Se siitä myötäelämisestä ja yhtenäisestä Suomesta - netti täynnä meemejä jossa vahingoniloisesti pilkataan Uuttamaata.
Surullista. Ei minkäänlaista tajua tilanteen ahdistavuudesta täällä. Haistakaa pska.
Kommentit (68)
Olisin jo Etelä-Savossa jos maailman ja maan tilanne ei olisi se mikä se on.
Pysyisin siellä seuraavat 6 kk. Näin olen tehnyt viimeiset 5 vuotta kun se on ollut mahdollista. Se siitä halveksunnasta .Terveisin 4.polvi Helsingistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole pilkannut, 0mutta johtunee siitä pilkasta jota monet (lähinnä helsinkiläiset) on kymmeniä vuosia harjoittaneet muuta maata kohtaan. "Kehä kolmosen ulkopuolella ei ole elämää", "maaseutu on turhaa", "maalaiset on typeriä" jne jne. Älä ota henkilökohtaisesti.
Olin juuri tulossa kirjoittamaan samaa :D
Itse olen asunut monissa paikoissa ja en ole huomannut Helsinkiläisten pilkkaavan muita. Nämä kehäkolmosen ulkopuolella ei ole elämää tyypit eivät ole siellä käyneetkään.
Monissa paikoissa olen kyllä saanut kuulla Helsinkiläisyyden olevan ollut negatiivinen asia ennenkuin ovat oppineet tuntemaan minut.
Onhan se selkeästi jotain suurta näiden haukkujien mielestä, kun kokevat Helsinkiläisyyden uhkana heille.
Muistuttaisin nyt teitä riitapukareita siitä, että kehoitus pysytellä kotona koskee KAIKKIA. Uusimaalaiset eivät ole ainoita jotka mökkeilevät, käyvät Lapissa tai baareissa. Myös iso osa Helsinki-Vantaan kautta maailmalta palanneista asuu maakunnissa, ja monen matka lentoasemalta kotikonnuille on tehty julkisilla kulkuneuvoilla. Heistä tuskin kukaan on kotiin päästyään jäänyt 14 vrkn karanteeniin. Se, että poistuminen uudeltamaalta nyt estetään, ei tarkoita sitä että muualla Suomessa voitaisi heittää määräykset ja suositukset romukoppaan. Nyt tuntuu siltä, että moni ajattelee näin 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten kun korona on kiertänyt Uudellamaalla, se vasta alkaa tai on pahimmillaan muualla Suomessa.
Toivottavasti pitävät sitten yhä rajat kiinni että landet ei änkeä tänne tartuttamaan viimeisiäkin.
Viimeistään nyt paljastuu uusimaalaisten todellinen luonne, ja siihen ei myötäeläminen kuulu.
Tätähän tekin nyt olette. Ette halua väkeä sinne tartuttamaan, no ei mekään sitten kun se on täällä ohi.
Rajoitukset eivät ole loukkaus, vaan kriisille ivallisesti naureskelu.
Suurin osa uusmaalaisista EI ole matkustellut ja tuonut virusta Suomeen.
No naureskelu onkin typerää, tottakai virus leviää muuhunkin Suomeen nykyistä enemmän kuten muissakin maissa. Nämä "mikä uudeksi pääkaupungiksi" taas on hyväntahtoista läppää, ei liity virukseen.
Miksi pitää ottaa asia noin vakavasti? Vähän huumorintajua nyt. En edes ymmärrä ketä oikeasti kiinnostaa.
T: espoolainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyse olisi ollut mistä tahansa muusta maakunnasta, suhtautuminen olisi toinen.
Totta, koska missään muualla ei jankata "kehäkolmosen ulkopuolella ei ole elämää".
Eiköhän ne ole näitä maalta muuttaneita jotka yhtäkkiä kuvittelevat asuvansa suuressakin kaupungissa.
Kun itse asuin Helsingissä opiskeluaikoina, niin tuota heittivät nimenomaan helsinkiläiset. Oli hauska "vitsi".
Minulle tuota ovat heittäneet juurikin opiskelijabileissä ja noihin aikoihin muualta helsinkiin tulleet. Itse olen ollut aina sen verran boheemi että on ihmetelty mistä pystymetsästä sinä olet tänne tullut?
Olen ihan keskustassa kyllä syntynyt.
Viimeistään tänään olen havainnut olevani täydellinen väliinputoaja. Asun Espoossa mutta kehä kolmosen ulkopuolella. Maalaisten mielestä olen ”hesalainen” ja stadilaisten mielestä ”toukohousu”. Uusmaalaisena olen nyt tietysti vielä suljettujen rajojen sisäpuolella. Eikä mulla ole edes mökkiä, saati halua matkustaa sellaiselle. V#ttu!
Uusimaa aiheuttaa nyt tavattomasti ongelmia koko maalle, ja sitten vielä joku ihmettelee, että miksi pilkataan. Mietipä vähän! Ilman Uuttamaata meillä ei olisi koronaa, yrityksille riittäisi asiakkaita ja voisimme elää kaikinpuolin normaalisti. Mutta nyt emme voi, koska Uusimaa ja uusmaalaisten virukset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole pilkannut, 0mutta johtunee siitä pilkasta jota monet (lähinnä helsinkiläiset) on kymmeniä vuosia harjoittaneet muuta maata kohtaan. "Kehä kolmosen ulkopuolella ei ole elämää", "maaseutu on turhaa", "maalaiset on typeriä" jne jne. Älä ota henkilökohtaisesti.
Olin juuri tulossa kirjoittamaan samaa :D
Täytyy Helsinkiläisenä sanoa etten ole koskaan törmännyt moiseen. Ainoastaan maaseudun asukkaiden oletukseen että tuollaista asennetta esiintyisi. Tämä on tuttu juttu ennemminkin. Siis tuota karanteenia olen toivonut ja lähettänyt eri poliitikoille postia. Sen tulisi koskea koko Suomea jotta virus saadaan pysäytettyä. Kyllä, nimenomaan pysäytettyä, ei vain hidastettua.
Vierailija kirjoitti:
Uusimaa aiheuttaa nyt tavattomasti ongelmia koko maalle, ja sitten vielä joku ihmettelee, että miksi pilkataan. Mietipä vähän! Ilman Uuttamaata meillä ei olisi koronaa, yrityksille riittäisi asiakkaita ja voisimme elää kaikinpuolin normaalisti. Mutta nyt emme voi, koska Uusimaa ja uusmaalaisten virukset!
Vaihtamalla sanan ”Uusimaa” tilalle sanan ”Kiina” pääset totuuden äärelle.
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus, luuletko ettei sitä ole täällä muualla yhtälailla? Se ettei ole testattu, ei kerro mitään. Kymeenlaaksokin ja Kainuu tulee olemaan ikävässä tilanteessa :/
Tasan tarkaan ovat helsinkiläiset ja pääkaupunkiseutulaiset halveksineet maalaisia iät ajat. Ihan naurettavaa sönköttää ettei muka koskaan olisi moista ilmiötä ollut olemassa.
Olen lukuisia kertoja kuullut kuinka joku ylpeänä leijuu sillä että on niin ja niin monennen polven helsinkiläinen ja ylpeä siitä. Maalaisille on lukuisia halventavia nimityksiä ja heistä puhutaan halveksivaan sävyyn.
Tässä ketjussa on nyt no true helsinkiläinen argumenttia käytetty ja se on ihan puhdas argumentointi virhe.
Täytyy tosin vähän joka puolella asuneena sanoa, että kyllä niitä helsinkiläisiäkin inhotaan monissa paikoissa. Ja mitä sisäänpäinlämpiävämpi tuppukylä matalastikoulutettuine mammanpoikineen, niin sitä avoimempi hesalaisviha.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vaan sitä mitä sanotaan: että sitä saa, mitä tilaa.
Etenkin helsinkiläiset palstailijat ovat aina halveksineet, haukkuneet ja olleet ylimielisiä kaikille muille suomalaisille.
Heille kaikki muut paikkakunnat ja seudut ja etenkin kirkonkylät ja maailaismaisemat ovat koko ajan olleet syvältä perseestä.
Nyt pikkasen saavat maistaa omaa lääkettään. Eihän tässä mitään muuta sen kummempaa ole.
Että olkaa hyvä vaan, helsinkiläiset palstailijat ja muutkin uusmaalaiset!
Mistä tuo teidän maakunnissa asuvien alemmuudentunne kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus, luuletko ettei sitä ole täällä muualla yhtälailla? Se ettei ole testattu, ei kerro mitään. Kymeenlaaksokin ja Kainuu tulee olemaan ikävässä tilanteessa :/
Toki muutkin joutuvat ikävään tilanteeseen, mutta täysin ilman omaa syytään! Sehän tässä on pointti. Ei virus ole tullut alunperin Kymenlaaksoon tai Kainuuseen. Virus on lähtöisen Uudeltamaalta! Uusimaa olisi pitänyt eristää jo kauan sitten! Ja pitäisi eristää niin, ettei yksikään pöpöpesä pääse sieltä maakunnasta ulos millään tekosyyllä!
Heikko on itsetunto muualla kuin Uudellamaalla, kun aina katsotaan varsinkin helsinkiläisiä pitkin nenänvartta.
Vierailija kirjoitti:
Siis mä en edelleenkään ymmärrä. Eihän meitä Uudellamaalla ole eristetty vaan koko muu Suomi. Ei ole mitään tarvetta ennenkään ole ollut poistua täältä. Täällä meillä on jo kaikki.
Ja tohon että Helsinkiläiset olisivat maalaisia pilkanneet forever niin musta se on kyllä aina ollut toisinpäin. Aidot Helsinkiläiset ovat chilliä porukkaa ja suvaitsevaisia. Sellaisia että antaa kaikkien kukkien kukkia. Useat maalaiset sen sijaan ovat hyvinkin rajoittuneita mieleltään ja sitä omaa pahaa oloa puretaan haukkumalla muita. Johtuneeko sitten siitä että maalla ei ole tekemistä niin paljon niin kerkeää sitten ajatella liikaa ja haukkua. Ei meillä täällä Helsingissä ole aikaa tai tarvetta miettiä muiden ihmisten eloa, meillä on ihan hyvä näin.
Tsemppiä ja terveyttä kaikille!
Siinähän se taas tuli: maalaiset eivät voi olla onnellisia, koska Helsingissä on kaikki ja muualla on vain tylsää. Juuri tuo kertoo kaiken helsinkiläisten asenteesta.
Maalla on vaikka mitä tekemistä. Nykyään kun netti on kaikkialla, maaseudun ja kaupunkien välinen kuilu on pienentynyt. Ehkä helsinkiläiset eivät vielä tiedä sitä, koska eivät käy koskaan maalla katsomassa, millaista siellä oikeasti on.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Opetelkaa kunnioittamaan muita, niin teitäkin kunnioitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vaan sitä mitä sanotaan: että sitä saa, mitä tilaa.
Etenkin helsinkiläiset palstailijat ovat aina halveksineet, haukkuneet ja olleet ylimielisiä kaikille muille suomalaisille.
Heille kaikki muut paikkakunnat ja seudut ja etenkin kirkonkylät ja maailaismaisemat ovat koko ajan olleet syvältä perseestä.
Nyt pikkasen saavat maistaa omaa lääkettään. Eihän tässä mitään muuta sen kummempaa ole.
Että olkaa hyvä vaan, helsinkiläiset palstailijat ja muutkin uusmaalaiset!
Mistä tuo teidän maakunnissa asuvien alemmuudentunne kumpuaa?
"Maakunnissa". Helsinki sijaitsee Uudenmaan maakunnassa. Missä vaiheessa on alettu sanoa "maakunnissa" tarkoittaen vain ei-Helsinkiä, ja usein väheksyvään sävyyn?
Huomasin muuten Gallupilla ollessani, että helsinkiläiset eivät tajua Helsingin olevan kunta. "Missä kunnassa asut?" "Öö Uudellamaalla." "Kalliossa." "Helsingin K-A-U-P-U-N-G-I-S-S-A." Minkään muun kunnan asukkailla ei ollut tuollaista asennetta, vaan sanottiin heti kotikunnan nimi.
voi hellanlettas sentään. Sekö tässä on pahinta että vitsaillaan ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki muutkin joutuvat ikävään tilanteeseen, mutta täysin ilman omaa syytään! Sehän tässä on pointti. Ei virus ole tullut alunperin Kymenlaaksoon tai Kainuuseen. Virus on lähtöisen Uudeltamaalta! Uusimaa olisi pitänyt eristää jo kauan sitten! Ja pitäisi eristää niin, ettei yksikään pöpöpesä pääse sieltä maakunnasta ulos millään tekosyyllä!
Ei. Vaan virus on peräisin hiihtolomilta palaavilta, joita on mennyt ympäri Suomea joka paikkaan. Ilman karanteenia. He voivat katsoa peiliin. THL syytä. He lopettivat testaamisen eivätkä hankkineet lisää tarvikkeita. Etkö ymmärrä että ainoastaan HUS aktiivisesti testaa, siksi meille pikkupailkakunyalaisille tulee ikävät paikat. Hkissä leviää helpommin koska se on tiivis kaupunki.
Tämä olisi kaikin puolin loistava asia
T. Helsinkiläinen