Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesettekö kaikki elintarvikepakkaukset?

Vierailija
25.03.2020 |

Koronan takia. Esim. jugurttipurkit? Maitotölkit? Banaanit? Sellaiset pakkaukset, joita pitää kädessään syödessään tai koskee usein kesken ruokailun.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan pese mitään pakkauksia tms. Hulluksihan siinä tulisi.

Vierailija
2/69 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta kaupassa tulee valittua taempi paketti tai tuote, joka ei ole ollut alttiina yskimiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pestä.

Vierailija
4/69 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaalleen, kaappiin laittaessa, joo. On helpompaa kuin vahtia, että huushollin potentiaalinen lähmäräpylä pesee kätensä ennen syömistä.

Syön sytkyjä.

Vierailija
5/69 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen ainostaan jauhenlihaa sisältäneet pakkaukset.

Vierailija
6/69 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli pestä, mutta en siihen ryhdy. Huolehdin ennemmin hyvästä käsihygieniasta ja pyyhin keittiön tasoja usein.

Vierailija
7/69 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä tätä tehnyt, mutta nyt mietin siirtäisinkö esim. Leikkeleitä ja juustoja eri rasiaan, jotta ei tarvitsisi aina koskea myyntipakkausta. Myös leivät varmaankin jatkossa siirrän omiin pusseihin.

Vierailija
8/69 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese, aika hankalaa se olisi.

Toisaalta minulla on muutenkin tapana etten koskettele pakkauksia kesken syömisen, ja avatessani laitan esim. juuston rasiaan enkä jätä sitä oltermannia kääreeseensä kuten jotkut kai tekevät.

Vierailija
9/69 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ole mielestäni tarpeellista

kun muistat pestä ensin kätesi ennenkuin kaivat nenää niin sillä pääsee aika pitkälle

Vierailija
10/69 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyyhin kyllä.

Tarkkuus kannattaa nyt valita sitä ajatellen haluaako pysyä hengissä.

Vierailija
11/69 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisi ihan hulluksi.

Jos saan koronan lahjana kaupan ostoksista niin otan sen mieluummin ja saan suojan tautia vastaan.

Vierailija
12/69 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mite te käytännössä suoritetta tämän pesemisen? Minua mietityttää pesuaineen päätyminen itse elintarvikkeeseen. Tekisi mieli puhdistaa. Onko pelkällä märällä rätillä pyyhkimisestä yhtään mitään hyötyä? Kuivatuotteet jätän odottamaan mahdollisimman pitkäksi aikaa ennen käyttöönottoa.

Vierailija
13/69 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kaikki myyntipakkaukset. En tosin tiedä onko hyötyä, jos virus kerran leviää ilman kautta. Siinä tilanteessa kaupassa voi leijua viruksia ilmassa.

Vierailija
14/69 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muuten olen se tyyppi heh, joka siirtää etummaiset tuotteet takimmaisiksi :D

Sen verran osaan ajatella miten muutkin ajattelee niin tälläinen käytännön jekku teille takimmaisen tuotteen ottajille heh :D, ei pahalla.

Vierailija
15/69 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se virus edes säily kauaa missään pakkauksessa.

Vierailija
16/69 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ensin tiskaan kaikki, sitten desinfion, jonka jälkeen huuhtelen kloorivedellä ja laitan lopuksi 90 asteiseen saunaan neljäksi tunniksi. Aika homma mutta tuleepahan puhdasta.

Vierailija
17/69 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtanut kaikki toisiin purkkeihin kotona.

Lapseni asuvat jo omillaan, joten yksin asuvana tämä ei ole mitenkään hirveän suuri urakka.

Toki se vaihtovaihe on oma ruljanssinsa, kun käsiä saa pestä koko ajan.

Ymmärrän hyvin, että kaikki eivät tuohon ryhdy, mutta tämä helpottaa minua joten toimin noin.

Vierailija
18/69 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lähtenyt siihen rumbaan, enkä oikein tiedä, miten se edes onnistuisi riittävän hyvin. Olen lähtenyt siitä, että pesen käteni aina kun olen käsitellyt esimerkiksi leipäpakettia, tai maitopurkkia, tai mitä vaan. Pesen muutenkin jatkuvasti käsiäni, joten eipä tämä arkeeni kovinkaan paljoa muutoksia ole tuonut.

Vierailija
19/69 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muuten olen se tyyppi heh, joka siirtää etummaiset tuotteet takimmaisiksi :D

Sen verran osaan ajatella miten muutkin ajattelee niin tälläinen käytännön jekku teille takimmaisen tuotteen ottajille heh :D, ei pahalla.

Heh, minäpä olen se tyyppi joka laittaa etummaisen tuotteen toiseksi, viimeisen seitsemänneksi, välistä muutaman paikkaa vaihdan myös ja teen kaiken pariin kertaan. Käyn tekemässä näin kaikille tuotteille pari kertaa päivässä niin kukaan ei koskaan tiedä mitä tuotetta on lääpitty eniten. Hehe, eikö ole hauskaa :) Ei pahalla siis.

Vierailija
20/69 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen

Vessapaperin myös

Kuivatan pyykkinarulla ennen käyttöä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan