Se siitä myötäelämisestä ja yhtenäisestä Suomesta - netti täynnä meemejä jossa vahingoniloisesti pilkataan Uuttamaata.
Surullista. Ei minkäänlaista tajua tilanteen ahdistavuudesta täällä. Haistakaa pska.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huvittaa nyt helsinkiläisten hoppu ja kiire niihin maalaismaisemiin ja pikkukyliin ja junttiloihin, joita he ovat vuosikausia tälläkin palstalla mollaneet ja halveksuneet!
Pikkukyliin ovat kiirehtimässä lähinnä nk junantuomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole pilkannut, mutta johtunee siitä pilkasta jota monet (lähinnä helsinkiläiset) on kymmeniä vuosia harjoittaneet muuta maata kohtaan. "Kehä kolmosen ulkopuolella ei ole elämää", "maaseutu on turhaa", "maalaiset on typeriä" jne jne. Älä ota henkilökohtaisesti.
Vain idiootit sanovat niin, olivat sitten maalaisia tai helsinkiläisiä.
Olen KOKO ikäni joutunut helsinkiläisenä kuulemaan osan muusta maasta pilkkaavan kotiseutuani.
Nyt kuitenkin on koko maailmassa kriisi.
Olet ihan oikeassa, mutta tuohon asenteeseen törmää "maalaisena" (asun keskikokoisessa kaupungissa) tosi usein. En toki tiedä mihin asenteisiin helsinkiläiset törmää. Minustakin on aina ollut ihan outoa pitää Helsinkiä jonain suurena metropolina tai muutenkaan sen kummempana kuin vaikka Jyväskylää, eli olemme samaa maata kaikki.
(ja olen itsekin asunut Helsingissä pätkiä usein, en pidä sitä sen huonompana tai parempana kuin muitakaan kaupunkeja)
Ei nuolaista,ennen kuin tipahtaa!Tolla asenteella rajat suljetaan muuallakin maakunnissa!Eipä sitten ajellakkaan Hämeen ja Tuurin väliä!MIETIPPÄS SITÄ!!!!
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vaan sitä mitä sanotaan: että sitä saa, mitä tilaa.
Etenkin helsinkiläiset palstailijat ovat aina halveksineet, haukkuneet ja olleet ylimielisiä kaikille muille suomalaisille.
Heille kaikki muut paikkakunnat ja seudut ja etenkin kirkonkylät ja maailaismaisemat ovat koko ajan olleet syvältä perseestä.
Nyt pikkasen saavat maistaa omaa lääkettään. Eihän tässä mitään muuta sen kummempaa ole.
Että olkaa hyvä vaan, helsinkiläiset palstailijat ja muutkin uusmaalaiset!
Hieno yleistys. Et taida olla kovin fiksu. Minä hkiläisenä en ole KOSKAAN haukkunut maaseutua tai mitään Suomen paikkoja. Ja muutenkin, en ymmärrä, mitä tässä eristyksessä muka niin kauheaa on? Olen ihan mielellään kotona.
Olisiko muu osa Suomea iloinen, jos Helsinkiä pommitettaisiin niin kuin joskus?
Ajoittain tuntuu siltä.
Olen itse asunut pk-seudulla ja maalla ja voin vakuttaa, että kyllä sen halveksunnan aloittaa lähes aina pk-seutulainen.
Anne-maj kirjoitti:
Ei nuolaista,ennen kuin tipahtaa!Tolla asenteella rajat suljetaan muuallakin maakunnissa!Eipä sitten ajellakkaan Hämeen ja Tuurin väliä!MIETIPPÄS SITÄ!!!!
Minusta olisi ihan ok sulkea kaikki kaupungit ja kylät. Ei se virus muuten lähde.
Vierailija kirjoitti:
No sitten kun korona on kiertänyt Uudellamaalla, se vasta alkaa tai on pahimmillaan muualla Suomessa.
Toivottavasti pitävät sitten yhä rajat kiinni että landet ei änkeä tänne tartuttamaan viimeisiäkin.
Viimeistään nyt paljastuu uusimaalaisten todellinen luonne, ja siihen ei myötäeläminen kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse asunut pk-seudulla ja maalla ja voin vakuttaa, että kyllä sen halveksunnan aloittaa lähes aina pk-seutulainen.
Kattava ptanta? Vuosien saatissa lukyisia ketjuja aiheesta todistavat muuta.
Ja nykyinen naureskelu Uudellemaalle. Syntyperäiset helsinkiläiset ovat pyörineet maakunnissa tartuttamassa?
Tämä ei ole mikään normipäivä, vaan todellinen poikkeustila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten kun korona on kiertänyt Uudellamaalla, se vasta alkaa tai on pahimmillaan muualla Suomessa.
Toivottavasti pitävät sitten yhä rajat kiinni että landet ei änkeä tänne tartuttamaan viimeisiäkin.
Viimeistään nyt paljastuu uusimaalaisten todellinen luonne, ja siihen ei myötäeläminen kuulu.
Tätähän tekin nyt olette. Ette halua väkeä sinne tartuttamaan, no ei mekään sitten kun se on täällä ohi.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen asunut sekä pk-seudulla että maalla ja voin vakuuttaa, että kokemukseni ovat täysin päinvastaiset.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sinne landellekin tulee. Me pidetään uudenmaan raja kiinni koko loppuvuoden niin siellä olette sitten keskenänne.
Onneksi uusimaalaisilla on myötätuntoa ja suuri sydän eikun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyse olisi ollut mistä tahansa muusta maakunnasta, suhtautuminen olisi toinen.
Totta, koska missään muualla ei jankata "kehäkolmosen ulkopuolella ei ole elämää".
Eiköhän ne ole näitä maalta muuttaneita jotka yhtäkkiä kuvittelevat asuvansa suuressakin kaupungissa.
Kun itse asuin Helsingissä opiskeluaikoina, niin tuota heittivät nimenomaan helsinkiläiset. Oli hauska "vitsi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän tekin nyt olette. Ette halua väkeä sinne tartuttamaan, no ei mekään sitten kun se on täällä ohi.
No ei tietenkään ole järkevää päästä massoittain ihmisiä levittämään virusta koko maahan. Eikä olisi myöskään järkevää päästää muuta maata sinne, jos muuhun maahan kehittyisi yhtä paljon tartuntoja, ja taas Uudeltamaalta ne vähenisi. Ei tämä ole mikään henk koht loukkaus ketään kohtaan. Näin Kiinassakin toimittiin. Italiassa tilanne on niin paha koko maassa juuri siksi että alkuperäisestä pesäkkeestä päästettiin ihmisiä muualle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huvittaa nyt helsinkiläisten hoppu ja kiire niihin maalaismaisemiin ja pikkukyliin ja junttiloihin, joita he ovat vuosikausia tälläkin palstalla mollaneet ja halveksuneet!
Ne on niitä teidän maalaisserkkuja, jotka muuttaneet Helsinkiin ja touhottaa nyt ympäriinsä entisille kotiseuduileen, jossa mökki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen asunut sekä pk-seudulla että maalla ja voin vakuuttaa, että kokemukseni ovat täysin päinvastaiset.
Sattuipas, minäkin olen asunut sekä pk-seudulla ja muualla Suomessa ja voin vakuuttaa, että AINA sen halveksunnan on aloittanut pk-seutulainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajoitukset eivät ole loukkaus, vaan kriisille ivallisesti naureskelu.
Suurin osa uusmaalaisista EI ole matkustellut ja tuonut virusta Suomeen.
Mitä tuota itkemään. Iso määrä ihmisiä on nyt tyytyväisiä molemmin puolin. Meidän pitää vaan nyt ajaa uusimaan eroamista suomesta, se on molempien voitto ja kun se tehdään rauhanomaisesti niin ei siitä sen pahempaa vihaa jää. Nykyinen suomen valtio taisi tehdä tämän tarkoituksella edistääkseen väistämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattuipas, minäkin olen asunut sekä pk-seudulla ja muualla Suomessa ja voin vakuuttaa, että AINA sen halveksunnan on aloittanut pk-seutulainen.
Ehkä se johtuu sinusta.
🤣 Tässä vastaus ap:lle. Miksiköhän?