Introvertit vähättelevät sosiaalisesti lahjakkaampien reaktiota karanteeniin/eristykseen/liikkumis suosituksiin
Onko muut huomannut? Esim. SoMessa introvertit oikein präystäilevät että eipä nämä suositukset vaikuta heidän elämäänsä mitenkään. Niin helppohan se on sanoa jos ei ole sosiaalista elämää miehen/lemmikin ulkopuolella.
Ihminen on kuitenkin luonnostaan sosiaalinen laumaeläin ja normaalille ihmiselle voi olla erittäinkin vaikea olla eristyksistä muista pidenpään.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Olen introvertti ja itse asiassa vastustan näitä yli meneviä toimenpiteitä. Katsos kun pystyn tajuamaan muunkin asian elämässä kuin oman luonteenlaatuni tärkeyden. En ole sokea uskoja siihen, että on olemassa ihanteellinen ihminen. On olemassa ihanteellinen kokonaisuus tai populaatio.
Minä ihan luulin, että niissä toimissa on kyse ihmisten terveydestä eikä siitä että jollain ryhmällä pitäisi olla kivaa 🤔
Itsekin olen introvertti ja pidän tärkeänä sitä, että yhteiskunnassa on monenlaisia ihmisiä. Myös niillä kirjainyhdistelmä diagnooseja saavilla on hyviä ominaisuuksia.
Hyvä vaihtaa osia edes muutamaksi kuukaudeksi! Minä olen ekstroverttien vähättelyä joutunut kuuntelemaan lähes koko 30 vuotisen elämäni ajan.
Joo, no introvertit eivät ainakaan tee muille vahinkoa sillä, että viihtyvät omissa oloissaan.
Ekstrovertit taas laistavat sosiaalisesta vastuusta muita ihmisiä, varsinkin riskiryhmiä kohtaan, jotta itse saavat matkustella ja baareilla pandemian aikana. Levittävät viirusta muuallekin Suomeen kun pakko päästä vähän Lappiin lomailemaan tai muualle mökkeilemään ja pikkukyliin kauppareissuille.
Lapsena olin kokolailla introvertti. Sitten tuli kaikenlaista ja jouduin mukavuusalueelta pois. N 40v aloin etsiä itseäni ja aloin löytääkin. Katselin ihmisiä ja opin. Nyt olen kokolailla tyyni ja huomaan että voin kotioloissa paremmin kuin hyvin. Ei ole tarvis suorittaa itselle epäolennaisia ja akut lataantuu kivasti.
Löydän koko ajan lisää sitä tilaa missä on hyvä olla. Voin kieltäytyä kissanristiäisistä ja jumittajista.
Jos haluan juhlistaa, pikkupullo riittää. Enkä sitäkään irl tarvitse.
Tämä on kuin vesisade aavikolla.
Ihanaa🌞
Introverttina minä kyllä kykenen tarvittaessa sosialiseeraamaan, johtamaan, käskemään ja määräilemään teitä jos joistan syystä niin haluaisin tehdä. Mutta en halua koska olette joutosakkia.
Vierailija kirjoitti:
Introverttina minä kyllä kykenen tarvittaessa sosialiseeraamaan, johtamaan, käskemään ja määräilemään teitä jos joistan syystä niin haluaisin tehdä. Mutta en halua koska olette joutosakkia.
😂
Tarkoitat varmaan introvertit vs. rasittavat juoruämmät.