Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin Prismassa kuuntelemassa ihmisten vttuilua

Vierailija
26.03.2020 |

En ollut moneen viikkoon käynyt paikallisessa Prismassa. Olen käyttänyt pikkukauppaa. Sinne Prismaan oli ilmestynyt jotain ihme sääntöjä, mistä ei kerrottu missään (tai ei ainakaan missään näkyvällä paikalla), mutta oletettiin, että kaikki tietää ne. Esim. Kassanauhalle ei olisi saanut laittaa kuin yhden ihmisen ostokset. Eipä tullut mieleen, vaikka itsekseni ihmettelin, missä kaikki kapulat on. Edelläasioiva mies rupesi sitten hysteerisenä huutamaan kahden metrin päästä kassanauhan loppupäästä, että älä tule lähelle, hän on riskiryhmää ja monisairas. Tosin riisui sen naamionsa ulkona pois, näin kun tulin ulos kaupasta.
Miksei kassoja ollut sitten enemmän auki, jos kassoilla oli yksityispalvelu?
Ja miksi irtokarkkilaarit olivat edelleen käytössä?
Tai miksi koko jättikauppa edes oli auki?
Ihmiset oli niin pahalla päällä, että jos ei olisi ollut pakkoasiointia apteekissa Prisman sisällä, olisin lähtenyt heti menemään sieltä. Voikohan hysteriaan kuolla? Ainakin stressi todettiin yhdeksi koronan riskitekijäksi. Ylihuomenna taas maalle töihin, joidenkin kun täytyy riskeerata itsensä muuallakin kuin kauppakäynnillään.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset voisi rauhoittua tämän korona-hysteriansa kanssa tosiaankin! Ei se panikointi auta mitään, päinvastoin, ja muiden syyllistäminen ja kyttääminen, lopettakaa!! Pysykää itse kotonanne niitten hamsterivarastojenne keskellä vaan, jos ette osaa,kun tulla riehumaan kauppaan. Hyvä tekosyy taas tämäkin joillekin yrittää nousta muiden yläpuolelle  jeesustelemaan"minäpä käynkin vain kerran kk kaupassa", no kivat sulle, jos on auto jolla roudata ne ja v**usti rahaa!!! "minäpä teenkin kaiken oikein tässä näin käsidesieni ja hamstrausteni keskellä piileksien ja muita arvostellen ja NUO MUUT ne vaan levittää uhallaan tätä koronaa ja ovat suorastaan murhaajia siten..."jne. RAUHOITTUKAA JUMALAUTA NYT!!

Vierailija
42/48 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kaupat on pystyttäneet hätäpäissään väliaikaisia käsienpesupaikkoja asiakkaille. En aio enää pestä niissä käsiäni, koska mielestäni noin epäsiistit "pesupaikat" enemmän levittää pöpöjä kuin estää niitten leviämisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vähän ihmettelinkin edellispäivänä, kun ei ollut kapuloita. Jätin vaan ison raon edellisen asiakkaan tavaroihin ja ihmettelin jo silloin miksi kassa katseli mua tuimasti. Olis voinut sanoa, et älä laita vielä ostoksia hihnalle, vaan odota et edellisen on mennyt. No ei sanonut. Mistä tuollaisenkin voi tietää, jos sitä ei kerrota asiakkaille?

No jos pitää olla metrin välein ohjeita että älä yski toista päin ja pese kädet niin eihän sitä asiakas voi tietää. Kyllä on tolloja ihmisiä ihmeen paljon olemassa.

On niitä, yhä etenkin keski-ikäiset ukkelit tuolla kröhii estoitta peittämättä suutaan yhtään millään ja kauhee kiire on tunkea kylkeen kiinni ottamaan sitä ja tätä. Ihan ois aiheellista kuuluttaa ja pitää kylttiä, jos vaikka näillekin sais sen jotenkin uppoamaan. Kato kun ihmisen oppimiskyky heikkenee vanhetessa ja sitä toistoa vaaditaan huomattavasti enemmän kuin nuorena. 

Vierailija
44/48 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ole nähnyt ainakaan vielä kaupoissa mitään tuon tapaistakaan. Kassoilla on kapulat, jonottaa saa normaalisti ja ihmiset juttelevat kaupoissa. Tavaraa on hyvin hyllyissä, niin cittarissa kuin prismassakin.

Mut mä en asukaan tyhmien ja hysteeristen ihmisten keskittymässä pk-seudulla.

Koskahan olet viimeksi käynyt kaupassa? Nimenomaan s-ryhmässä on näistä kapuloista luovuttu.

Vierailija
45/48 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hysteria on pahempi kuin korona.

Montako tuhatta on kuollut hysteriaan? Montako armeijan autoa on maailmalla tälläkin hetkellä raahamassa hysteriaan kuolleita pois?

Vierailija
46/48 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset voisi rauhoittua tämän korona-hysteriansa kanssa tosiaankin! Ei se panikointi auta mitään, päinvastoin, ja muiden syyllistäminen ja kyttääminen, lopettakaa!! Pysykää itse kotonanne niitten hamsterivarastojenne keskellä vaan, jos ette osaa,kun tulla riehumaan kauppaan. Hyvä tekosyy taas tämäkin joillekin yrittää nousta muiden yläpuolelle  jeesustelemaan"minäpä käynkin vain kerran kk kaupassa", no kivat sulle, jos on auto jolla roudata ne ja v**usti rahaa!!! "minäpä teenkin kaiken oikein tässä näin käsidesieni ja hamstrausteni keskellä piileksien ja muita arvostellen ja NUO MUUT ne vaan levittää uhallaan tätä koronaa ja ovat suorastaan murhaajia siten..."jne. RAUHOITTUKAA JUMALAUTA NYT!!

täh. Leväperäinen suhtautuminen hygieniaan kyllä harmittaa minuakin. Eli jos itse huolehdin siitä niin osan siitä vie pois kanssaihminen joka ei huolehdi siitä.

Vierailija
47/48 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Prismassa kans poistettu kapulat. En vain tajua miksi ihmiset eivät ole aloitteellisia ja aloita ostostensa pakkausta heti. Edelläni oleva nainen teki järkyttävän isot ostokset ja odotti voivansa ensin maksaa ja sitten aloitti pakkauksen. Joo, mun ostokset siinä sitten toisella kaistalla ja liki siinä ostoksemme pakattiin. Että ei ollut turvaväliä enää. Jotenkin mä en jaksanut enää välittää.

Vierailija
48/48 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ole nähnyt ainakaan vielä kaupoissa mitään tuon tapaistakaan. Kassoilla on kapulat, jonottaa saa normaalisti ja ihmiset juttelevat kaupoissa. Tavaraa on hyvin hyllyissä, niin cittarissa kuin prismassakin.

Mut mä en asukaan tyhmien ja hysteeristen ihmisten keskittymässä pk-seudulla.

Koskahan olet viimeksi käynyt kaupassa? Nimenomaan s-ryhmässä on näistä kapuloista luovuttu.

Olisiko HOK-Elannon osuus S-ryhmästä sitten. Täällä Arinan alueella oli ainakin omassa S-marketissa vielä tiistaina kapulat.