LOPETTAKAA JO SE HYSTERISOINTI!!! Asiat kyllä järjestyvät. Ne ovat aina ennenkin järjestyneet.
Hengittäkää syvään ja ajatelkaa, että kyllä tämä tästä. Murehtiminen ei ole koskaan, ei ikinä, ei ketään, auttanut. Nyt vain edetään päivä kerrallaan. Kun on aika, niin sitten korjataan rikki menneet osat. Ei syytä paniikkiin.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat ihmiset eivät haluaisi kuolla itse, tai nähdä läheistensä kuolevan, vaikka elämä muuten jatkuukin.
Ap ei ole tainnut oikein sisäistää koronatilannetta vielä, tai on poikkeava persoonallisuudeltaan, eikä kykene empatiaan.Olen kokenut niin paljon vaikeampia aikoja elämässäni, että tämä on vain yksi joukossa. Olen haudannut vanhempani ja melkein lapsenikin - joka saattaa vielä kuolla. Plus muita vaikeuksia.
Mutta nekin ovat aina menneet ohi. Kipua tulee, mutta sekin menee ohi.
ap
Olisit heti sanonut, että puhut vain itsestäsi. Sinussa taitaakin asua pieni sosiopaatti. Ehkäpä lapsellesi käy sillä tavalla, että sinun asiasi eivät enää järjestykään yhtä nopsasti kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Asiat ei järjesty suurimmalla osalla meistä yrittäjistä. Viime viikolla minun itse piti myydä eläkepäivien turvaksi tarkoitetut osake- ja rahastosijoitukset. Niillä mä selviän ehkä 6 kk, sitten kutsuu kela/sossu jos sieltäkään mitään heruu. Lisäksi mun on varauduttava, että osa rahoista voi mennä konkurssivelkoihin.
Tiedostin riskit kun leikkiin läksin, mutta se tuli yllätyksenä kuinka nopeasti koko elämä voi romahtaa. Konkurssia osaa yleensä odottaa, mutta mun koko elämä romahti parissa tunnissa. Kaikki asiakkuudet, samalla tulevaisuus ja elämänhalu hävisivät parissa tunnissa. Kalenterini on tyhjä toistaiseksi.
Seuraavien vuosien aikana tämän maan yli pyyhkäisee oikea itsemurhien tsunami.
Otan osaa. Kukaan ei todellakaan voinut odottaa tällaista tilannetta, vaikka taantuma olikin jo odotettavissa. Tsemppiä. Äläkä vain ota lisää lainaa, vaikka valtio takaisi. Pistä firma pakettiin, ja perusta vaikka uusi myöhemmin. Älä jää velkavankeuteen Suomelle.
Kanssayrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Se helpottaa ainakin minua, että ajattelen kuolevani kuitenkin joskus. Kukaan ei ole täällä ikuisesti! Joten mitä hittoa panikoida etukäteen.
Pelko tyhmentää ihmistä ja tekee itsekkääksi, minä ainakin haluan nähdä itseni suoraselkäisenä ja rohkeana ihmisenä ja tällaiset tilanteet ovat nyt se mittari siihen mikä sinä oikeasti olet? Sankari vai pelkuri (karrikoiden).
Enkä nyt tarkoita mitään sellaista, että käyn tartuttamassa muita tuolla, ihan kotosalla olen.
Enemmänkin tämä on henkinen asennekysymys ja tilanteesta huolimatta itse ainakin olen päättänyt olla mahdollisimman rauhallinen sekä myötätuntoinen ja mahdollisesti auttavainen muita kohtaan.
Entäs jos et kuolekaan, vaan jäät keuhkovauriopotilaaksi loppuiäksesi? Tai jos kuolet kolmekymppisenä?
Ainoastaan todella naivi tai NUORI ihminen, jolla ei ole riippuvia kanssaihmisiä ympärillä, voi ajatella noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhjiä sanoja. Itsemurhat, keuhko-ongelmat ja koronakuolemat lisääntyvät kohta lujaa vauhtia.
Vaikka kaikki järjestyykin, jossain vaiheessa. Ainakin vähäksi aikaa, kunnes joku kiinalainen syö taas keuhkorutto-rottaa iltapalaksi jossain päin aasiaa.
Miettikääpä oikeasti, yksi rotan-/lepakonsyöjä saa koko maapallon vakavaan kriisitilaan. Tappaa lukuisia ihmisiä ja romahduttaa valtioiden taloudet ennennäkemättömällä tavalla.
Perhosefekti.
Ja mikäänhän ei takaa, etteikö meillä voisi olla vuoden päästä jo uusi pandemia. Nyt oli tuuria, kun kuolleisuus on noinkin pieni. Jos on vaikkapa 50%, sitten alkaa todellinen eloonjäämistaistelu. Kannattaisi nyt kiinalaisten lopettaa se omien ”lääkkeidensä” askarteleminen, todistetusti ne eivät ole tehokkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat ihmiset eivät haluaisi kuolla itse, tai nähdä läheistensä kuolevan, vaikka elämä muuten jatkuukin.
Ap ei ole tainnut oikein sisäistää koronatilannetta vielä, tai on poikkeava persoonallisuudeltaan, eikä kykene empatiaan.Olen kokenut niin paljon vaikeampia aikoja elämässäni, että tämä on vain yksi joukossa. Olen haudannut vanhempani ja melkein lapsenikin - joka saattaa vielä kuolla. Plus muita vaikeuksia.
ap
Nyt joku raja paskanpuhumiselle. Ja moni täällä on haudannut vanhempansa.
Se että ei hysterioi, ei tarkoita että hyssyteltäisiin.
Kukaan ei hyssyttele. Asiat nähdään realistisesti ja järjellä, sekä ollaan rauhallisesti. Se ei ole hyssyttelyä.
Eli hysterisointi ja toinen ääripäisyys, aliarviointi ovat äärimmäisen huonoja vaihtoehtoja.
Rauhallisuus ja tietoisuus tilalle, niin asiat menee paremmin jokaisella.
Tilanteen on kaikkien hyväksyttävä, mutta ei tarkoita etteikö tehtäisi asialle jotain. Se mitä tehdään on jokaisen valinnasta kiinni.
Muistakaa että teidän valinnat, myös miten suhtaudutte asioihin, vaikuttavat moniin muihinkin.
Ei paljoa lohduta, että ei tähän kaikki kuole, jos kuitenkin itse tai joku läheinen kuolee, varsinkin jos se olisi voitu välttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Olisit heti sanonut, että puhut vain itsestäsi. Sinussa taitaakin asua pieni sosiopaatti. Ehkäpä lapsellesi käy sillä tavalla, että sinun asiasi eivät enää järjestykään yhtä nopsasti kuin ennen.
Sinusta oikein huokuu empaattisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni herääminen asiaan, vaikka kevyellä panikoinnilla, auttaa ihmisiä pysymään kodeissaan paremmin. Jos sanotaan vaan, ettei mitään hätää ole, niin vähättelijät jatkavat kulkuaan ja näin tulee tehot täyttymään hetkessä.
Entä sitten? Loppujen lopuksi on hyvin epätodennäköistä, että ihmiskunta tulee kuolemaan tähän tautiin. Kuinka paljon kauhistelet sitä, että keskiajalla ruttoon kuoli kolmannes maapallon väestöstä? Et varmaan ollenkaan eikä kukaan tulevaisuudessa välitä tästäkään pandemiasta tuon taivaallista.
Tämä on ikävää nykyihmiselle, mutta lopulta asiat aina järjestyvät.
Ihmiskunta tuskin kuolee sukupuuttoon, sitä ei varmaan kukaan täällä pelkää. Mutta tiedätkö yhtään, millainen kollektiivinen trauma rutto oli jokaiselle yhteisölle, johon se iski?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni herääminen asiaan, vaikka kevyellä panikoinnilla, auttaa ihmisiä pysymään kodeissaan paremmin. Jos sanotaan vaan, ettei mitään hätää ole, niin vähättelijät jatkavat kulkuaan ja näin tulee tehot täyttymään hetkessä.
Entä sitten? Loppujen lopuksi on hyvin epätodennäköistä, että ihmiskunta tulee kuolemaan tähän tautiin. Kuinka paljon kauhistelet sitä, että keskiajalla ruttoon kuoli kolmannes maapallon väestöstä? Et varmaan ollenkaan eikä kukaan tulevaisuudessa välitä tästäkään pandemiasta tuon taivaallista.
Hullu tapa ajatella. Jos olisimme eläimiä, näin voisikin ajatella. Mutta ihmiselle yhden läheisen kuolema on totaaliromahdus. Paitsi toki psyko- ja sosiopaateille, ne kulkevat omia polkujaan. Kun ovat lähempänä elukoita puuttuvien rattaidensa vuoksi.
Eläimetkin usein surevat läheistensä kuolemaa tai poismenoa. Oletko nähnyt miten lehmäemo itkee jälkeläisensä perään, kun se viedään pois? Eläimetkään eivät halua kuolla. Oletko vegaani vai psykopaatti?
Huoh.
Se "suru" on unohtunut jo seuraavana päivänä. Älä ole lapsellinen.
Älä sinäkään ole lapsellinen ja esitä, että ihmiselämällä olisi sen suurempaa merkitystä. Sinuakaan ei paskanvertaa kiinnosta kenenkään randomin ihmisen kuolema tai kärsimys. Hetken aikaa saatat kauhistella, että onpas ikävä juttu, mutta sitten huolehditkin vaan omasta perseestäsi.
Yksi hulluuden alkamisen merkki on se, että alkaa irtautua ihmisyydestä. Uskoo, että on jotenkin muiden yläpuolella. Muut ihmiset alkavat olla "paskoja randomeja" (satunnaisihmiä tai kanssaihmisiä, toim. huom.)..
En elä ajatuksessa, että olisin itse jotenkin erikoinen. Olen itsekin random paska eikä minun elämälläni ole sen suurempaa merkitystä. Ei kukaan muista minua sadan vuoden kuluttua. Mutta yritän ainakin olla olematta tekopyhä paska. Mikä on diagnoosisi nyt palstapsykologi?
random paska (satunnaisihmispaska tai kanssaihmispaska, toim. huom.)
Kärsit masennuksesta ja projisoit sitä kanssaihmisiin.
Miten masennusta voi projisoida kanssapaskoihin? Enkä mielestäni ole masentunut vaan hyvinkin selväjärkinen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea:
https://www.hs.fi/blogi/lujastilempea/art-2000006450726.html?utm_campai…
Huono vertaus.
Koneen lentoturvallisuuteen kun voidaan vaikuttaa AINOASTAAN sen ohjaamosta käsin.
Matkustajat eivät siihen voi vaikuttaa mitenkään, kunhan nyt eivät ihan ryhdy tanssimaan ripaskaa tai pistä diskoiluksi koneen käytävällä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea:
https://www.hs.fi/blogi/lujastilempea/art-2000006450726.html?utm_campai…
Olipa huono kirjoitus häneltä. Liipalaapa päläpälä.
"Koska et työskentele tämän lennon päättävissä elimissä, eikä asiantuntijuutesi riitä analyysien tekemiseen, luo tietoisesti työrauhaa heille, jotka siellä toimivat."
Osa meistä näki mitä on tulossa paremmin kuin asiantuntijat THL:ssä ja päättäjissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiskunta tuskin kuolee sukupuuttoon, sitä ei varmaan kukaan täällä pelkää. Mutta tiedätkö yhtään, millainen kollektiivinen trauma rutto oli jokaiselle yhteisölle, johon se iski?
No tiedätkö sinä? Ja onko sillä väliä? Ihmiset selvisivät siitä joka tapauksessa.
Edelleenkin käyn salilla ja kaveriporukan harrastuksissa sisähallilla normaalisti. Yliopiston kurssit suoritan etänä. Kädet pesen kerran ulkoa tullessa. Käsien desinfiointiainetta en ole koskaan käyttänyt. Lähes normaalia elämää siis elän. Samoin suurin osa ystävä- ja tuttavapiiristä. Kaupassa käyn päivittäin kuten ennenkin. Kyllä tämä hässäkkä ja panikointi on vanhojen ja riskiryhmäkäisten touhua. Itseä ei pelota tai haittaisi, vaikka tauti iskisikin. Tuleegan se enemmin tai myöhemmin kumminkin meistä suurinmalle osalle.
AP ei ihan väärässäkään ole kirjoitti:
Se että ei hysterioi, ei tarkoita että hyssyteltäisiin.
Kukaan ei hyssyttele. Asiat nähdään realistisesti ja järjellä, sekä ollaan rauhallisesti. Se ei ole hyssyttelyä.
Eli hysterisointi ja toinen ääripäisyys, aliarviointi ovat äärimmäisen huonoja vaihtoehtoja.
Rauhallisuus ja tietoisuus tilalle, niin asiat menee paremmin jokaisella.
Tilanteen on kaikkien hyväksyttävä, mutta ei tarkoita etteikö tehtäisi asialle jotain. Se mitä tehdään on jokaisen valinnasta kiinni.
Muistakaa että teidän valinnat, myös miten suhtaudutte asioihin, vaikuttavat moniin muihinkin.
Tämä oli juuri sitä ympäripyöreää diipadaapa. Ilman sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin käyn salilla ja kaveriporukan harrastuksissa sisähallilla normaalisti. Yliopiston kurssit suoritan etänä. Kädet pesen kerran ulkoa tullessa. Käsien desinfiointiainetta en ole koskaan käyttänyt. Lähes normaalia elämää siis elän. Samoin suurin osa ystävä- ja tuttavapiiristä. Kaupassa käyn päivittäin kuten ennenkin. Kyllä tämä hässäkkä ja panikointi on vanhojen ja riskiryhmäkäisten touhua. Itseä ei pelota tai haittaisi, vaikka tauti iskisikin. Tuleegan se enemmin tai myöhemmin kumminkin meistä suurinmalle osalle.
"Urheilullisena" salikävijänä olisin kyllä huolissani keuhkoistani.
- Valmentaja
Joo. Toivottavasti lento ei pääty myös yrittäjille, joille jää 300 000 euroa velkaa maksettavaksi, ja kaikki omaisuus on jo likvidoitu.
Oli muuten tyhjä artikkeli. Kuvaa tilannetta, jossa ihminen ei tajua mitä se tarkoittaa, kun tulot tippuvat nollaan MUTTA muut odottavat edelleen rahojaan käsi ojossa. Se matka ei pääty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä toteutuvan av:lla. Ihmiset jo nostavat tilejään tyhjäksi ja desinfioivat maitotölkkejään. Joku pesee ulkovaatteensa joka kerta, kun tulee ulkoa.
Paniikin lietsominen ei hyödytä ketään. Ei yksilötasolla eikä yhteiskunnan tasolla.
Se, että varautuu ja ei elä kuin pellossa ei ole panikointia. Jos ihminen saa sielunrauhan ja tyydytyksen siitä, että tuntee tekevänsä edes jotain niin mitä haittaa siitä on että jollain on puhtaat päällysvaatteet ja maitopurkit. Itse tyydyn pesemään käsiäni ja ovenkahvoja, hanoja ym pintoja, joita kosketaan kun tullaan ulkoa sisään. Sekä pyyhin kännykän säännöllisesti. Ajattelen, että olen tehnyt voitavani ja olen täysin rauhallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullu tapa ajatella. Jos olisimme eläimiä, näin voisikin ajatella. Mutta ihmiselle yhden läheisen kuolema on totaaliromahdus. Paitsi toki psyko- ja sosiopaateille, ne kulkevat omia polkujaan. Kun ovat lähempänä elukoita puuttuvien rattaidensa vuoksi.
Eläimetkin usein surevat läheistensä kuolemaa tai poismenoa. Oletko nähnyt miten lehmäemo itkee jälkeläisensä perään, kun se viedään pois? Eläimetkään eivät halua kuolla. Oletko vegaani vai psykopaatti?
Ei saatana. Ihanko oikeasti joku helvetin meisselipää tällaisen katastrofin keskellä vertaa ihmisen henkisiä kärsimyksiä johonkin helvetin lehmään?!
Olemme todellakin eläneet liian pehmeässä maailmassa ja liian pitkään. Nyt monille tulee herätys, jos jää henkiin.
Se helpottaa ainakin minua, että ajattelen kuolevani kuitenkin joskus. Kukaan ei ole täällä ikuisesti! Joten mitä hittoa panikoida etukäteen.
Pelko tyhmentää ihmistä ja tekee itsekkääksi, minä ainakin haluan nähdä itseni suoraselkäisenä ja rohkeana ihmisenä ja tällaiset tilanteet ovat nyt se mittari siihen mikä sinä oikeasti olet? Sankari vai pelkuri (karrikoiden).
Enkä nyt tarkoita mitään sellaista, että käyn tartuttamassa muita tuolla, ihan kotosalla olen.
Enemmänkin tämä on henkinen asennekysymys ja tilanteesta huolimatta itse ainakin olen päättänyt olla mahdollisimman rauhallinen sekä myötätuntoinen ja mahdollisesti auttavainen muita kohtaan.