Onko vuokranantajalla oikeus periä vuokria koronan aikana?
Perheemme on huomisesta alkaen päättänyt lopettaa vuokranmaksun.
Kommentit (36)
Me lopetimme ruokakaupassa maksamisen. Hyökkäämme koko perheen voimalla, neljät kärryt täyteen ja juosten pakoon. Kyllä K-kauppiaan pitää osallistua talkoisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kun talous supistuu, niin olisi oikeus ja kohtuus, jos myös vuokrat laskisivat.
Kevät on aina oikea aika tehdä vuokrankorotus niin kuin on aina tehty. Tässä taloyhtiössä vuokrat on ilmoitettu nousevan 1% verran edellisvuodesta. Vuokrat kun eivät ole riippuvaisia siitä mitä ympärillä tapahtuu.
Millä tavalla sinä osallistut talkoisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun talous supistuu, niin olisi oikeus ja kohtuus, jos myös vuokrat laskisivat.
Kevät on aina oikea aika tehdä vuokrankorotus niin kuin on aina tehty. Tässä taloyhtiössä vuokrat on ilmoitettu nousevan 1% verran edellisvuodesta. Vuokrat kun eivät ole riippuvaisia siitä mitä ympärillä tapahtuu.
Eli jos ympärillä on anarkia ja sota ja puolet rakennuksista ja firmoista pommitettu maan tasalle, niin ihan normaalisti vaan vuokrankorotus?
Kunnon taukki. Sinunkaltaisille korona on hyvä opetus siitä että olet täysin riippuvainen siitä mitä ympärillä tapahtuu, et elä missään henkilökohtaisessa kuplassa.
Mä voisin mielellään antaa vaikka vuokranalennusta mutta kun ei ole vuokranantajana siihen varaa. Vuokra-asunnosta on velkaa ja saan just ja just kaikki kulut (lainanluhennys + yhtiövastike) melkein maksettua vuokralla, en edes ihan.
On myös asunnon lainat ja kulut niskassa ja yt-neuvottelut alkavat ensimaanantaina. Voi olla että joudun jopa myymään vuokra-asunnon että saan pitää oman kotini.
Sullahan on oikeus asua coronan aikana.... siksi vuokranantajalla on oikeus saada sovittu vuokra. Sulla on myös oikeus lopettaa vuokranmaksu vuokrasopimuksessasi olevan irtisanomisajan mukaan ja lopettaa asuminen. Muuhun ei laki vielä taivu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se vuokranantajahan ei tietenkään tarvitse rahaa!??
Tällaisina aikoina kaikkien täytyy uhrata jotain, nyt käydään yhteistä taistelua tuntematonta vihollista vastaan.
Mitä ihmiset tässä nyt uhraavat? Kyllä, osa on jo jäänyt työttömäksi tai lomautettu, nämä saavat tukea että pystyvät maksamaan vuokransa.
Onko sinun uhrauksesi nyt se ettet pääse salille ryhmäliikuntatunnille kyykkäämään?
Ei tietenkään tarvi. Ja kaupasta saa ottaa ruokaa maksamatta niin paljon kun jaksaa kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä kriisi jatkuu ja pahenee, niin toivottavasti poliitikot tekevät myös jotain päätöksiä, joilla turvataan vuokralaisten asema näissä poikkeusoloissa.
Kyllä, hallitus suunnittelee talouden romahtaessa, että vuokralaisen ei tarvitse maksaa kuin asunnon/osakkeen vastike. Poikkeustila kestää niin kauan kunnes talous elpyy.
Moni vuokranantaja on nyt korottanut vuokraa,kun jollain heidänkin on elettävä
Vuokrakatto tulee suomeen. Tällä turvataan ihmisten taloudellinen selviytyminen. Vuokranantaja maksaa lainaansa vain hieman hitaammin pois.
Hmmm. minä vuokralaisena ajettelen asian niin, että minä olen ihan itse halunnut vuokrata tämän asunnon sillä hinnalla mitä on sovittu. Jos jostain syytä en haluaisikaan tässä asua esim. rahat ei riitä tms. niin sitten se olen minä joka etsii vain halvemman kämpän.
Maksoin tänään yhtiövastikkeen 1217 euroa kahdesta asunnosta.
Olinpa tyhmä kun en tiennyt, että kela:han sen olisi maksanut.
Kyllä nyt harmittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä kriisi jatkuu ja pahenee, niin toivottavasti poliitikot tekevät myös jotain päätöksiä, joilla turvataan vuokralaisten asema näissä poikkeusoloissa.
Kyllä, hallitus suunnittelee talouden romahtaessa, että vuokralaisen ei tarvitse maksaa kuin asunnon/osakkeen vastike. Poikkeustila kestää niin kauan kunnes talous elpyy.
Mulla on sijoitusasunto tällähetkellä tyhjilään (omaisuusjärjestelyt ja remontti menossa), taidan ihan rauhassa odotella loppukesään tai pidemmälle ennenkuin alan etsiä seuraavaa vuokralaista. Ei ole intoa ottaa riskiä ilman tuottoa, jolla korjata mahdolliset tuhot.
Ette hel**tissäkään tule tänne. Tai jos tulette, niin tuonne 30km:n päähän korpeen sinne homeiseen mörskään. Vuokraa tosin siitäkin joudutte maksamaan.