Mitä kuitukangasta hengityssuojissa käytetään?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Itse kun tekee napakasta puuvillasta, voi pestä vaikka kuinka monta kertaa. Taskuun jotain lisäsuodattimeksi, se voi olla kertakäyttöinen tai pestävä. Suositus on, ettei pidetä paria tuntia kauempaa ja sitten suoja pesuun. Eli kannattaa tehdä ainakin 3-5 kpl/henkilö.
Kun en ole mikään käsityöihme, niin en ymmärrä mitä se napakka puuvilla käytännössä tarkoittaa. Onko esim lakanakankaanomainen napakka, vai pitäisikö olla jotain farkkua? Jotain ohjetta kun katsoin, näytti kuin olisi ommeltu hyvinkin ohkoisesta tilkkutyökankaasta ja mietin mitähän se oikein muka suojaa.
Nyt on kuulemma verkkoon ilmestynyt myös jotain huijarikauppoja, joten olkaahan tarkkana tilauksienne kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kun tekee napakasta puuvillasta, voi pestä vaikka kuinka monta kertaa. Taskuun jotain lisäsuodattimeksi, se voi olla kertakäyttöinen tai pestävä. Suositus on, ettei pidetä paria tuntia kauempaa ja sitten suoja pesuun. Eli kannattaa tehdä ainakin 3-5 kpl/henkilö.
Kun en ole mikään käsityöihme, niin en ymmärrä mitä se napakka puuvilla käytännössä tarkoittaa. Onko esim lakanakankaanomainen napakka, vai pitäisikö olla jotain farkkua? Jotain ohjetta kun katsoin, näytti kuin olisi ommeltu hyvinkin ohkoisesta tilkkutyökankaasta ja mietin mitähän se oikein muka suojaa.
Mikä tahansa suoja on kumminkin tyhjää parempi, tiivis viskoosi ainakin ittellä.
Kun sen lisäksi noudattaa turvaväliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa suoja on kumminkin tyhjää parempi, tiivis viskoosi ainakin ittellä.
Kun sen lisäksi noudattaa turvaväliä.
Kiitos. Pitänee aloittaa kokeilut, jos vaikka yhden suojan saisi valmiiksi ennen kuin tämä pandemia on ohi. Tarttis semmoisen for dummies-ohjeen kyllä...
Jos käyttää ohutta puuvillaa, kannattaa suosiolla tehdä moninkertainen. Ohjeissa olen nähnyt nelin- tai kuusinkertaisia.
Mitään muoviventtiileitä ei tarvita. Ne tekevät uloshengittämisestä helpompaa, mutta ovat samalla myös maskin heikko kohta. Jos itse kantaa virusta, venttiilin kanssa tartuttaa helpommin muita. Parempi ilman.
On näillä suojilla joku rooli siinä, ettei tartuta ihan niin paljon. Mutta joku puuvillakangas on aika lailla yhtä tyhjän kanssa olettaen, että osaa aivastaa ja niistää nenän ohjeiden mukaisesti. Virukset on kooltaan aikalaisen pikkiriikkisiä, ne menee hujahtaen puuvillakankaasta läpi.
En olisi ihan varma noista pölynimurimateriaaleistakaan. Ehkä joku toimii, mutta valtaosa tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Kerro mistä tilasit ?
Procure Finland hengityssuojainkauppa.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan kuitenkin materiaali ihan valmistajan oma tuotesalaisuus? Miksipä moista ilmaiseksi muille antamaan?
Joukkokuoleman ehkäisemiseksi.
Untuvakangas on hyvä. Ulkopuoli pellavaa, välikerros untuvakangasta ja sisäpuolen "taskuosa" untuvakangasta. Taskuun sitten leikkaatte sopivankokoinen filtteri pölypussista (99,9% suodatintaso) pölypussin sisäosa ulospäin niin suodattaa hyvin. Maskin pitää tietysti olla tiivis eikä vuotokohtia että toimii niin kuin pitää.
Virukset menee siitä itsetehdystä suojasta läpi ihan kuin kärpänen menee kanaverkosta.
Hengityssuojan käyttö rasittää sydäntä ja keuhkoja, eli ei ole mitään perusteita tuollaisia käyttää, kun suojaa ne eivät tarjoa ja heikentävät omaa hengitystä.
Jos täysin pitävän hengityssuojaimen jostain löytäisi, pitäisi myös silmät suojata, limakalvothan sielläkin on.
Hiukan samaa kuin suodattimissa eli siivilävanua.
Ei mitään kuitukangasta. Se on teollisesti valmistettua kangasta joka on valmistettu ruiskuttamalla sulaa polymeeriä pyörivään härpäkkeeseen josta se sitten kerätään talteen.
Mutta jos hihaan yskiminen on yhtä tehokasta kuin oikean maskin käyttö, niin taidanpa tehdä maskin vanhasta palttoon hihasta. Saksilla vaan hihat irti, niistä tulee maskit muijalle ja minulle ja sivutuotteena tulee yksi liivi. Sitten ommellaan kuminauhat siihen päähän hihaa joka halutaan naaman eteen ja näin on naamistus valmis. Hiha siis roikkuu turpavärkin edessä samaan tapaan kuin norsun kärsä, sinne jää virukset ja basillit.