Sanokaa yksikin hyvä syy, miksi minun pitäisi täältä mökiltä lähteä kotiini
Edes yksiriittävän järkevä perustelu riittää ja hyppään autooni ja ajan kotiini. Tosin en usko, että sellaista kykenette antamaan.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm.... ei kai se Kauheasti haittaa, jos
- pysyt mökillä karanteenissa kaksi viikkoa ennen kuin käyt kyläkaupassa
- jos sairastut, niin pysyt mökillä, etkä lähde kuirmittamaan pitäjän terveyskeskusta.Miksi minun pitäisi olla karanteenissa? Kyläkaupassa en käy lainkaan, en nyt enkä muutenkaan. Jos sairastun, niin tietenkin menen paikkakunnan terkkariin.
Ulkomailta palaavat, koska tulevat epidemia-alueelta, ovat karanteenissa.
Samoin sinä olet siirtynyt sinne epidemia-alueelta, joten....Mistä ihmeestä sinä päättelet, että olen siirtynyt mökilleni epidemia alueelta???
Jos et ole uusmaalainen, niin miksi sitten edes aloitit ketjun?
Olit mistä päin tahansa, niin paikallinen tk ei ole sinua varten. Piste.
Saako täällä keskustella vain uusmaalaiset? Ja vaikka olisinkin, niin sekään ei vielä todistaisi yhtään mitään. Myös uusmaalaiset saavat käydä ihan vapaasti mökeillään, jos vaan tekevät sen lain sallimissa puitteissa.
Miten niin paikallinen tk ei ole minua varten????
Miten et ymmärrä, mitä sinulle sanotaan??? Onko sinulla yleensäkin ongelmia lukea kirjoitettua tekstiä?
Vierailija kirjoitti:
Jos sairastut vakavasti viet jonkun papan paikan pienen kylän tehohoidosta ja se ei selviä, tajuatko?
Hih
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan koronapoliisien jankkaamisesta huolimatta jokaisella on oikeus tarpeen tullen ottaa yhteyttä paikalliseen terveyskeskukseen, niin kuin tietysti pitää tehdäkin. Samoin on edelleen liikkumisen ja asumisen vapaus. Uudenmaan eristäminenkään ei ole vielä alkanut. Joten turha julistaa laillista laittomaksi.
Mutta jos ap kaipaa hyvää syytä, niin se on kateus, kateus, kateus ja vielä kerran kateus. Ahdistus ja raivo siitä, että jotkut voivat tehdä jotain, mitä itse ei voi. Mutta sitä omaa kateutta ei haluta myöntää, vaan siksi takerrutaan tuohon "ei saa kuormittaa" -hokemaan, jota toistetaan kuin uskontunnustusta.
Höpö höpö mikään kateus. Minä en koskaan käy maaseudulla, olen ulkomaan reissaaja. En silti hyväksy minäminä-asennetta.
Jos et ikinä poistu sieltä edes kauppaan niin ole siellä murjussasi ja kuole nälkään, mutta tauteja et mene levittämään.
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan koronapoliisien jankkaamisesta huolimatta jokaisella on oikeus tarpeen tullen ottaa yhteyttä paikalliseen terveyskeskukseen, niin kuin tietysti pitää tehdäkin. Samoin on edelleen liikkumisen ja asumisen vapaus. Uudenmaan eristäminenkään ei ole vielä alkanut. Joten turha julistaa laillista laittomaksi.
Mutta jos ap kaipaa hyvää syytä, niin se on kateus, kateus, kateus ja vielä kerran kateus. Ahdistus ja raivo siitä, että jotkut voivat tehdä jotain, mitä itse ei voi. Mutta sitä omaa kateutta ei haluta myöntää, vaan siksi takerrutaan tuohon "ei saa kuormittaa" -hokemaan, jota toistetaan kuin uskontunnustusta.
Kateus hokemaan ei takerru kuin kaltaisesi boomerjuntit.
Trollit on vauhdissa, en usko että oikeasti on noin tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- jos sairastut, niin pysyt mökillä, etkä lähde kuirmittamaan pitäjän terveyskeskusta.Miksi minun pitäisi olla karanteenissa? Kyläkaupassa en käy lainkaan, en nyt enkä muutenkaan. Jos sairastun, niin tietenkin menen paikkakunnan terkkariin.
Samoin sinä olet siirtynyt sinne epidemia-alueelta, joten....Mistä ihmeestä sinä päättelet, että olen siirtynyt mökilleni epidemia alueelta???
Saako täällä keskustella vain uusmaalaiset? Ja vaikka olisinkin, niin sekään ei vielä todistaisi yhtään mitään. Myös uusmaalaiset saavat käydä ihan vapaasti mökeillään, jos vaan tekevät sen lain sallimissa puitteissa.
Miten et ymmärrä, mitä sinulle sanotaan??? Onko sinulla yleensäkin ongelmia lukea kirjoitettua tekstiä?
Sinähän tässä et nyt ymmärrä. Lue mitä olen kirjoittanut ja tee vain ja ainoastaan niiden perusteella päätelmiä. Jos taas ei taustatiedot ole mielestäsi sellaisia, että voisit tehdä niistä yhtään mitään päätelmiä niin KYSY! Minä kyllä vastaan, mutta yksikään ei ole vielä kysynyt minkäänlaisia taustatietoja, vaan ovat alkaneet vaahdota täysin mutupohjalta, kuten avaukseni tehdessäni arvelinkin ja se olikin syy miksi tämän ketjun avasin. nTäällä vaahdotaan mökkeilystä suu vaahdossa ymmärtämättä, että tässä maassa on hyvin monenlaista mökkeilyä. Jopa Helsingissäkin mökkeillään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän tässä et nyt ymmärrä. Lue mitä olen kirjoittanut ja tee vain ja ainoastaan niiden perusteella päätelmiä. Jos taas ei taustatiedot ole mielestäsi sellaisia, että voisit tehdä niistä yhtään mitään päätelmiä niin KYSY! Minä kyllä vastaan, mutta yksikään ei ole vielä kysynyt minkäänlaisia taustatietoja, vaan ovat alkaneet vaahdota täysin mutupohjalta, kuten avaukseni tehdessäni arvelinkin ja se olikin syy miksi tämän ketjun avasin. nTäällä vaahdotaan mökkeilystä suu vaahdossa ymmärtämättä, että tässä maassa on hyvin monenlaista mökkeilyä. Jopa Helsingissäkin mökkeillään!
Jos et toimi palstakulttuurin mukaisesti, niin ongelma on sinun. Lukijan ei kuulu arvailla, että puhut eri asiasta, mistä kaikki muut.
Itsekin tein saman kun työnantaja 2 viikkoa sitten päätti määrä kaikki 100% etätöihin. En todellakaan palaa Suomen koronahautomoon Helsinkiin, kun nyt olen 3000 asukkaan paikkakunnalla, jossa koronaa ei ole todettu lainkaan. Olen ollut jo pari viikkoa eristyksessä käymättä edes kaupassa ja viikon aion olla vieläkin. Eiköhän se riski tartuttaa keneenkään koronaa ole sen jälkeen aika pieni, jos lähikaupassa käynkin.
Koronaviruksen ottaminen tosissaan on ensisijaisen tärkeää. Oon kuitenkin lopen uupunut tähän syyllistämiseen, jota tulee joka suunnasta ja ihan kaikille tällä hetkellä. Niin median kuin yksityishenkilöiden suunnalta somessa.
Tää virus ei häviä sillä, että me revitään muita ihmisiä palasiksi. Meitä kaikkia pelottaa, mutta tää ei ole yhdenkään yksilön syytä. Meitä kaikkia ohjeistetaan valtionjohdon suunnalta, ja kun toimitaan niiden ohjeiden puitteissa, sen on oltava riittävästi.
Tilanteet muuttuvat jatkuvasti ja sen kanssa on vain elettävä, että ohjeistus voi olla tänään eri kuin eilen tai edes tunti sitten.
Toivoisin, että tässä ahdistavassa, meille kaikille uudessa ja huolestuttavassa tilanteessa, ei etsittäisi jatkuvasti seuraavaa hyökkäyksen kohdetta, jota ruoskia esimerkiksi sosiaalisessa mediassa. Tää on meille jokaiselle varmasti ihan riittävän kuormittavaa muutenkin.
Syyttämisen sijaan voidaan keskittyä esimerkiksi lähikontaktien minimoimiseen ja toistemme tukemiseen ❤️ EDIT: Hei, nyt vielä tarkennuksena, että vaikka olemme mökillä nyt, emme matkustaneet tänne tänään vaan keskiviikkona. Olemme koko ajan toimineet hallituksen silloisen ohjeistuksen mukaan. Mikäli tulee ohjeistus palata takaisin pääkaupunkiseudulle niin tietenkin palaamme heti.
Alma, Helsinki
No mietitäänpä... Ainakaan en luopunut 2kk sitten varatusta pitkäaikaissairauden kontrolliajasta siksi, että sinä mökkiläinen pääsisit terkkariin itkemään apua kun olet omaa tyhmyyttäsi väärällä paikkakunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos sairastut vakavasti viet jonkun papan paikan pienen kylän tehohoidosta ja se ei selviä, tajuatko?
Nuoremman/terveemmän/hyödyllisemmän kuuluukin pelastua ennen sellaista jonka parasta ennen päiväys mennyt kauan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Koronaviruksen ottaminen tosissaan on ensisijaisen tärkeää. Oon kuitenkin lopen uupunut tähän syyllistämiseen, jota tulee joka suunnasta ja ihan kaikille tällä hetkellä. Niin median kuin yksityishenkilöiden suunnalta somessa.
Tää virus ei häviä sillä, että me revitään muita ihmisiä palasiksi. Meitä kaikkia pelottaa, mutta tää ei ole yhdenkään yksilön syytä. Meitä kaikkia ohjeistetaan valtionjohdon suunnalta, ja kun toimitaan niiden ohjeiden puitteissa, sen on oltava riittävästi.Tilanteet muuttuvat jatkuvasti ja sen kanssa on vain elettävä, että ohjeistus voi olla tänään eri kuin eilen tai edes tunti sitten.
Toivoisin, että tässä ahdistavassa, meille kaikille uudessa ja huolestuttavassa tilanteessa, ei etsittäisi jatkuvasti seuraavaa hyökkäyksen kohdetta, jota ruoskia esimerkiksi sosiaalisessa mediassa. Tää on meille jokaiselle varmasti ihan riittävän kuormittavaa muutenkin.
Syyttämisen sijaan voidaan keskittyä esimerkiksi lähikontaktien minimoimiseen ja toistemme tukemiseen ❤️ EDIT: Hei, nyt vielä tarkennuksena, että vaikka olemme mökillä nyt, emme matkustaneet tänne tänään vaan keskiviikkona. Olemme koko ajan toimineet hallituksen silloisen ohjeistuksen mukaan. Mikäli tulee ohjeistus palata takaisin pääkaupunkiseudulle niin tietenkin palaamme heti.Alma, Helsinki
25.3.2020
Pääministeri Marin painottaa, että esimerkiksi kesämökkipaikkakunnalle ei kannata jäädä.
– Kehotan ihmisiä palaamaan kotiin mökeiltä. Mökkipaikkakunnalla on vaikea välttää sosiaalisia kontakteja, hän totesi.
Ei tarvitse palata heti, riittää kun lähdette aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et toimi palstakulttuurin mukaisesti, niin ongelma on sinun. Lukijan ei kuulu arvailla, että puhut eri asiasta, mistä kaikki muut.
Mitä ihmettä sä sönkkäät? Minä avasin ketjun jonka aiheen päätin vain ja ainoastaan minä. Osio johon keskusteluni avasin on nimeltään Aihe vapaa. Jos sinun osamääräsi ei riitä ymmärtämään, mitä aihe vapaa tarkoittaa, niin väännän rautalapiosta: se tarkoittaa sitä, että täällä saa puhua ihan mistä vaan, jos se aihe vaan ei ole palstan sääntöjen vastainen, eli ei loukkaa ketään, eikä ole lainvastainen.
Mnua ei kiinnosta paskan vertaa se, mistä muut ovat täällä ketjuja avanneet. Minä avasin oman aiheeni ja esitin kysymyksen, johon kukaan ei ole vielä kyennyt esittämään minkäänlaista järjellistä vastausta. Jos sinua ei aihe kiinnosta, niin sinun ei ole pakko tähän ketjuun vastata yhtään mitään. Jos taas haluat osallistua ketjuuni, niin älä mutuile, vaan ota asioista selvää.
Minä siirryin mökille parisen viikkoa sitten mutta edelleen olen saman kaupungin alueella. Kuivatarvikkeita ja säilykkeitä ynnä muuta sellaista riittää kyllä kuukausiksi siitä lastista mitä itse tullessamme toimme mukanamme. Parin viikoin välein ehkä läheisessä ruokakaupassa. Vielä ei ole käyty kertaakaan. Jos kauppareissulla saisimme pöpön niin samaan sairaalaan joutuisin kun kotiosoitteessa asuessamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hih
Joo, mahtaa olla aika erikoinen pikkukylä, josta löytyy teho-osasto ;)
Miksi Suomen kansalainen joka on toisella paikkakunnalla käymässä, ja sinne vielä maksaa mökkinsä kiinteistöverotkin, ei saisi käydä terveyskeskuksessa? Mutta ulkomaalaiset paperittomatkin kyllä hoidetaan.
No minä esitän kysymyksen? Mökkeiletkö eri maakunnassa missä asut?
Ei kaikkien mökit ole Uudenmaan ulkopuolella. Vaikka olen mökillä niin silti en ole rajaa ylittänyt. Mökkejä on muuallakin kuin jossakin sudettisavossa.