Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki läheiset sekä ystäväpiiri ovat lomautettuina.

Vierailija
25.03.2020 |

Ainut kellä on töitä ovat sairaanhoitajat ja pari insinööriä.
Meidän 55-60v vanhemmat jäivät työttöminä. Minä jäin, puoliso jäi. Kaverit, heidän vanhemmat...

En tiedä itkenkö vai nauranko.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene tasan. Minä taas en tunne vielä ketään lomautettua, saati irtisanottua. Varmaan joku tulee tulevaisuudessa mutta ei näy oman lähipiirin arjessa vielä mitenkään. Itsellä tällä hetkellä töitä enemmän kuin koskaan kun kaikki kiirehtivät projekteja valmiiksi ennen kuin enemmän ihmisiä sairastuu. Ainakin pari kuukautta menee näiden taklaamisessa. Sitten on sovittu että pidetään kesälömat ja ylityövapaat yms. pois jos tuntuu että hiljenee. Loppukesällä sitten katsellaan uudestaan että mikä on työtilanne.

Vierailija
2/14 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mee tasan ei!

Eikö ketään muita huolestuttaa tämä tuleva massatyöttömyys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en tunne ketään. 

Opettajat ovat töissä, samoin psykologit, raksalla olevat... kaikki, jotka tunnen.

Enkä tunne yhtä ainutta sairaanhoitajaa enkä kaupan kassaa. 

Vierailija
4/14 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä aloilla on sitten se työ?! Täällä sama juttu, tiedän jo 15 lomautusta

Vierailija
5/14 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä töitä tekevälle riittää, lusmuilette vain toisten verorahoilla. Töihin siitä, kakkosluokan kansalaiset. Ihan varmasti joku työharjoittelupaikka löytyy, kun vain viitsii tehdä jotain.

Vierailija
6/14 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene tasan. Minä taas en tunne vielä ketään lomautettua, saati irtisanottua. Varmaan joku tulee tulevaisuudessa mutta ei näy oman lähipiirin arjessa vielä mitenkään. Itsellä tällä hetkellä töitä enemmän kuin koskaan kun kaikki kiirehtivät projekteja valmiiksi ennen kuin enemmän ihmisiä sairastuu. Ainakin pari kuukautta menee näiden taklaamisessa. Sitten on sovittu että pidetään kesälömat ja ylityövapaat yms. pois jos tuntuu että hiljenee. Loppukesällä sitten katsellaan uudestaan että mikä on työtilanne.

Sama, vituttaa painaa muka tärkeitä töitä kun muu maailma sekoo.

Vierailija
7/14 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä selkeästi täydellinen elämä, mikään ei teitä kaada, vaikka asteroidi tippuisi.

Hyvä niin.

ps. Pahviaivot! Kaikilla ei ole noin vakituista, luksuista ja tasaista!! Koitakaa ymmärtää mtös sen että niitä lomautuksia tulee lisää JA OVAT TODELLISIA!

Vierailija
8/14 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta näkyy, miten ihmiset elävät omissa kuplissaan. Minäkään en tunne ketään irtisanottua. Enkä toistaiseksi yhtään lomautettuakaan.

Vierailija
9/14 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä- ja tuttavapiirini on pitkälti akateemista ja toisaalta myös hyvin paljon kulttuurialalta. Useimmilta muusikoilta ja näyttelijöiltä loppuivat työt kuin seinään ja koko ajan perutaan lisää tapahtumia. Ensin meni luonnollisesti kaikki maalis- toukokuun työt, nyt perutaan jo kesäkuun tapahtumia.

Monet museoiden ja kirjastojen työntekijät on lomautettu, kun asiakaspalvelutyötä ei etänä voi tehdä. 

Vierailija
10/14 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee todella syvä sukellus.

Ainoa, mikä voi pelastaa Suomen, olisi se, että yritykset alkaisivat investoida oikein urakalla tilanteen normalisoiduttua. Investoinnit kun ovat talouskasvun edellytys .

Tosin pelkään, että yrityksemme jatkavat jo parikymmentä vuotta tuttua linjaansa; ei investoida.

Potin tulevat korjaamaan ne yritykset, jotka investoivat. Heillä on myös varaa valita parhaat työntekijät päältä.

Vierailija
11/14 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töistä kaikki muut lomautettu paitsi minä, vituttaa kun joutuu aivan peräsuoli pitkällä painamaan, pomo lupaa päällekkäisiä töitä ym. Kaikkea paskaa!!

Tänään olin savonlinnassa, huomenna kouvola, perjantaina nurmes, sitten joutuu vielä pajalla tekemään hommia.

Vierailija
12/14 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä aika monia jo lomautettuina.

Hahha.. yritykset samaan vanhaan tuttuun tapaan jakavat osinkoja. Ei tilanne tuu enää paranemaan.

Vierailija
13/14 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammatin valinta kysymys. ei välttämättä amiksen tatuoidulle ole (duunia) väittävät jopa olevansa ihmisiä joille kuuluu tuet. hyvä että kansa hygienisoituu

Vierailija
14/14 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Meillä on töistä kaikki muut lomautettu paitsi minä, vituttaa kun joutuu aivan peräsuoli pitkällä painamaan, pomo lupaa päällekkäisiä töitä ym. Kaikkea paskaa!!

Tänään olin savonlinnassa, huomenna kouvola, perjantaina nurmes, sitten joutuu vielä pajalla tekemään hommia.

Eräskin paja missä kävin, laitetaan kiinni tämän vuoden aikana, omistajat jäävät eläkkeelle ja meidän alalla kaikki lomauttaa, töitä ei ole ja asiakkaat on persaukinaisia, vedättävät laskujen maksuja ym.