Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomautettuna toistaiseksi ja töistä soitellaan neuvoja, mitä teen?

Vierailija
25.03.2020 |

Eli olen töistä lomautettuna toistaiseksi. Lomautus alkoi vasta ja joka päivä on soiteltu tai viestitelty töistä työasioissa, esim mitä teen x asian kanssa, tai missä vaiheessa joku duuni x on nyt, vaikka nämä ennen lomautusta käytiin läpi mutta kellään ei ole kokonaiskuvaa töistäni koska esimiehet ei tee töitään, tai eivät ole tehneet. Ei taida olla aivan laillista? Voinko jättää vastaamatta viestiin / puheluun tai palata asiaan pitkän ajan päästä toivoen että ratkaisu on keksitty? Mitä sanotte arvon kanssatallaajat?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ehkä en vain jatkossa ole tavoitettavissa. On työsuhdepuhelin, ainoa puhelin, ja se näemmä oli virhe.

Työsuhde-edut eivät ole voimassa kun palkanmaksu ei ole voimassa. Eli puhelin olisi pitänyt jättää töihin, nyt joudut maksamaan sen käytöstä työnantajalle. Katso verottajan ohjeet jos et usko. 

Itse asiassa työsuhde-edut ovat voimassa, jos näin on työnantajan kanssa sovittu. 

Juuri näin sovittiin. Olen asiat kahteen kertaan jo muutaman henkilön kanssa läpikäynyt, mielestäni en ole ilman palkkaa velvoitettu auttamaan jos joku ei viitsi selvittää asioita vaikka hänelle siitä yhä maksetaan. Minusta se vääristää asioita jos teen nyt töitä, jos henkilöt on pitänyt lomauttaa siellä täytyy sitten pärjätä ilman heitä vaikka tekisikin mieli auttaa ja. helpottaa ihmisten arkea mutta itse en soittelisi perään vaan antaisin työnantajan nähdä että ongelmia on tai asioihin menee enemmän aikaa. Se ei mielestäni ole siltojen polttamista vaan järkevää. Soittelenpa vielä liittoon varalta. Olisi mukava jos joku vaikka iltalehti tekisi tästä jutun mitkä ovat puolin ja toisin oikeudet koska tämä taitaa olla pinnalla nyt aika monella.

Vierailija
22/22 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin aluksi muutamaan ja senjälkeen rein kohteliaasti selväksi että on tultava omillaan toimeen. Ne hoitaa jotka palkan saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme