Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusmaalaiset! Olisko ollut helpompaa jos olisitte totelleet ja pysyneet kotona, niin ei olisi tarvinnut sulkea rajaa?

Vierailija
26.03.2020 |

Ei kun Lappiin piti päästä ja tässä on tulos. Suositus ei kelvannut, joten tilalle pakko.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ne Paunun vankkureilla vyöryvät, abc:llä itseään viihdyttävät epsanjan-eläkeläiset eivät jää tänne, vaan kyörätään sinne Tampereelle

Vierailija
22/39 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajan sulkeminen ei liikuta elämääni millään tavalla. Viimeksi poistuin Uudeltamaalta muualle Suomeen muistaakseni 2015 ja silloinkin vain Hämeenlinnaan asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajan sulkeminen ei liikuta elämääni millään tavalla. Viimeksi poistuin Uudeltamaalta muualle Suomeen muistaakseni 2015 ja silloinkin vain Hämeenlinnaan asti.

Niin kysymys olikin olisiko ollut helpompaa ja ennen muuta halvempaa jos muutkin olisivat pysyneet siellä, ettei rajaa olisi tarvinnut sulkea.

Sinun Hämeenlinnan retkesi ei ollut nyt se pointti.

Vierailija
24/39 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoaseman kautta ulkomailta tulleet kivasti menevät julkisiin kulkuvälineisiin ja jättävät virusta tänne matkalla maakuntaan.

Vierailija
25/39 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joitain tuntuu liikuttavan, kun kokonainen ketju perustettu pakoa suunnitteleville

https://www.vauva.fi/keskustelu/3708566/uudenmaan-raja-taynna-sivuteita…

Vierailija
26/39 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan Lappiin on mennyt muualtakin porukkaa kuin vain Uudeltamaalta.

Ei tietenkään, kivempi syyttää etelää.

Toivon, kun korona leviää kohti pohjoista jokatapauksessa jossain vaiheessa, niin Uudeltamaalta ei huudella hengityskoneita je henkilökuntaa apuun. Olette omillanne.

Sinä sitä et päätä. Miten joku voi toivoa Koronan leviämistä. Luuletko ettei vaikuta mitenkään kaikkiin ihmisiin.

Olet kyllä sairas päästäsi eikä sulla ole mitään mahdollisuuksia päättää mistään asioista.

Hallitus on taatusti eri mieltä kuin sinä.

Vierailija
27/39 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa vaikka Pirkanmaa rajattaisiin.

Pidän sitä vaan etuna.

Mikäli rajausta vastustaa niin se kyllä kertoo jostain.

Vierailija
28/39 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio on kuin mamma joka pistää kotiarestiin. Ja ei hiippailla yönselkään tuopille!

Vierailija
29/39 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata yleistää. Olen tehnyt jo monta viikkoa etätöitä kotona. Käyn vain kaupassa kerran viikossa ja ulkoilen yksin, ei muuta.

Vierailija
30/39 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinuna katsoisin tarkkaan koko Suomen lukuja ja lopettaisin uusimaalaisille ilkkumisen niihin lukuihin perustuen. Voipi tulla kohta pulaa tehohoitopaikoista muualla Suomessa.

Ikävää, että lehdistö uutisoi vain HUSin alueesta vaikka muuallakin on kuolemia tapahtunut ja ihmisiä teho- ja sairaalahoidossa. PAHIN RISKI on aina siellä missä liikkuminen on vapaata ja jossa tuudittaudutaan virheelliseen turvallisuuden tunteeseen.

Suomessa on 958 tapausta ja siitä voit alkaa laskemaan paljonko muissa sairaanhoitopiireissä kuin HUSissa on. https://www.worldometers.info/coronavirus/

Vierailija
31/39 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ihan sama. En muutenkaan poistu Uudenmaan alueelta. 

Vierailija
32/39 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa. Ei mulla ole maalle muutenkaan mitään asiaa. Ja siellä lapissa on riehunut ihan teikäläisiäkin.

Ketkä "teikäläiset"? 

Landepaukkuja.

Vierailija
33/39 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainiosti saavat kyllä pääkaupunkiseutulaiset takin käännettyä. Ensin maaseutu on turhimmista turhin paikka, minkä pitäisi antaa kuolla pois.

Seuraavaksi maaseutu ja oma/vuokra/vanhempienmökki on rakkain ja tärkein ja MINULLA on oikeus mennä sinne jos tahdon.

Sitten, ”hyvä, että raja suljetaan, ettei maalaiset tule tänne ja olemme turvassa” tai ”en mä sinne olis halunnut kuitenkaan”.

Ei vaan voi myöntää, että jos olisivat suosituksia kuunnelleet niin tässä tilanteessa ei oltaisi ylipäänsä.

Miksi kokoat yhteen eri ihmisten mielipiteitä ja teet niistä universaalin totuuden jolla vääristelet asioita?

Vierailija
34/39 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän maalaistollot jotka ovat tulleet Kanarialta ja levittäneet enimmäkseen tautia.

Vierailija
35/39 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään, kivempi syyttää etelää.

Toivon, kun korona leviää kohti pohjoista jokatapauksessa jossain vaiheessa, niin Uudeltamaalta ei huudella hengityskoneita je henkilökuntaa apuun. Olette omillanne.

Sinä sitä et päätä. Miten joku voi toivoa Koronan leviämistä. Luuletko ettei vaikuta mitenkään kaikkiin ihmisiin.

Olet kyllä sairas päästäsi eikä sulla ole mitään mahdollisuuksia päättää mistään asioista.

Hallitus on taatusti eri mieltä kuin sinä.

Mä ainaskin toivon koronan leviämistä landelle ihan vaan siks koska aukovat päätään sekä huokuvat vihaa Uusimaalaisia kohtaan pitkin nettiä. Turha odottaa sympatiaa yms jos sitä ei itsekkään anna.

Vierailija
36/39 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä ja moni muu uusmaalainen varmaan jäädään sitten rajoitusten ajaksi Uudenmaan ulkopuolelle. Itse siirryin mökille jo pari viikkoa sitten, kun työnantaja määräsi 100% etätyöt, ja takaisin en mene ennen kuin rajoitukset on ohi. Terveydenhuollon palveluja en aio missään tilanteessa käyttää, kuten en ole lapsuuden jälkeen käyttänyt, vaan jos saan täällä mökkisaarella koronan niin sairastan ja tarvittaessa kuolen siihen täällä yksinäni, muita häiritsemättä.

Et aio käyttää terveydenhuollon palveluja? Ei kai kukaan sitä suunnittele. Älä lyö kirveellä reiteen tai liukastu kalliolla.

Vierailija
37/39 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun mun koiran trimmaaja on Lahes, ni enhän mä mitenkää voi pysyy koton, ku Fiffelifuun turkki vaan pitää hoitaa ajallaan🐩.

Vierailija
38/39 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan! Oululainen sukulainen kertoi, että vielä viikko sitten Oulun tiet olivat täynnä Lappiin ajelevia. Ja monet niistä Fuengirolasta palaavista junteista ovat todellakin Uudenmaan ulkopuolelta jostain takahikiältä. Samoin, mitä kautta luulet niiden Tirolista palaavien tautien levittäjien palanneen esim Turkuun tai Tampereelle?

Veikkaan, että Helsinki-Vantaan kautta menevästä ihmisvirrasta on levittänyt viruksen jo siinä kentän Alepassa. Tai junassa Jyväskylään.

Ei mitään vastustusta sulkea rajaa, koska ei siellä toisella puolella ole mitään. Mutta samahan toivottavasti tehdään sitten kun pandemia pyyhkäisee sinne puolelle. Ja näinhän tapahtuu. Ei sen leviäminen johdu siitä, että uusimaalaiset ovat lepsumpia eristäytyjiä vaan faktasta, että isoissa kaupungeissa virus leviää nopeammin. Mutta mitää kolkkaa se ei lopulta sööstä. Vain viivästyttää.

Vierailija
39/39 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, Espanjassa talvehtineet eläkeläiset ovat isolta osin muualta kuin Uudeltamaalta ja heitähän ei omasta mielestään mitkään karanteenit koske. Eli tauti on hyvässä matkassa jo