Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoitsijat pois parvekkeita!

Raitista Ilmaa kaipaava
25.03.2020 |

Nyt viimeistään voisi tupakoitsijat antaa mahdollisuuden muillekin parvekkeidensa käyttöön.
Erityisesti riskiryhmäläisten elämä rajoittuu nyt kotiin, joten parveke ulkoiluun ja tuuletukseen on ainoa vaihtoehto.
Tähän asti parkeke on ollut tupakoitsijoiden yksityiskäytössä, mutta antakaa nyt vuorostaan myös muiden nauttia parvekkeistaan. Toki aivan samat oikeudet kuuluvat myös teille, mutta ilman tupakkaa!

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mulle mun jokapäiväinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nikotinistit ovat narkkareita ja tapansa orjia. On kiinnostavaa, miten monella itsekuri riittää lopettamiseen siinä tilanteessa, kun koronasairaaloiden jonoista aletaan tosissaan karsia tupakoivat takaisin kotiinsa potemaan.

Siskoni anoppi poltti yli viisikymmentä vuotta ja lopetti vasta, kun oli käynyt läpi kolme sydänoperaatiota, saanut keuhkoahtaumataudin eikä enää pystynyt vetämään keuhkoihinsa kunnolla edes ilmaa. Lopettaminen ei enää auttanut, koska hänellä todettiin keuhkosyöpä. Hänen tyttärensä ei kuitenkaan ole lopettanut kolmekymmentävuotista tupakointiaan. Hän yritti vähentää äitinsä syöpähoitojen alkaessa, mutta lipsahti takaisin kokopäivätupakointiin, kun tilanne kuulemma oli niin stressaava, ettei ilman tupakkaa pärjännyt.

Toivottavasti tupakoitsijat tartuttavat toisensa tahmeankeltaisilla ysköksillään ja poistuvat parvekkeiltaan ikuisuuteen. Ei tule ikävä.

Eihän tuo kerro lainkaan siitä että siskosi anoppi olisi mitenkään pimeä ihminen sielultaan.

Enemmänhän viestisi kertoo sinun sielunmaisemasta.

Olet hyvin synkkä ihminen ja poltan sun kunniaksi tupakan parvekkeella.

En oikeastaan tupakkaa halunnut vaan halusin sinulta palan pimeyttäsi.

Tupakoitsijat ja puolisonsa pettäjät keksivät jostain syystä nerokkaimmat vastaväitteet omille tempuilleen. Syykin on selvä: tupakoijat pelkäävät salaa terveytensä puolesta ja vieraissajuoksijat pelkäävät kiinnijäämistä ja sen seurauksia.

Mistä sinä vedit sen luulon, että siskoni anoppi olisi "sielultaan pimeä"? Hän on ihan mukava ihminen, joka tietää kuolevansa hitaasti oman kätensä kautta ja vasten tahtoaan pakottaa omaishoitajana toimivan miehensä käymään helvetin läpi viimeisinä vuosinaan. Ilman nikotiiniriippuvuutta hän olisi äitinä ja mummona vielä pitkän aikaa.

Kommentistasi huomaa sen, että sinä säikähdit. Voit ihan rauhassa sytytellä tupakoitasi uhmakkaasti siellä parvekkeellasi. Vedät tervaa keuhkoihisi ja häkää verenkiertoosi ja yrität peitellä kauhuasi itseltäsi. Silti et pysty lopettamaan. Sanot toki itsellesi, että pystyisit siihen kyllä, mutta perimmiltäsi tiedät, että et pysty. Tappio kirvelee jo etukäteen.

Tunnen paljon tupakoinnin lopettaneita ihmisiä. Kukaan heistä ei kadu lopettamistaan. Pari kuitenkin puhuu välillä siitä, että jos he vain silloin tällöin taas tupakoisivat, eivät mitenkään säännöllisesti... Ne, jotka yhä tupakoivat, selittelevät riippuvuuttaan pyytämättäkin, jotkut ovat yhtä hyökkääviä kuin sinä, ressukka. Minä näen sinun käyttäytymisesi läpi, joten turha sinun on vikistä vastaan.

Olen pahoillani että kuvittelit minut tupakoivaksi. Olin tavallaan sellainen kun lähdin kirjoittamaan tupakoivan näkökulmasta. Eläydyin liikaa tupakoivan mielenmaisemaan, niin että sinäkin kuvittelit keskustelevasi paatuneen nikotiiniaddiktin kanssa. Tämä keskustelu muistutta minua riidasta äitini kanssa. Pelasin liikaa Tetris go go peliä. Asetin pelin tilalle tupakan ja sinä pistit palamaan. Ajattelin että no, pistetään palamaan, kun ilta vielä nuori.

Olen pahoillani että annoin sinulle väärää informaatiota.

Haen täältä flow-tilaa kirjoituksille, jotka suuntaan wordiin.

Kiitos että annat minulle kaikesta huolimatta luvan polttaa tupakkaa. Aikuiselle ihmiselle on myönnetty lupa. Ehkä teen joskus niin.

Sillä tavoin voin löytää vielä intensiivisemmän tunnelman henkilöhahmoon joka polttaa ja riitelee äitinsä kanssa.

Lueskelin tupakoinnista muutaman kuukauden ja tutkin kaikkia kuuluisia tupakoivia hahmoja. Tavallaan siskosi anoppi (ketä rakastit ja välitit paljon) on hieman samalainen, vaikkei niin kuuluisa, mutta kuitenkin sinulle rakas ja esikuva tupakoivana ihmisenä. Kiitos että annoit vahvistusta minulle siskosi anopista. Todennäköisesti hänen tapansa polttaa on mitä mahtavin. Hänen tapansa lähteä on niin dramaattinen. Hän todella pisti palamaan!

Hauska kuulla että innostuit tekstistä niin paljon ja se veti tunteisiin.

Henkilöhahmo on kuitenkin yksisuuntainen.

Hän ei menesty jos lukija on tupakoiva. Sellaiseen ei samaistu, eihän heittopussiin voi mielellään samaistua. Heittopussukka josta sinä tupakanvastainen otit kopin.

Kiitos viestistäsi.

Vierailija
62/72 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nykyään muuten ostetaan tupakkaa?

Ennen sitä sai kysymällä, mutta mistä ihmeestä tietää mitä nappia painaa, jos haluaa vaikka askillisen hinostuneille ihmisille suunnattuja pikkusikareja?

Tai vihreää palmalssia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi anoppi on paras kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nikotinistit ovat narkkareita ja tapansa orjia. On kiinnostavaa, miten monella itsekuri riittää lopettamiseen siinä tilanteessa, kun koronasairaaloiden jonoista aletaan tosissaan karsia tupakoivat takaisin kotiinsa potemaan.

Siskoni anoppi poltti yli viisikymmentä vuotta ja lopetti vasta, kun oli käynyt läpi kolme sydänoperaatiota, saanut keuhkoahtaumataudin eikä enää pystynyt vetämään keuhkoihinsa kunnolla edes ilmaa. Lopettaminen ei enää auttanut, koska hänellä todettiin keuhkosyöpä. Hänen tyttärensä ei kuitenkaan ole lopettanut kolmekymmentävuotista tupakointiaan. Hän yritti vähentää äitinsä syöpähoitojen alkaessa, mutta lipsahti takaisin kokopäivätupakointiin, kun tilanne kuulemma oli niin stressaava, ettei ilman tupakkaa pärjännyt.

Toivottavasti tupakoitsijat tartuttavat toisensa tahmeankeltaisilla ysköksillään ja poistuvat parvekkeiltaan ikuisuuteen. Ei tule ikävä.

Eihän tuo kerro lainkaan siitä että siskosi anoppi olisi mitenkään pimeä ihminen sielultaan.

Tupakoitsijat ja puolisonsa pettäjät keksivät jostain syystä nerokkaimmat vastaväitteet omille tempuilleen. Syykin on selvä: tupakoijat pelkäävät salaa terveytensä puolesta ja vieraissajuoksijat pelkäävät kiinnijäämistä ja sen seurauksia.

Mistä sinä vedit sen luulon, että siskoni anoppi olisi "sielultaan pimeä"? Hän on ihan mukava ihminen, joka tietää kuolevansa hitaasti oman kätensä kautta ja vasten tahtoaan pakottaa omaishoitajana toimivan miehensä käymään helvetin läpi viimeisinä vuosinaan. Ilman nikotiiniriippuvuutta hän olisi äitinä ja mummona vielä pitkän aikaa.

Kommentistasi huomaa sen, että sinä säikähdit. Voit ihan rauhassa sytytellä tupakoitasi uhmakkaasti siellä parvekkeellasi. Vedät tervaa keuhkoihisi ja häkää verenkiertoosi ja yrität peitellä kauhuasi itseltäsi. Silti et pysty lopettamaan. Sanot toki itsellesi, että pystyisit siihen kyllä, mutta perimmiltäsi tiedät, että et pysty. Tappio kirvelee jo etukäteen.

Tunnen paljon tupakoinnin lopettaneita ihmisiä. Kukaan heistä ei kadu lopettamistaan. Pari kuitenkin puhuu välillä siitä, että jos he vain silloin tällöin taas tupakoisivat, eivät mitenkään säännöllisesti... Ne, jotka yhä tupakoivat, selittelevät riippuvuuttaan pyytämättäkin, jotkut ovat yhtä hyökkääviä kuin sinä, ressukka. Minä näen sinun käyttäytymisesi läpi, joten turha sinun on vikistä vastaan.

Olen pahoillani että kuvittelit minut tupakoivaksi. Olin tavallaan sellainen kun lähdin kirjoittamaan tupakoivan näkökulmasta. Eläydyin liikaa tupakoivan mielenmaisemaan, niin että sinäkin kuvittelit keskustelevasi paatuneen nikotiiniaddiktin kanssa. Tämä keskustelu muistutta minua riidasta äitini kanssa. Pelasin liikaa Tetris go go peliä. Asetin pelin tilalle tupakan ja sinä pistit palamaan. Ajattelin että no, pistetään palamaan, kun ilta vielä nuori.

Kiitos että annat minulle kaikesta huolimatta luvan polttaa tupakkaa. Aikuiselle ihmiselle on myönnetty lupa. Ehkä teen joskus niin.

Sillä tavoin voin löytää vielä intensiivisemmän tunnelman henkilöhahmoon joka polttaa ja riitelee äitinsä kanssa.

Lueskelin tupakoinnista muutaman kuukauden ja tutkin kaikkia kuuluisia tupakoivia hahmoja. Tavallaan siskosi anoppi (ketä rakastit ja välitit paljon) on hieman samalainen, vaikkei niin kuuluisa, mutta kuitenkin sinulle rakas ja esikuva tupakoivana ihmisenä. Kiitos että annoit vahvistusta minulle siskosi anopista. Todennäköisesti hänen tapansa polttaa on mitä mahtavin. Hänen tapansa lähteä on niin dramaattinen. Hän todella pisti palamaan!

Hän ei menesty jos lukija on tupakoiva. Sellaiseen ei samaistu, eihän heittopussiin voi mielellään samaistua. Heittopussukka josta sinä tupakanvastainen otit kopin.

Kiitos viestistäsi.

En jaksanut lukea kolmea riviä pitemmälle. Tiivistä ja jäsennä tuota sillisalaattia vähäsen, niin ehkä viitsin yrittää.

Vierailija
64/72 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskosi anoppi on paras kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos viestistäsi.

En jaksanut lukea kolmea riviä pitemmälle. Tiivistä ja jäsennä tuota sillisalaattia vähäsen, niin ehkä viitsin yrittää.

Olit kuitenkin utelias tänne tullessa. Kuin pieni suloinen tyttö on joulukuussa.

Ryntäsit ketjuun yöpuvussasi lukemaan viestiä. Avasit luukun ja kalenterin luukusta tuli auto.

Et jaksanut ja olit väsynyt, et pystynyt. Olit kohtelias kun kerroit. Et halunnut loukata ja olla vastaamatta.

Aikansa kutakin.

Minäkin olin niihin aikoihin kolmessatoista eri ketjussa naputtamassa viestejä eri laareihin. Valitan kun aikani ei sinulle riittänyt.

Vierailija
65/72 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nykyään muuten ostetaan tupakkaa?

Ennen sitä sai kysymällä, mutta mistä ihmeestä tietää mitä nappia painaa, jos haluaa vaikka askillisen hinostuneille ihmisille suunnattuja pikkusikareja?

Tai vihreää palmalssia?

Kysytään kassaneidiltä mikä olikaan haluamansa tupakan numero, odotetaan kun kassa tarkistaa henkkarit, kaivaa kirjan esiin, tarkistaa siitä ja kertoo koneen numeron. Sitten painetaan nappia kun takanaolijat tuhahtelevat. Sikareista en tiedä, niitä kai saa vaan infosta nykyään? Ja infohan toimii vuoronumerolla.

Vierailija
66/72 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä korona-aika on kyylääjien, kontrolloijien ja valittajen kulta-aikaa. Oikein piehtaroivat kuvitellussa vaikutusvallassaan ja kyyläävät muita silmät kuivina täristen raivosta jo etukäteen.

Ei saa tupakoida, ei saa tupakoida ainakaan parvekkeella, ei saa liikkua ulkona, ei saa käydä kaupassa, ei saa liikkua rappukäytävässä, ei saa ainakaan aivastaa rappukäytävässä, ei saa käydä lounasravintolassa työpäivän aikana, ei saa käydä töissä...

Mitään näistä ei ole missään koskaan kielletty, mutta kyyläkontrollimamma jakelisi sanktioita kiimahiki lentäen jos vain jonkun mahdollisuuden saisi.

Nyt erotellaan jyvät akanoista, sosiaalisesti.

Vierailija
67/72 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pännii astmaatikkona haistella kun naapuri tupakoi parvekkeellaan. Käry tulee venttiilin kautta suoraan makuuhuoneeseeni. Nyt jos koskaan pitäisi olla vähemmän itsekäs!

Joo. Naapuri mussutti kun tupakointi parvekkeellani.

Siirryin sitten tupakoimaan sisätiloihin.

Kerrostalon piha on se oikea paikka hoitaa tuollaiset hommat.

No ehdottomasti ei. Jokainen omalla parvekkeella, eikä kaikki yhdessä samassa paikassa.

Parvekkeilla rasite jakautuu, yhdessä paikassa voi aiheuttaa monin verroin jollekin ongelmia.

Vierailija
68/72 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas iloisesti menee sekaisin tupakan haju ja tupakan savu. Toinen on epämiellyttävää, toinen epäterveellistä.

Vierailija
69/72 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijat aiheuttavat muille ihmisille sairauksia ja vievät terveydenhuollon resursseja itseaiheuttamillaan taudeilla. Korona-aikana polttaminen on riskikäytöstä. Nyt olisi hyvä hetki lopettaa tupakan myynti kokonaan tästä maasta.

Vierailija
70/72 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin puoli vuotta sitten sairaalan keuhko-osastolla katsomassa sukulaistani. Huonekaverinaan oli entinen tupakoitsija, jolla oli keuhkoahtaumatauti. Ei pystynyt kävelemään kuin rollaattoriin tukeutuen ja sitenkin vain hädintuskin vessaan ja takaisin. Veren happipitoisuus oli niin alhainen, että välillä pyörtyi jos nosti päätään liian nopeasti. Pikkuhiljaa siis tukehtuu hengiltä, eikä mitään voida asialle tehdä.

Jokainen tahallaan toisia kiusaava tupakoitsija voi miettiä, haluaako saman kohtalon itselleen. Koska karma puraisee vielä ja kunnolla.

Vierailija
71/72 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tupakoitsijat kuolevat nuorena

Corona korjaa....

Vierailija
72/72 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pännii astmaatikkona haistella kun naapuri tupakoi parvekkeellaan. Käry tulee venttiilin kautta suoraan makuuhuoneeseeni. Nyt jos koskaan pitäisi olla vähemmän itsekäs!

Lain mukaan tupakointi ilmanottoaukkojen lähellä on kiellettyä. Meillä on isännöitsijän paperi parvekkeella.

Isännöitsijään yhteyttä niin onnistuu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme