Olen päättänyt siirtyä kokonaan kotimaisiin vaatteisiin, nyt pitäisi löytää kiva mekko, suosittele firmaa
Katselin jo Sielulintu-kuosilla olevaa mekkoa kotimai - nimisessä nettikaupassa mutta siinä lukikin että mallit suunnitellaan Suomessa mutta valmistetaan Virossa. Ei tee siitä suomalaista... Vai?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkkukoukkunen Imatralla, nettikauppa löytyy. https://www.virkkukoukkunen.net/osastot/kaikki-aarteet/kaikki-aarteet-n…
Aika järkkyjä mummokuositunikoita, eikö kukaan tee mitää hyvännäköisiä normivaatteita, hameita, puseroita, jakkuja. Kaikki ovat myös liian pitkiä minulle.
Tekee, ja on ärsyttävää, että avaat yhden linkin ja sitten kitiset, että eikö kukaan, yhyy. Jos näkee jonkun ehdotuksen, voi katsoa ja jos ei miellytä, niin ei siitä mitään numeroa tarvitse tehdä. Mä oon käyttänyt joskus paljonkin aikaa löytääkseni jotain eettisesti kestävää ja kotimaista ja samalla sellaista, josta itse pidän. Jos olet toisten vinkkien varassa, niin suhtaudu niihin vähän kiitollisemmin tai sitten etsi itse.
Minä olen etsinytkin ja katsellut usempiakin nettisivuja. Tarjonta on kyllä aika samanlaista. Kaaputunikoita ja mummokuoseja tai sitten jotain maanläheisiä beige-kellertävä-rusehtava-harmahtava jne. Ei vaan ole minun makuuni ja muutenkaan en voi ostaa netistä lyhyen pituuteni takia yhtään mitään. Joka ikinen rätti on kuvattu 180cm 45lkg painavan mallin päällä. Haluan myös tuntea kankaan sormissani. Vaatteen leikkaus on myös minun kannaltani huono. Esim mekon vyötärö on lantion kohdalla jne. En ole myöskään ylipainoinen vaan ihan normi. Onneksi olen löytänyt pari kivaa pienempää kauppaa hgissä jossa myydään vähän lyhyempää mallistoa, ne eivät ole kotimaisia vaatteita vaan lappujen mukaan tehty esim Italiassa, Portugalissa tai Hollannissa, Euroopassa siis. Hintakin on edullisempi kuin esim marimekon kuteissa.
No, olen onnistunut löytämään kotimaisia vaatteita, jotka eivät sovi kuvaukseesi, mutta ehket ole enää kiinnostunut, kun olet löytänyt jo sinulle hyviä vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin voisin jos saisi muita kuin kuosillisia tunikoita ja mummomaisia kaapuja..
Näitä tunikoita ja samanlaisia mekkoja myyviä puljuja on useampi. Mitään kunnollista leikkausta tai mallia vaatteista ei löydy. Ovat "mukavia päällä", eli niissä on 5-8 % elastaania. Tämä takaa sen, että käytössä vaate venyy ja lörpähtää, lisäksi kankaan pinta, vaikkei varsinaisesti nyppyyntyisi, menee nopeasti sellaiseksi kulahtaneen näköiseksi.
Lisäksi elastaania sisältävän kankaan jatkokäyttö on ongelmallinen.
Tauko, Vietto ja Uhana tekevät osan Suomessa, osan vastuullisesti Euroopassa. Tiedot löytyvät kunkin vaatteen kohdalta.
Kainoa on suositeltu monta kertaa. Minulla on yksi mekko heiltä ja on kestänyt kovaa käyttöä useamman vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkkukoukkunen Imatralla, nettikauppa löytyy. https://www.virkkukoukkunen.net/osastot/kaikki-aarteet/kaikki-aarteet-n…
Aika järkkyjä mummokuositunikoita, eikö kukaan tee mitää hyvännäköisiä normivaatteita, hameita, puseroita, jakkuja. Kaikki ovat myös liian pitkiä minulle.
Tekee, ja on ärsyttävää, että avaat yhden linkin ja sitten kitiset, että eikö kukaan, yhyy. Jos näkee jonkun ehdotuksen, voi katsoa ja jos ei miellytä, niin ei siitä mitään numeroa tarvitse tehdä. Mä oon käyttänyt joskus paljonkin aikaa löytääkseni jotain eettisesti kestävää ja kotimaista ja samalla sellaista, josta itse pidän. Jos olet toisten vinkkien varassa, niin suhtaudu niihin vähän kiitollisemmin tai sitten etsi itse.
Minä olen etsinytkin ja katsellut usempiakin nettisivuja. Tarjonta on kyllä aika samanlaista. Kaaputunikoita ja mummokuoseja tai sitten jotain maanläheisiä beige-kellertävä-rusehtava-harmahtava jne. Ei vaan ole minun makuuni ja muutenkaan en voi ostaa netistä lyhyen pituuteni takia yhtään mitään. Joka ikinen rätti on kuvattu 180cm 45lkg painavan mallin päällä. Haluan myös tuntea kankaan sormissani. Vaatteen leikkaus on myös minun kannaltani huono. Esim mekon vyötärö on lantion kohdalla jne. En ole myöskään ylipainoinen vaan ihan normi. Onneksi olen löytänyt pari kivaa pienempää kauppaa hgissä jossa myydään vähän lyhyempää mallistoa, ne eivät ole kotimaisia vaatteita vaan lappujen mukaan tehty esim Italiassa, Portugalissa tai Hollannissa, Euroopassa siis. Hintakin on edullisempi kuin esim marimekon kuteissa.
No, olen onnistunut löytämään kotimaisia vaatteita, jotka eivät sovi kuvaukseesi, mutta ehket ole enää kiinnostunut, kun olet löytänyt jo sinulle hyviä vaatteita.
Samoin.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iloinen kettuliini: https://www.iloinenkettuliini.fi/yritys
:D kunnon ituhippivaatteita
Ps yhdyssanat hukassa? Lyhyt hihaiset mekot
Toi tekstihän on aivan kamalaa. Eikö voisi oikoluetuttaa jollakulla?
Artesaani Ompelija
opiskelu koikeilu
Balttiassa
ns. Suomalaisten naisten
lisäksi lukuisat yhdyssanavirheet
Niinmun design, ommellaan esim. Orivedellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin voisin jos saisi muita kuin kuosillisia tunikoita ja mummomaisia kaapuja..
Näitä tunikoita ja samanlaisia mekkoja myyviä puljuja on useampi. Mitään kunnollista leikkausta tai mallia vaatteista ei löydy. Ovat "mukavia päällä", eli niissä on 5-8 % elastaania. Tämä takaa sen, että käytössä vaate venyy ja lörpähtää, lisäksi kankaan pinta, vaikkei varsinaisesti nyppyyntyisi, menee nopeasti sellaiseksi kulahtaneen näköiseksi.
Lisäksi elastaania sisältävän kankaan jatkokäyttö on ongelmallinen.
Ilmeisesti nuo tunikat myyvät?
Olen päivittänyt viimeisen neljän vuoden aikana vaatevarastoni pitkälti kotimaiseksi, eurooppalaiseksi ja kestäväksi. Kotimaista vaatetta saa paljon muutakin kuin tunikaa, mutta niitä elastaanilärpäkkeitä tarjoavia verkkokauppoja tosiaan löytyy joka oksalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iloinen kettuliini: https://www.iloinenkettuliini.fi/yritys
:D kunnon ituhippivaatteita
Ps yhdyssanat hukassa? Lyhyt hihaiset mekotToi tekstihän on aivan kamalaa. Eikö voisi oikoluetuttaa jollakulla?
Artesaani Ompelija
opiskelu koikeilu
Balttiassa
ns. Suomalaisten naisten
lisäksi lukuisat yhdyssanavirheet
Kai tiedät, että nekin palvelut maksavat?
Vierailija kirjoitti:
Kankaita ei valmisteta Suomessa. Harva enää edes ompelee. Kotimaassa valmistetuksi saa vähän alasta riippuen sanoa tuotetta jonka kokoonpano on 50% Suomessa tehty.
Suurinmmat ympäristöhaitat ja eettiset ongelmat koskevat nimenomaan tuota raaka-aineet ja kankaan tuotantoa joten suosittelisin että kotimaassa valmistetun sijan tukisit niitä firmoja jotka tuottavat raaka-aineet kun Euroopassa ja kertovat avoimesti tuotantoketjusta.
Olisi kiva jos olisi saatavilla kotimaisia pienompelimoja jotka käyttäisivät pelkkiä eettisiä ja ekologisia kankaita. Niitä tukisin.
By Pia's taitaa olla niitä harvoja suomalaisia vaatevalmistajia jotka ovat avoimia näistä asioista ja joilla panostetaan eettisyyteen.
By Pia's ei ole kaikissa vaatteissaan eettinen ostajaa kohtaan. Mohairneuleeni reuskahti parissa viikossa, vaikka maksoi noin 150 e. Kertakäyttövaate jos mikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä muuta sano! "Suomalaisen naisen muodoille sopivaa" = löysiä tunikoita ja legginsejä. Itse olen hoikka ja pitkä, joten suomalaisilla firmoilla ei ole mitään tarjottavaa. Haluan myös vartalonmyötäisiä vaatteita, enkä pelkkiä telttoja.
Niinpä ja minä taas olen 155cm normipainoinen enkä tykkää maahan asti ulottuvista mummokuositunikoista vaan ihan normaaleista ajattomista hyvälaatuisista vaatteista. Ei niitä suomalaisista vaatteista löydy.
Vierailija kirjoitti:
NOOM -merkki on suomalainen ja laadukas. Henkilökohtaista kokemusta heidän vaatteistaan löytyy.
Katsopa myös www.mieladesignroom.fi
Heillä on myynnissä vain suomalaisia vaatteita.
Onpas kamalat kotisivut ja vaatekuvat ovat järkyttävän huonoja. Tuollaisia blogikuvia, joissa värit vääristyneitä ja kuvan katseenkiinnittäjänä joku kukkakimppu tmv.
Tuotekuvat niin ala-arvoisia, etten jaksanut selata 2 sivua pidemmälle, kun kuvasta ei saa mitään käsitystä vaatteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä muuta sano! "Suomalaisen naisen muodoille sopivaa" = löysiä tunikoita ja legginsejä. Itse olen hoikka ja pitkä, joten suomalaisilla firmoilla ei ole mitään tarjottavaa. Haluan myös vartalonmyötäisiä vaatteita, enkä pelkkiä telttoja.
Niinpä ja minä taas olen 155cm normipainoinen enkä tykkää maahan asti ulottuvista mummokuositunikoista vaan ihan normaaleista ajattomista hyvälaatuisista vaatteista. Ei niitä suomalaisista vaatteista löydy.
Jaa, no minä olen ainakin löytänyt, ja tässä ketjussa vinkkini jakanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olisin kiinnostunut suomalaisista vaatteista mutta kun nämä pienvalmistajien vaatteet ovat usein liian pitkiä ja netistä en ha,lua ostaa juurikin mittasuhteiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olisin kiinnostunut suomalaisista vaatteista mutta kun nämä pienvalmistajien vaatteet ovat usein liian pitkiä ja netistä en ha,lua ostaa juurikin mittasuhteiden takia.
Mutta eikö pienuus ole ongelma isojenkin vaatevalmistajien kohdalla? Harvalla massamerkillä on petite-mitoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NOOM -merkki on suomalainen ja laadukas. Henkilökohtaista kokemusta heidän vaatteistaan löytyy.
Heillä on myynnissä vain suomalaisia vaatteita.Onpas kamalat kotisivut ja vaatekuvat ovat järkyttävän huonoja. Tuollaisia blogikuvia, joissa värit vääristyneitä ja kuvan katseenkiinnittäjänä joku kukkakimppu tmv.
Tuotekuvat niin ala-arvoisia, etten jaksanut selata 2 sivua pidemmälle, kun kuvasta ei saa mitään käsitystä vaatteesta.
En kyllä voi mitenkään yhtyä sun kritiikkiisi. Kamalat kotisivut? Miten? Kun klikkaat yhden vaatteen, sieltä tulee useampi kuva.
Kyllä on tarkkaa tämä. Ei ihme, jos ei löydy mitään, kun jo nettisivut voivat olla kompastuskivi.
Sinä joka olet teettänyt ompelijalla, paljonko se on maksanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä on myynnissä vain suomalaisia vaatteita.Onpas kamalat kotisivut ja vaatekuvat ovat järkyttävän huonoja. Tuollaisia blogikuvia, joissa värit vääristyneitä ja kuvan katseenkiinnittäjänä joku kukkakimppu tmv.
En kyllä voi mitenkään yhtyä sun kritiikkiisi. Kamalat kotisivut? Miten? Kun klikkaat yhden vaatteen, sieltä tulee useampi kuva.
Kyllä on tarkkaa tämä. Ei ihme, jos ei löydy mitään, kun jo nettisivut voivat olla kompastuskivi.
Siten, että mulla ei ole aikaa klikata jokaista kuvaa ja selailla sen alla olevia kuvia. Mulla kun on muutakin tekemistä kuin surffailla vaatelikkeen supersurkeilla tekotaiteellisilla nettisivuilla. Tuotekuvan pitäisi olla selkeä, jotta yhdellä vilkaisulla nopeasti näkisi millaisesta vaattesta on kuva, ja jos se kiinnostaa niin klikata ja siellä voisi sitten olla noita mitään kertomattomia taidekuvapläjäyksiä.
Ei sillä, se, mitä tuoltakin katsoin niin taattua suomalaista mallia, synkkiä värejä ja kaavana vaatteisiin on käytettyä pahvilaatikkoa tai jätesäkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka olet teettänyt ompelijalla, paljonko se on maksanut?
Netistä näitä hinnastoja löytyy. Tääkin antaa suuntaa.
http://www.minnamarja.fi/testdrive/index.php?r=site/page&view=prices
Monessa lukee suomalaista designia mutta ei mitään mainintaa valmistusmaasta