Olen päättänyt siirtyä kokonaan kotimaisiin vaatteisiin, nyt pitäisi löytää kiva mekko, suosittele firmaa
Katselin jo Sielulintu-kuosilla olevaa mekkoa kotimai - nimisessä nettikaupassa mutta siinä lukikin että mallit suunnitellaan Suomessa mutta valmistetaan Virossa. Ei tee siitä suomalaista... Vai?
Kommentit (75)
Minäkin voisin jos saisi muita kuin kuosillisia tunikoita ja mummomaisia kaapuja..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkkukoukkunen Imatralla, nettikauppa löytyy. https://www.virkkukoukkunen.net/osastot/kaikki-aarteet/kaikki-aarteet-n…
Aika järkkyjä mummokuositunikoita, eikö kukaan tee mitää hyvännäköisiä normivaatteita, hameita, puseroita, jakkuja. Kaikki ovat myös liian pitkiä minulle.
Tekee, ja on ärsyttävää, että avaat yhden linkin ja sitten kitiset, että eikö kukaan, yhyy. Jos näkee jonkun ehdotuksen, voi katsoa ja jos ei miellytä, niin ei siitä mitään numeroa tarvitse tehdä. Mä oon käyttänyt joskus paljonkin aikaa löytääkseni jotain eettisesti kestävää ja kotimaista ja samalla sellaista, josta itse pidän. Jos olet toisten vinkkien varassa, niin suhtaudu niihin vähän kiitollisemmin tai sitten etsi itse.
Vierailija kirjoitti:
Iloinen kettuliini: https://www.iloinenkettuliini.fi/yritys
:D kunnon ituhippivaatteita
Ps yhdyssanat hukassa? Lyhyt hihaiset mekot
Kaino tekee itse Säkylässä neulemekkoja. Suunnittelee, tekee neuloksen ja ompelun itse. Tosin juuri tällä hetkellä ei mielestäni ole kovin hyvännäköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin voisin jos saisi muita kuin kuosillisia tunikoita ja mummomaisia kaapuja..
Mulla on teoria siitä, miksi niin monen kotimaisen merkin vaatteet ovat säkkimallisia tai joustavasta materiaalista valmistettuja: niiden tekeminen on halvempaa, kun kaavoitukseen ja ompeluun menee vähemmän rahaa, ja näin myös hinnat ovat kuluttajille sopivampia. Jos haluaa toisenlaisia vaatteita, pitää maksaakin enemmän. Mä ostin viime keväänä 300 euron juhlamekon. Vaatteeseen käytetty työ näkyy sen hinnassa. Löytääkseni sen mekon jouduin kyllä selaamaan nettikauppoja pitkään. Että kyllä kaikenlaista löytyy, kun etsii.
Vierailija kirjoitti:
Nanson vaatteet valmistetaan myös Virossa.
Ja Turkissa ja Kiinassa ja missälie. Nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D kunnon ituhippivaatteita
Ps yhdyssanat hukassa? Lyhyt hihaiset mekot
Ehkä firman ydinosaaminen on ompelu, eikä mainostekstien laadinta. Pienissä yrityksissä yrittäjä joutuu tekemään itse kaiken. Jos on kamalia ituhippivaatteita, niin hae Lidlistä ompelukone satasella ja ompele itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nanson vaatteet valmistetaan myös Virossa.
Ja Turkissa ja Kiinassa ja missälie. Nykyään.
Valmistusmaat löytyy kunkin tuotteen kohdalta nettikaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Älä muuta sano! "Suomalaisen naisen muodoille sopivaa" = löysiä tunikoita ja legginsejä. Itse olen hoikka ja pitkä, joten suomalaisilla firmoilla ei ole mitään tarjottavaa. Haluan myös vartalonmyötäisiä vaatteita, enkä pelkkiä telttoja.
Itse etsin pitkän aikaa suomalaisia vaatevalmistajia, mutta kaikki tarjoavat toinen toistaan kamalampia kaapuja todella kammottavilla kuoseilla.
Mitään jätesäkkiä muotoon ommellumpaa on melko turha yrittää etsiä kotimaisilta valmistajilta.
Ei vaan voi tukea suomalaisia vaatealan yrittäjiä, sillä suomalaiset vaatteet ovat aivan järkyttävän rumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on teoria siitä, miksi niin monen kotimaisen merkin vaatteet ovat säkkimallisia tai joustavasta materiaalista valmistettuja: niiden tekeminen on halvempaa, kun kaavoitukseen ja ompeluun menee vähemmän rahaa, ja näin myös hinnat ovat kuluttajille sopivampia. Jos haluaa toisenlaisia vaatteita, pitää maksaakin enemmän. Mä ostin viime keväänä 300 euron juhlamekon. Vaatteeseen käytetty työ näkyy sen hinnassa. Löytääkseni sen mekon jouduin kyllä selaamaan nettikauppoja pitkään. Että kyllä kaikenlaista löytyy, kun etsii.
Kainolla muuten saa korjauttaa vanhoja mekkoja, uusituttaa resorit, lyhennyttää ,pitennyttää tai muokkauttaa omien mittpjen mukaan. Näiden hinnat oli varsin kohtuulliset.
NOOM -merkki on suomalainen ja laadukas. Henkilökohtaista kokemusta heidän vaatteistaan löytyy.
Katsopa myös www.mieladesignroom.fi
Heillä on myynnissä vain suomalaisia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kainolla muuten saa korjauttaa vanhoja mekkoja, uusituttaa resorit, lyhennyttää ,pitennyttää tai muokkauttaa omien mittpjen mukaan. Näiden hinnat oli varsin kohtuulliset.
https://shop.kaino.fi/epages/kaino.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20141103…
Ulkoiluvaatteita valmistava Sasta on aiemmin ilmoittanut, että vaatteet valmistetaan Suomessa. Nyt ei tosin nettisivuilta löytynyt tietoa asiasta.
Olen katsellut suomalaista vaatevalikoimaa Koto Design marketin verkkokaupasta. Siellä on suomalaisia asusteitakin vaatteiden seuraksi!
Teetätä ompelijalla. Olen hankalan mallinen ja teetätän nykyään kaikki vaatteni farkkuja lukuun ottamatta luotto-ompelijallani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkkukoukkunen Imatralla, nettikauppa löytyy. https://www.virkkukoukkunen.net/osastot/kaikki-aarteet/kaikki-aarteet-n…
Aika järkkyjä mummokuositunikoita, eikö kukaan tee mitää hyvännäköisiä normivaatteita, hameita, puseroita, jakkuja. Kaikki ovat myös liian pitkiä minulle.
Tekee, ja on ärsyttävää, että avaat yhden linkin ja sitten kitiset, että eikö kukaan, yhyy. Jos näkee jonkun ehdotuksen, voi katsoa ja jos ei miellytä, niin ei siitä mitään numeroa tarvitse tehdä. Mä oon käyttänyt joskus paljonkin aikaa löytääkseni jotain eettisesti kestävää ja kotimaista ja samalla sellaista, josta itse pidän. Jos olet toisten vinkkien varassa, niin suhtaudu niihin vähän kiitollisemmin tai sitten etsi itse.
Minä olen etsinytkin ja katsellut usempiakin nettisivuja. Tarjonta on kyllä aika samanlaista. Kaaputunikoita ja mummokuoseja tai sitten jotain maanläheisiä beige-kellertävä-rusehtava-harmahtava jne. Ei vaan ole minun makuuni ja muutenkaan en voi ostaa netistä lyhyen pituuteni takia yhtään mitään. Joka ikinen rätti on kuvattu 180cm 45lkg painavan mallin päällä. Haluan myös tuntea kankaan sormissani. Vaatteen leikkaus on myös minun kannaltani huono. Esim mekon vyötärö on lantion kohdalla jne. En ole myöskään ylipainoinen vaan ihan normi. Onneksi olen löytänyt pari kivaa pienempää kauppaa hgissä jossa myydään vähän lyhyempää mallistoa, ne eivät ole kotimaisia vaatteita vaan lappujen mukaan tehty esim Italiassa, Portugalissa tai Hollannissa, Euroopassa siis. Hintakin on edullisempi kuin esim marimekon kuteissa.