Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eduskunnan kyselytunnilla ehdotettiin että lomautetut laitetaan marjatiloille töihin

Vierailija
26.03.2020 |

Jos oot miettinyt mitä teet kesällä, niin tässä yksi ehdotus. Perussuomalaisedustajan ansiota!

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ehdotus. Miksipä ei Finskin kapteeni voisi poimia kesän marjoja.

Vierailija
2/76 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin ihan samaa eilen, kun näin uutisen, jossa marjatilallinen oli huolissaan työvoiman saamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mitään töitä tiedossa, niin kannattaa kysellä. Kausityövoima ei pääse maahan, joten moni marjatilallinen on pulassa koska ei tietenkään itse kykene tekemään monen ihmisen töitä. Nuorille myös varmasti paljon kesätöitä saatavilla tiloilta.

Vierailija
4/76 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä eteneekö asia ja miten tuo käytännössä sujuu. Marjatilat ei ole ihan Helsingin keskustassa.

Vierailija
5/76 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, maksakaa liksa josta jää myös käteen matkojen, kahden kämpän kulujen jne. jälkeen. En varmasti aio hyväntekeväisyyttä muuttaa toiselle puolelle Suomea jonkun vedättäjän rakentamaan epäasialliseen majoitusbussiin poimimaan nälkäpalkalla marjoja. 

Vierailija
6/76 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattais aloittaa pitkäaikaistyöttömistä, pääsevät työntekoon kiinni ja siitä sitten elämänmutosta kehiin.

Vierailija
7/76 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saas nähdä eteneekö asia ja miten tuo käytännössä sujuu. Marjatilat ei ole ihan Helsingin keskustassa.

Varmaan jos sinut huolitaan marjatilalle töihin (vaatii sinulta vähän nöyristymistä ja lakin kouraan ottamista) pääset matkustamaan tilalle ja saat varmasti majoittua siellä koko kesän.

Onnea työnhakuun!

Vierailija
8/76 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole suurin osa työttömistäkään Helsingissä vaan nimenomaan siellä böndellä.

Vierailija
9/76 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites yksinhuoltajat? Kuka hoitaa lapsia kun kerään päivät marjoja

Vierailija
10/76 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poimisin sen verran mitä ostan ja olisin työssä vain "paperilla". Minua ei kannattaisi edes palkata, olen hidas poimimaan.

Vierailija
11/76 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tosissani miettinyt tätäkin vaihtoehtoa, mutta kaatuu siihen, että useimmille tiloille on mahdotonta kulkea julkisilla, enkä usko, että niistä tienaisi niin paljon, että voisi toisen kämpän kustantaa. Aika harva TE-toimiston sivuilla näkemäni paikka tarjoaa mitään majoitusta. 

Vierailija
12/76 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kannattais aloittaa pitkäaikaistyöttömistä, pääsevät työntekoon kiinni ja siitä sitten elämänmutosta kehiin.

Meinaat että ne pitkäaikaistyöttömät jotka ovat pitkäaikaistyöttömiä juuri sen takia, kun ovat käytännössä työkyvyttömiä fyysisistä syistä, pakotettaisiin työhön jota eivät voi tehdä?

Meinasit että teidän parempien työttömien, eli koronatyöttömien pitäisi saada lölliä pari vuotta mittavilla ansiosidonnaisilla, ihan vaan siksi kun olette parempaa väkeä?

Ottaisitte pitkäaikaistyöttömien paikat sohvan nurkasta, ja tietenkään ette huolisi heidän statustaan ali-ihmisinä?

Vierailija
13/76 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä se käskytys alkaa

Vierailija
14/76 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jos sinut huolitaan marjatilalle töihin (vaatii sinulta vähän nöyristymistä ja lakin kouraan ottamista) pääset matkustamaan tilalle ja saat varmasti majoittua siellä koko kesän.

Onnea työnhakuun!

Marjojen satokausi on lyhyt, alle kuukauden. Ei tarvitse koko kesää nukkua homeisessa teltassa.

Vierailija
15/76 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi ottaa työntekoon tottuneita ihmisiä, koska poiminnassa ei pärjää mitkään vaivaiset.

Vierailija
16/76 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teltassa on mukava asua ja ahkera saattaa päästä miltei kympin tuntipalkoille.

Vierailija
17/76 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan tosissani miettinyt tätäkin vaihtoehtoa, mutta kaatuu siihen, että useimmille tiloille on mahdotonta kulkea julkisilla, enkä usko, että niistä tienaisi niin paljon, että voisi toisen kämpän kustantaa. Aika harva TE-toimiston sivuilla näkemäni paikka tarjoaa mitään majoitusta. 

HAH HAH!

Varmasti löytyy majoitus tai edullinen vuokrakämppä maaseudulta. Todennäköisesti vuokra on jotain 200-350e/kk.

Vierailija
18/76 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poimisin sen verran mitä ostan ja olisin työssä vain "paperilla". Minua ei kannattaisi edes palkata, olen hidas poimimaan.

Noissa hommissa palkka perustuu työsuoritteeseen. Mutta jännästi näkee, keillä on lähtökohtaisesti kielteinen asenne itsensä elättämiseen työllä.

Vierailija
19/76 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on hyvä ajatus. Useat noista lomautetuista vaan käyttävät koronaa tekosyynä laiskotteluun kot9na meidän rahoilla!

Vierailija
20/76 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa marjatiloista tarjoaa majoitusmahdollisuuden. Missä te kuvittelette niiden ulkomaalaisten asuvan? Aittamajoitusta. Itse olen ollut mansikassa monena kesänä, mutta itsellä tila oli niin lähellä, että ei tarvinnut majoitusta. Mahdollisuus on aittamajoitukseen ja osa paikoista on jopa pyöräilymatkan päästä esim. Suonenjoen keskustasta, ehkä sieltä löytyy joku kämppä.

Mutta huvittavaa, tosin ennalta arvattavaa, nyt lomautetut ylentävät itsensä ja samat syythän ne sieltä tulee, mitkä heille ei aiemmin työttömänä olleilta kelvanneet. Näin se aina menee.