Olen päättänyt siirtyä kokonaan kotimaisiin vaatteisiin, nyt pitäisi löytää kiva mekko, suosittele firmaa
Katselin jo Sielulintu-kuosilla olevaa mekkoa kotimai - nimisessä nettikaupassa mutta siinä lukikin että mallit suunnitellaan Suomessa mutta valmistetaan Virossa. Ei tee siitä suomalaista... Vai?
Kommentit (75)
Tarvitset luotto-ompelijan. Firmoja ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitset luotto-ompelijan. Firmoja ei enää ole.
Höps
Opelijat voisi hyödyntää tätä. Tehdään korona muoti, kuvat somessa. Suomenlippupuku
Virkkukoukkunen Imatralla, nettikauppa löytyy. https://www.virkkukoukkunen.net/osastot/kaikki-aarteet/kaikki-aarteet-n…
Hei, sinä taisitkin kommentoida ketjuuni. Jyväskylästä löytyy ompelimo jona toimii Ommellinen. Valmistavat kaikki vaatteet käsityönä liiketiloissa.
Kiitos!
Lisää vinkkejä otan vastaan :)
Ap
Neulomon tuotteet on melkein Suomessa tehtyjä. Osa ommellaan Tallinnassa
Vierailija kirjoitti:
Neulomon tuotteet on melkein Suomessa tehtyjä. Osa ommellaan Tallinnassa
Onko se sitten suomalainen...
Jos valmistus on Virossa?
Neulomon tuotteiden neulos valmistetaan Orivedellä, pesu ja värjäys tapahtuu Nivalassa ja painotyöt tehdään Aitoossa. Kokoonpanotyö tehdään Tallinnassa ja Kangasalla. Kangasalla valmistettujen vaatteiden kotimaisuusaste on 100% ja muiden 85%. Kangasalla valmistetuilla vaatteilla on avainlippu. Neulevaatteet ja -asusteet valmistetaan Suomessa
Yllä oleva neulomon sivuilta
Kankaita ei valmisteta Suomessa. Harva enää edes ompelee. Kotimaassa valmistetuksi saa vähän alasta riippuen sanoa tuotetta jonka kokoonpano on 50% Suomessa tehty.
Suurinmmat ympäristöhaitat ja eettiset ongelmat koskevat nimenomaan tuota raaka-aineet ja kankaan tuotantoa joten suosittelisin että kotimaassa valmistetun sijan tukisit niitä firmoja jotka tuottavat raaka-aineet kun Euroopassa ja kertovat avoimesti tuotantoketjusta.
Olisi kiva jos olisi saatavilla kotimaisia pienompelimoja jotka käyttäisivät pelkkiä eettisiä ja ekologisia kankaita. Niitä tukisin.
By Pia's taitaa olla niitä harvoja suomalaisia vaatevalmistajia jotka ovat avoimia näistä asioista ja joilla panostetaan eettisyyteen.
Nanson vaatteet valmistetaan myös Virossa.
R/H:n vaatteet valmistetaan myös Virossa, mutta he myös ilmoittavat, mistä kankaat ovat peräisin, ovat siis avoimia tuotantoketjustaan.
Olisipa joku suomalainen firma joka tekisi tyylikkäitä vaatteita ja käyttäisi muutakin kuin maanläheisiä värejä, jotka on ihan kauheita. Olen myös alle 160cm ja kaikki kaavut ulottuvat maahan saakka ja hihat esim neuleissa puolimetriä liian pitkiä.
Tutustukaa Weecosin valikoimaan. Siellö on paljon kotimaisia merkkejä. Muistakaa myös R-Collection.
Mun yksi suosikki kotimaisista merkeistä on With Love Sanna Hopiavuori. Mulla on jo 6 tämän merkin vaatetta.
Nouki. Aika pitkälle tuotanto Suomessa, tosin jotain kankaita tulee Euroopasta.
Vierailija kirjoitti:
Virkkukoukkunen Imatralla, nettikauppa löytyy. https://www.virkkukoukkunen.net/osastot/kaikki-aarteet/kaikki-aarteet-n…
Aika järkkyjä mummokuositunikoita, eikö kukaan tee mitää hyvännäköisiä normivaatteita, hameita, puseroita, jakkuja. Kaikki ovat myös liian pitkiä minulle.
Up