Kävin Prismassa kuuntelemassa ihmisten vttuilua
En ollut moneen viikkoon käynyt paikallisessa Prismassa. Olen käyttänyt pikkukauppaa. Sinne Prismaan oli ilmestynyt jotain ihme sääntöjä, mistä ei kerrottu missään (tai ei ainakaan missään näkyvällä paikalla), mutta oletettiin, että kaikki tietää ne. Esim. Kassanauhalle ei olisi saanut laittaa kuin yhden ihmisen ostokset. Eipä tullut mieleen, vaikka itsekseni ihmettelin, missä kaikki kapulat on. Edelläasioiva mies rupesi sitten hysteerisenä huutamaan kahden metrin päästä kassanauhan loppupäästä, että älä tule lähelle, hän on riskiryhmää ja monisairas. Tosin riisui sen naamionsa ulkona pois, näin kun tulin ulos kaupasta.
Miksei kassoja ollut sitten enemmän auki, jos kassoilla oli yksityispalvelu?
Ja miksi irtokarkkilaarit olivat edelleen käytössä?
Tai miksi koko jättikauppa edes oli auki?
Ihmiset oli niin pahalla päällä, että jos ei olisi ollut pakkoasiointia apteekissa Prisman sisällä, olisin lähtenyt heti menemään sieltä. Voikohan hysteriaan kuolla? Ainakin stressi todettiin yhdeksi koronan riskitekijäksi. Ylihuomenna taas maalle töihin, joidenkin kun täytyy riskeerata itsensä muuallakin kuin kauppakäynnillään.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Hysteria on pahempi kuin korona.
Samoin uskon. Itse olen ollut päivät järkevä, mutta yöllä heräsin kauhean ahdistuneena siihen, että en pärjää. Kokoaikainen koronajauhaminen on mennyt päähän, ja sen synnyttämä pelko jäytää mieltä järjen yli.
Joo no mä yllätin itseni hokaamalla kuinka toimia hihnalla kapuloiden kadottua. Mikä mua sapettaa on se, että se ei ole minun syy, että kassa työskentelee kassana, joten minulle on ihan turha näyttää nyrpeää naamaa. Jotkut naamat ovat muuttuneet niin veemäisiksi, että katson jatkossa tarkkaan ketä kassa menen olemuksellani häiritsemään. Onneksi suurin osa jaksaa entiseen tapaansa olla asiallisis ja jopa hymyillä.
eikö se pitänyt jo olla selvää ettei tungeta toisten lähelle. Täällä on yhtä tiiviisti ihmiset jonossa kuin ennenkin. Pidä siinä sitten väliä et mene hemmettiin surraamasta mun perseestä.
Jaa, miksi sinä ap et käytä itsepalvelukassaa, vain yhden ostokset kerrallaan. Myöskään itsepalvelukassoille ei saa tulla useampi henkilö yhtä aikaa. Kaikkihan nuo tietävät. Muistiko pitää turvaväli? Pitää kaartaa kaukaa jokainen asiakas puolin ja toisin.
Siis mitä? Tän on pakko olla provo. Miksi ihmeessä kassakapulat olisi muka poistettu ja kassoille tullut jotain ostostenläheisyyssääntöjä? Eihän nyt ostosten välillä mitään hyppykuppaa sentään leviä.
Huono 0/5.
No kyllähän ne kapulat on monesta paikasta poistettu, koska joka kolmas asiakas koskee aina siihen samaan kapulaan.
Miksi pähkiä asioita mille ei voi mitään.Jatkakaa elämää ja nauttikaa kyydeistä.
Ei tarvii enää vttuilupuhelinta, riittää että menee vaan kauppaan... Bisnes kehittynyt puhelimesta pois. Ja kyllä, hysteria täs enite aiheuttaa ongelmia kuin itse korona... Jännä että omana aikana tulee tämmönenki aika nähtyä joka on melkee verrattavissa sotiin. Mut olivat ekat sodatkin pääosin 1900-1950-luvun puolella niin kai nyt sama toistuu 2000-luvun alkupuolella eli 2020-20??.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän ne kapulat on monesta paikasta poistettu, koska joka kolmas asiakas koskee aina siihen samaan kapulaan.
Jahas. Ja sillä on jotain seksuaalista merkitystä niin kauan kuin kaupasta ei ole poistettu myös ovenkahvoja, ostoskärryjä ja -koreja, hedelmävaakoja sekä maksupäätteitä, joihin enemmän tai vähemmän jokainen tai joka kuudestoista asiakas myös koskee? Tsiisus mitä pelleilyä taas. Joku on saanut ilmeisesti pätemiskohtauksen jossain johtoportaassa.
Pitäisivät huolen, että käsienpesualtailla riittää saippuaa ja hysteerikoille vielä lisäksi käsidesiputelit siihen maksupäätteen viereiselle tasolle, niin vaikutus olisi tuhatkertainen ja haitat nollassa.
Vierailija kirjoitti:
Joo no mä yllätin itseni hokaamalla kuinka toimia hihnalla kapuloiden kadottua. Mikä mua sapettaa on se, että se ei ole minun syy, että kassa työskentelee kassana, joten minulle on ihan turha näyttää nyrpeää naamaa. Jotkut naamat ovat muuttuneet niin veemäisiksi, että katson jatkossa tarkkaan ketä kassa menen olemuksellani häiritsemään. Onneksi suurin osa jaksaa entiseen tapaansa olla asiallisis ja jopa hymyillä.
Kylläpä keksit ovelan keinon päästä haukkumaan kassatyöntekijää. Tollaset paskapäät, niinkuin sinä, voitte käyttää itsepalvelukassoja niin ei tarvitse kärsiä nyrpeistä naamoista. Se on kummallista miten yjsikään kassa ei koskaan näytä mulle nyroeää naamaa eikä ole veemäinen. Mikäköhän sussa voisi olla vikana? Mieti sitä!
Mä vähän ihmettelinkin edellispäivänä, kun ei ollut kapuloita. Jätin vaan ison raon edellisen asiakkaan tavaroihin ja ihmettelin jo silloin miksi kassa katseli mua tuimasti. Olis voinut sanoa, et älä laita vielä ostoksia hihnalle, vaan odota et edellisen on mennyt. No ei sanonut. Mistä tuollaisenkin voi tietää, jos sitä ei kerrota asiakkaille?
Näin kuvan jostain ulkomailta missä kaupan lattiaan oli liimattu ympyröitä missä seistä jonotuksen aikana, että turvaväli pysyy. Tällaista toivoisi tännekin. Itse koetan pitää ne turvavälit, mutta koska olen keskittymishäiriöinen, välillä tulee vahingossa mentyä vanhalla rutiinilla liian lähelle. Vaatii todella paljon keskittymistä ainakin itseltäni muistaa kaikki koronaohjeet ja todellakin koetan niitä noudattaa.
Kassoille ollaan nyt asentamassa pleksejä, mikä on hyvä, noi jonotuspallerot olis toinen hyvä lisä.
Vierailija kirjoitti:
Näin kuvan jostain ulkomailta missä kaupan lattiaan oli liimattu ympyröitä missä seistä jonotuksen aikana, että turvaväli pysyy. Tällaista toivoisi tännekin. Itse koetan pitää ne turvavälit, mutta koska olen keskittymishäiriöinen, välillä tulee vahingossa mentyä vanhalla rutiinilla liian lähelle. Vaatii todella paljon keskittymistä ainakin itseltäni muistaa kaikki koronaohjeet ja todellakin koetan niitä noudattaa.
Kassoille ollaan nyt asentamassa pleksejä, mikä on hyvä, noi jonotuspallerot olis toinen hyvä lisä.
Turvaväli ei toimi Suomessa, koska joku buumeritantta (jonka pitäisi pysyä kotonaan, mutta ei välitä pskaakaan) 72-vee kiilaa siihen turvaväliin kärryineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvaväli ei toimi Suomessa, koska joku buumeritantta (jonka pitäisi pysyä kotonaan, mutta ei välitä pskaakaan) 72-vee kiilaa siihen turvaväliin kärryineen.
Ei pääse kiilaamaan koska jonotuspallot on silloin varattuja ja boomeria voi käskeä siirtymään jono hännille omaan palloonsa.
Vierailija kirjoitti:
eikö se pitänyt jo olla selvää ettei tungeta toisten lähelle. Täällä on yhtä tiiviisti ihmiset jonossa kuin ennenkin. Pidä siinä sitten väliä et mene hemmettiin surraamasta mun perseestä.
No kun niille Premium-asiakkaille ei riitä edes se ehdotettu 1,5 metriä.
Ja sit taas toiset tunkee ohi tönien muita, eikä voi edes pyytää väistämään.
Ihmiset on sikoja. Ainakin Prismassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse kiilaamaan koska jonotuspallot on silloin varattuja ja boomeria voi käskeä siirtymään jono hännille omaan palloonsa.
Mitkä Pallot??? Hitto mä oon ihan pihalla kaikista uusista säännöistä, kun olen ollut vain töissä.
En ole huomannut mitään kummallista kaupassa käydessäni. Tosin ihmiset välttelevät toisiaan eikä kärryillä jne jyrätä enää eteen jne. Kaikki ovat hiljaisia ja kunnioittavia. Edes puhetta ei kuule enää kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä vähän ihmettelinkin edellispäivänä, kun ei ollut kapuloita. Jätin vaan ison raon edellisen asiakkaan tavaroihin ja ihmettelin jo silloin miksi kassa katseli mua tuimasti. Olis voinut sanoa, et älä laita vielä ostoksia hihnalle, vaan odota et edellisen on mennyt. No ei sanonut. Mistä tuollaisenkin voi tietää, jos sitä ei kerrota asiakkaille?
Ihanaa. Joku kohtalotoveri.
Ap
Ihmiset on idiootteja, se ei ole yllätys.