Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bussillinen Espanjasta tulevia pullakahvilla ABC:llä. Linkki

Vierailija
25.03.2020 |

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/55d16fd0-a521-4484-a806-40b10a11…

Tämä Tampereella. Tällä tavalla korona leviää koko maahan.

Kommentit (181)

Vierailija
41/181 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yksi niitä juttuja joista hallitus olisi voinut tehdä jo pari viikkoa sitten selkeän ohjeen matkanjärjestäjille, matkustajille, lentokentille. Mutta suurempi huoli oli turhisten pääsy levittämään tautia muiden ohella.

Tietysti hallitus mokasi. Taas kerran.

Miten selkeä, älä ole kanssa käymisissä toisten ihmisten kanssa kuin paottavassa tarpeessa, pysy 14vrk karanteenin omaisissa oloissa. Miten ihmeessä nuo ihmiset on edes päässy pois sieltä Espanjasta tai sinne alunperin, lukutaidottomia vähäälyisiä.

Vierailija
42/181 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi pitänyt bussisuharinkin ymmärtää ettei niitä voi ABC:lle päästää. 

Bussisuharikin oli vihervassari koronan levittäjä,

Vihervasemmisto  kiellettävä! Jos oltaisiin tehty niin kuin perussuomalaiset sanoivat, ei maa olisi nyt romahtamispisteessä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/181 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussin rekisterinumero selville ja sakkoa kuljettajalle, yhtiölle ja kaikille jotka poistui bussista.

Vierailija
44/181 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti tota Matko-Oskaria vaivaa? Hän näkee koko ajan jotain moitittavaa hallituksen toimissa, vaikka he tekevät töitä minkä ehtivät ja enemmänkin.

Nyt olisi Marinin kumppaneineen pitänyt olla huoltoasemillakin jo vahdissa. Huh huh!

Vierailija
45/181 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pitäähän niiden kotiin päästä

pikkupöksyhallitus olisi voinut varata oman kuljetuksen kun kerran lennotkin järjestettiin

mutta eihän se onnistu, se olisi vaatinut ajattelua

Matkanjärjestäjä on tästä vastuussa ja linja-autokuski ei olisi saanut pysähtyä tuolla.

Siis mikä vttu tässä maassa on vikana kun kukaan ei koskaan ole itse vastuussa mistään vaan kaikki on aina jonkun muun syytä?! Tämä lepsuilu karanteenin kanssa on yksinomaan hallituksen syytä, nämä tulijat olisi taatusti saatu majoitettua johonkin hotelliin tai vaikka jumppasaliin kahdeksi viikoksi jos vain halua ja järkeä sen tekemiseen olisi ollut. Tämäkin on valinta jonka he ihan itse tekivät.

Lisäksi jokainen matkaaja on vastuussa omista tekemisitään ihan itse, kukaan ei taatusti roudannut ketään niska-prse-otteella tuonne huoltamolle vaan sinne bussiin olisi voinut jäädä vaikka se huoltamon pihaan kaarsikin. Sillä kuskilla kun on työ- ja lepoajat ja niitä hänen on noudatettava. Ajaa posottaa ei vaan saa tuntikausia vaikka tahtoisikin.

Toki se matkanjärjestäjäkin olisi voinut ohjeistaa kuskia lukitsemaan matkustajat bussin sisään tauon ajaksi, mutta miksi turhaan kun jokainen voi luikkia jonkun selän taakse piiloon ja kertoa kuinka se en minä ollut joka tästä oli vastuussa vaan se oli sen, tämän tai tuon syytä.

Nyt jum¤lauta jo ryhtiä, jos se vastuunkantaminen ei maistu niin silloin ei pidä ollakaan vastuussa mistään, ei edes itsestään. Miksi pitää hakeutua päättäjäksi ja vastuullisiin tehtäviin jos se päätöksenteko ja vastuu on näin s¤¤kelin vastenmielistä ja hankalaa?!

Vierailija
46/181 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo-o, kyllä olisi pitänyt itse Sannan olla poliisina lentäkentällä. Marko-Oskari on kyllä yks...

Sanna olisi kyllä voinut delegoida asian, eikä pelkästään noiden pölkkypäiden osalta, vaan kaikkien Suomeen vielä ulkomailta saapuvien. Totta v**tussa lentokentällä pitäisi olla viranomaiset vastassa.

Jokaiselle oma? Jostain luin ja näin kuvia, että terminaali oli täynnä lappuja jos saa luki miten toimia.

Vierailija
47/181 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marko-Oskari! Marko-Oskari! Marko-Oskari!

Vierailija
48/181 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo-o, kyllä olisi pitänyt itse Sannan olla poliisina lentäkentällä. Marko-Oskari on kyllä yks...

Sanna olisi kyllä voinut delegoida asian, eikä pelkästään noiden pölkkypäiden osalta, vaan kaikkien Suomeen vielä ulkomailta saapuvien. Totta v**tussa lentokentällä pitäisi olla viranomaiset vastassa.

Jokaiselle oma? Jostain luin ja näin kuvia, että terminaali oli täynnä lappuja jos saa luki miten toimia.

Hys hys...

Vierailija
49/181 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pikkupöksyhallitus olisi voinut varata oman kuljetuksen kun kerran lennotkin järjestettiin

Matkanjärjestäjä on tästä vastuussa ja linja-autokuski ei olisi saanut pysähtyä tuolla.

Siis mikä vttu tässä maassa on vikana kun kukaan ei koskaan ole itse vastuussa mistään vaan kaikki on aina jonkun muun syytä?! Tämä lepsuilu karanteenin kanssa on yksinomaan hallituksen syytä, nämä tulijat olisi taatusti saatu majoitettua johonkin hotelliin tai vaikka jumppasaliin kahdeksi viikoksi jos vain halua ja järkeä sen tekemiseen olisi ollut. Tämäkin on valinta jonka he ihan itse tekivät.

Lisäksi jokainen matkaaja on vastuussa omista tekemisitään ihan itse, kukaan ei taatusti roudannut ketään niska-prse-otteella tuonne huoltamolle vaan sinne bussiin olisi voinut jäädä vaikka se huoltamon pihaan kaarsikin. Sillä kuskilla kun on työ- ja lepoajat ja niitä hänen on noudatettava. Ajaa posottaa ei vaan saa tuntikausia vaikka tahtoisikin.

Toki se matkanjärjestäjäkin olisi voinut ohjeistaa kuskia lukitsemaan matkustajat bussin sisään tauon ajaksi, mutta miksi turhaan kun jokainen voi luikkia jonkun selän taakse piiloon ja kertoa kuinka se en minä ollut joka tästä oli vastuussa vaan se oli sen, tämän tai tuon syytä.

Nyt jum¤lauta jo ryhtiä, jos se vastuunkantaminen ei maistu niin silloin ei pidä ollakaan vastuussa mistään, ei edes itsestään. Miksi pitää hakeutua päättäjäksi ja vastuullisiin tehtäviin jos se päätöksenteko ja vastuu on näin s¤¤kelin vastenmielistä ja hankalaa?!

Ja kahden viikon jälkeen niistä olis jokainen tehohoidossa.

Vierailija
50/181 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla aika vajaa?

Vierailija
51/181 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullakahvigateen on selvästi panostettu Iltalehden tunnetusti osaavassa toimituksessa. :D

Vierailija
52/181 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yksi niitä juttuja joista hallitus olisi voinut tehdä jo pari viikkoa sitten selkeän ohjeen matkanjärjestäjille, matkustajille, lentokentille. Mutta suurempi huoli oli turhisten pääsy levittämään tautia muiden ohella.

Tietysti hallitus mokasi. Taas kerran.

Miten selkeä, älä ole kanssa käymisissä toisten ihmisten kanssa kuin paottavassa tarpeessa, pysy 14vrk karanteenin omaisissa oloissa. Miten ihmeessä nuo ihmiset on edes päässy pois sieltä Espanjasta tai sinne alunperin, lukutaidottomia vähäälyisiä.

Mutta kun joillekin se kahvikuppi bensikselläkin on se pakottava tarve. Justiinsa tämän takia mikään ohje ei saa olla noin ympäripyöreä ja tulkittavissa oman pään (ja tarpeen) mukaan vaan sen pitää olla ehdoton ja ilman poikkeuksia.

Ainakaan suomalaisille ei pidä jatkossa antaa minkäänlaista harkinnanvaraa itselleen.

Vierailija
53/181 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Iltalehden tietojen mukaan"

Voi olla ollut täysin väärää tietoa tai vaikkapa aivan muualta tullut ryhmä.

Vierailija
54/181 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo porukka ollut hyvin tietoisia ohjeistuksista kun tänne kerran tulivat. Tosiaan voin minäkin sanoa jopa mun teini on sanonnut ei halua mennä paikkoihin missä paljon porukkaa. Miksi ne tuli tänne kun eivät piittaa siitä että kun kahvittelevat tuolla niin samalla altistavat muut.SAKKOA sillä espanjassa niin paljon koronaa.

Vierailija
55/181 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se nyt selvää että tämä menee hallituksen piikkiin

kun vain määrätään tulijat karanteeniin eikä ajatella asiaa ollenkaan sen pidemmälle niin pieleenhän se menee

mitä niiden tulijoiden olisi pitänyt tehdä? jäädä siihen lentokentän lattialle istumaan 2 viikoksi?

Vierailija
56/181 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paha juttu. Katselin HS:n grafiikkaa Suomen tartunnoista ja näytti siltä, että tartunnat on saatu hyvin kuriin. Nyt on todella paha riski, että tartunnat karkaavat käsistä ihan kunnolla. Tätä porukkaa ei olisi saanut päästää lentokentältä pois ilman viranomaisten huolellista arviointia.

Vierailija
57/181 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikon luontoäänenä meillä on tänä keväisenä päivänä vihervassari (viridi sinistram) jonka kevätrutiineihin kuuluu oheinen varoitusääni ja hätäulostaminen alleen mikäli hänen erehtymätöntä Pyhää Marinia joku menee arvostelemaan.

Vierailija
58/181 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaan kuvitella mitä on käytös tämänkaltaisen joukon jäsenillä sen ABC kahvittelun jälkeen. Tuskin on hevonvittuakaan millään mitään väliä missä kulkee ja sattuuko nyt vaikka aivastamaan kaupan kylmähyllyillä sadan elintarvikkeen päälle.

Vierailija
59/181 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kahden viikon jälkeen niistä olis jokainen tehohoidossa.

Niin? Parempi sekin kuin että tuon porukan jäljiltä on kaksisataa sivullista tehohoidossa. 

Vierailija
60/181 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullakahvigateen on selvästi panostettu Iltalehden tunnetusti osaavassa toimituksessa. :D

Politiikan ja talouden toimittaja Marko-Oskari Lehtonen kirjoittaa eläkeläisten kahvittelusta ABCllä. Eikö politiikassa tai taloudessa ole nyt uutisaiheita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi