Mihin se perustuu, että etälasta saa nähdä? Tapaamiseen pitää olla painava syy, eikä
Lapsen tapaaminen ole, jos lapsesta pidetään toisen vanhemman luona huolta.
Puhutaan lapsen oikeudesta. Ongan meillä muillakin ollut oikeuksia, jotka nyt on evätty.
Kommentit (26)
Siksi koska jos niin ei olisi niin vanhemmat alkaisivat mankumaan niin ettei sitä kestäisi kukaan. Helpompi antaa periksi, vaikka virus vähän pääseekin leviämään. Onneksi kuitenkaan lapsille se ei ole kovinkaan vaarallinen.
No saahan muutkin samaan perheeseen kuuluvat nähdä toisiaan/lapsiaan tai vanhempiaan! Tämä jos kestää vielä puoli vuotta, niin mieti itse, millaista olisi olla näkemättä pientä lastasi!
Vierailija kirjoitti:
No saahan muutkin samaan perheeseen kuuluvat nähdä toisiaan/lapsiaan tai vanhempiaan! Tämä jos kestää vielä puoli vuotta, niin mieti itse, millaista olisi olla näkemättä pientä lastasi!
Samassa _taloudessa_ asuvat saavat nähdä toisiiaan. Tätä sanaa käytetään ohjeissa.
Eikä tässä ole nyt kyse puolesta vuodesta, vaan ehkä kuukaudesta. Jos jatkuu, niin sitten arvioidaan tilanne uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Mieti millaista on kun kupsahtaa viruksen takia eikä nää enää ketään :^)
No kummatkin vanhemmat nyt ovat lapsen perhettä vaikka asuisivatkin erillään.
Ei lasta ja vanhempaa,siis pientä lasta ainakaan,voi erottaa määräämättömäksi ajaksi toisesta vanhemmasta(lue:isästä.)
Herrajumala,jos täällä joku mies kirjottaisi,että lapsen ei pidä nähdä nyt etä-äitiä niin eiväthän mammat pysyis sukissaan.
Miten selvität pikkumuksulle ettei nyt saa tavata vanhempaa.Ei siinä paljon coronasta puhuminen rauhoita sen ikäistä.Luulee että isä (äiti)on hänet hylännyt.
Täällä Espoossa juuri nämä tavisperheet tartuttavat toisiaan. Siksi me emme ole nähneet miehen lapsia, koska heidän äitinsä on karanteenissa. Eikä ihan heti heitä nähdäkään. Vaikka eivät kuljekaan julkisilla.