jutut on kivoja juttuja ja jos niistä tulee "paha mieli", kitinää tai narinaa niin ne laitetaan pois.
Itse olet raivohullusi kouluttanut. Onneksi me emme joudu niitä kaupassa katselemaan.
Zinc
Meidän lapset osaa kyllä kertoa mitä karkkia haluaa ja kaupassa käyvä sitä tuo. Irtokarkkeja en nyt ostaisi.
K-ruoka sovelluksesta valkkaa lähikaupan ja tekee sovelluksessa kauppalistan. Lapset voivat turvallisesti katsoa karkkipussivalikoimaa ja valita mieleisensä. Tekee vaikka top3 listan, jos pelkä suosikin olevan loppu. Ellei kelpaa, niin leipokaa pullaa, tehkää kakku/piirakka/keksejä, ostakaa jätskiä...
Huomaa miten nykyään pyritään ulkoistamaan kasvatus päiväkodille, koululle ja harrastuksille. Nyt kun ne on pois pelistä, vanhemmat on ihan hukassa koska eivät osaa itse huolehtia kakaroistaan saati saa niitä kuriin. Ei voi nameja kieltää vaikka raivoaa ettei tuu paha mieli. Voi vitalis.
Vierailija kirjoitti:
Itse olet raivohullusi kouluttanut. Onneksi me emme joudu niitä kaupassa katselemaan.
Zinc
Eipä sillä kasvatuksella paljoa tehdä.
Yleensä järki kasvaa ihmisellä päähän vasta aikuisena. Lapset nyt vain on itsekkäitä pikku narsisteja aina.
Aina ovat olleet ja tulevat olemaan.
Pientä ohjailua voi tehdä läpi elämän, mutta vasta aikuisena oppivat olemaan.
Turha vanhempia on syyllistää. Huomaa että sulla ei ole lapsia ja et ymmärrä aiheesta yhtään.
Vähän sama kuin selittäisi nyrkkeilyn alkeita kaverille joka katselee mielellään Rocky-elokuvia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Yleensä järki kasvaa ihmisellä päähän vasta aikuisena. Lapset nyt vain on itsekkäitä pikku narsisteja aina.
Turha vanhempia on syyllistää. Huomaa että sulla ei ole lapsia ja et ymmärrä aiheesta yhtään.
Vähän sama kuin selittäisi nyrkkeilyn alkeita kaverille joka katselee mielellään Rocky-elokuvia..
Lasta on täysin mahdollista painostaa tai pakottaa eri menetelmin. Ei siis täydy odotella sitä, että lapselle itselleen tulee järkeä niin paljon, että lapsi pystyy olemaan itseohjautuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Huomaa että sulla ei pitäisi olla lapsia ”eipä sillä kasvatuksella mitään tee” voi herranjumala
Turha niitä on kasvattaa, voi ”ohjata” eli piipittää varovasti että älä nyt jessica-kulta viitsi huutaa, kyllä äippä hakee sulle namppaa
Itsekseenkö luulet sen järjen ilmestyvän aikuisena?
Kyllä, on jo aikuisia lapsia ja kyllä niitä on kasvatettu ja opetettu käytöstapoja ihan pienestä asti. Ehkä sellainen on viime vuosituhannen juttuja mutta kummasti ne pärjää elämässään kun ei ole joka kuoppaa tasoiteltu edestä
Peru karkkipäivä jos ei narina lopu. Ja jos uhkaat sen tehdä niin sitten myös tee niin.