Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli kutsu lomaosake esittelyyn, kannattaako mennä?

Vierailija
28.06.2006 |

Saadaan holiday clubilta sitten ilmainen kylpyläpaketti 2 päiväksi. Kertokaa plussat ja miinukset?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne, jotka ovat joskus ostaneet, yrittävät saada muitakin ostamaan , jotta pääsevät itse eroon ko. systeemistä. Laskekaa vaikkapa 5 vuoden kulut, ja huomaatte, kuinka monta matkaa tekisitte sillä summalla.

Vierailija
2/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ne, jotka ovat joskus ostaneet, yrittävät saada muitakin ostamaan , jotta pääsevät itse eroon ko. systeemistä. Laskekaa vaikkapa 5 vuoden kulut, ja huomaatte, kuinka monta matkaa tekisitte sillä summalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse en kyllä toista kertaa mene. kun en suostunut osaketta ostamaan, myyjä suuttui ja huusi minulle niin, että kaikki muut kääntyivät katsomaan tilannetta. Aika törkeää painostusta. Sanoin kuitenkin, etten osta mitään. Myyjä tivasi huutaen, miksi en osta. Ja suureen ääneen kailotti, kuinka typerä olen. En ostanut ja sain kuin sainkin Stockmannin lahjakortin, mutta meni tosiaan maku koko esittelystä.

Se oli joku Aitolomat tai jotain sinne päin, ei holiday club. Olin jopa ihan aidosti kiinnostunut, mutta kaupat olisi pitänyt tehdä saman tien, yhtään ei annettu miettimisaikaa ja olivat aivan raivona, kun en (tietenkään) tehnyt päätöstä siinä istuessani. No rielun tunnin istumisesta sai 50 euron lahjakortin Stockalle, joten ihan hyvä tuntipalkka! ;)

Holiday club ei kai ole ihan niin törkeä firma?!

Vierailija
4/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jutustelevat ensin kaverillisesti, tarjoavat kahvia..käyttävät psykiikkaa aika lailla ja suuttuvat totaalisesti joka kiellon jälkeen. Pitää olla selkärankaa sanoa EI!

Uskoisin näitä osakkeita mainostavien katuvan ja haluavan muut samaan ansaan!

Vierailija
5/20 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille nämä tarjotut palkinnot olivat joko loppuneet tai sitten (risteily) aivan järjettömään käyttöaikaan (tyyliin keskiviikosta perjantaihin jolloin muutenkin on tosi halpaa risteillä).

Mutta hauskahan se on kerran kuunnella huolella harjoiteltu myyntiesittely jos ei muuta ohjelmaa satu olemaan...

Vierailija
6/20 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin olemme joskus käyneet kuuntelemassa lomaosake-esittelyn ja saatiin kylpyläpaketti. Siinä oli kylläkin rajoitettu niitä aikoja, milloin sai käyttää hyödyksi.

Kun emme ostaneet lomaosaketta, myyjä veti herneet nenuun ja ilmoitti ettei enää ikinä tuu uutta kutsua esittelyyn. Meni varmaan vuosi, kun taas kutsuivat...

Vierailija
7/20 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kutsua on tullut, mutta kertaakaan en ole käynyt. Olen ymmärtänyt, että jos siellä vaan haluaisi käydä tutustumassa ilman ostotarkoitusta, niin kovasti saa perustella kantaansa, että miksi ei halua ostaa. Siksi en ole ollut innokas menemään.

Vierailija
8/20 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä toista kertaa mene. kun en suostunut osaketta ostamaan, myyjä suuttui ja huusi minulle niin, että kaikki muut kääntyivät katsomaan tilannetta. Aika törkeää painostusta. Sanoin kuitenkin, etten osta mitään. Myyjä tivasi huutaen, miksi en osta. Ja suureen ääneen kailotti, kuinka typerä olen. En ostanut ja sain kuin sainkin Stockmannin lahjakortin, mutta meni tosiaan maku koko esittelystä.

Vierailija
9/20 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata liittyä weeks-järjestelmään vaan suoraan pointseihin, mikä takaa vapaammat ja joustavammat vaihdot.

RCI-jäsenyyden plussia

- voi lomailla isoissa luksushuoneistoissa, mitkä muuten maksavat maltaita

- edulliset bonuslomat, jotka eivät " kuluta" omaa viikkoa (weeks-järjestelmässä)

- mukaan voi ottaa omia ja lasten kavereita, loman voi myös antaa kokonaan kavereiden käyttöön

- edullisia lentoja ja autonvuokrausta

- lomalle voi lähteä mihin vuodenaikaan tahansa.

Miinuksia

- loman " kyttääminen" pitää aloittaa jo vuosi tai enemmänkin etukäteen, jos haluaa päästä tiettyyn, haluttuun paikkaan

- välttämättä ei pääse lainkaan juuri sinne, minne haluaa

Jos haluaa lomailla itse omassa lomaosakkeessaan, se pitää valita sellaisesta ajankohdasta, jolloin tosiaan on lomalla, ja mieluisasta paikasta. Jos taas ostaa osakkeen vaihtoja varten, sen pitää olla " punaisella" eli suositulla viikolla, jotta sen vaihtoarvo on mahdollisimman hyvä. Muuten ajankohdalla ei silloin ole väliä.

Meillä on lomaosake. Silti olemme olleet useassa esittelyssä sen jälkeenkin, eikä kukaan ole meihin suuttunut, vaikka olemme käyttäneet tuntikausia esittelijöiden aikaa. (olemme miettineet esim. osakkeen vaihtoa Katinkullasta Tampereen kylpylään, jossa voisimme itsekin käydä.)

Tavalliseen mökkilomaan verrattuna etuna on hyvä varustelu, huolettomuus ja palvelut. Ei tarvitse koskaan siivota eikä pilkkoa puita. Vene on valmiina rannassa ja polkupyörä verannalla.

Vierailija
10/20 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. osakkeen hintaa kuukaudessa ja käyttöviikosta yhteensä?

Vierailija
11/20 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisimme sen USA:sta paikkakunnalta, jossa mieheni käy 1-3 kertaa vuodessa ja usein isomman porukan kanssa. Olimme siellä jo esittelyssä tammikuussa, mutta meillä ei ole juuri nyt varaa ostaa kun hankimme ison keskustakodin.

Ei tämä kaikille sovi, mutta perehtymällä vaihtojärjestelmään hyvin siitä saa paljon irti.

Vierailija
12/20 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ostaisimme sen USA:sta paikkakunnalta, jossa mieheni käy 1-3 kertaa vuodessa ja usein isomman porukan kanssa. Olimme siellä jo esittelyssä tammikuussa, mutta meillä ei ole juuri nyt varaa ostaa kun hankimme ison keskustakodin.

Ei tämä kaikille sovi, mutta perehtymällä vaihtojärjestelmään hyvin siitä saa paljon irti.

Vierailija
13/20 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" meillä ei nyt ole varaa ostaa lomaosaketta" .

Vierailija
14/20 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin juuri pari viikkoa sitten esittelyssä ja heti alkuun sanoimme, että tulimme nyt kuuntelemaan (vastaisuuden varalle), mutta että meillä ei oikeasti ole taloudellista mahdollisuutta ostaa tällä hetkellä osaketta. Juuri otettu iso asuntolaina sekä autolaina ja minä jäämässä mammamlomalle pian. Esittelijä oli hyvin ystävällinen ja rempseä, juteltiin niitä näitä (pääasiassa lapsista ja vauvoista, heillä oli saman ikäinen esikoinen kuin meillä ja myös pieni vauva), juotiin kahvit ja siinä samalla jotain kertoili osakkeistakin. Totesimme, että hyvä juttu, mutta ajankohtainen meille vasta muutaman vuoden kuluttua. Vajaa tunti meni ja saimme kylpyläloman kiitokseksi.

Vierailija:

jutustelevat ensin kaverillisesti, tarjoavat kahvia..käyttävät psykiikkaa aika lailla ja suuttuvat totaalisesti joka kiellon jälkeen. Pitää olla selkärankaa sanoa EI!

Uskoisin näitä osakkeita mainostavien katuvan ja haluavan muut samaan ansaan!

Vierailija
15/20 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kukaan ei myy meille osaketta jossa saisi olla joulun väliviikon ja viikon heinäkuussa. halvemmaksi tulee vuokrata luxusmökki. Jos lomaosake maksaa 7000 ¿ ja mökin vuokra 800 viikko niin 5 vuoden jälkeen mökin vuokraaminen on kalliimpaa ja saa olla siellä juuri silloin kun haluaa :)

Vierailija
16/20 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuntovelallisia, hän sitkeästi jatkoi ja etsi halpoja viikkoja esim. huhtikuussa ja loka-, marraskuussa. Ja sitten vielä 10 vuoden maksusuunnitelman. Myyjä suuttui koko ajan kun kieltäydyttiin, lopuksi haukkui meitä tyhmiksi jne. Ja tämä on totta.

Vierailija
17/20 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistussuhde 1/51 1 viikko huoltoviikko. Jälleenmyyntiarvo n. 1500¿ monet kaupittelevat osakkeita vuosi kaupalla, eivätkä saa myyntyä. Vapailla markkinoilla riittää osakkeita.

Eikö tuollainen ole muka huijausta?

Vierailija
18/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtiövastike on noussut aika paljon alun 120 eurosta, on nyt 250 euroa, kun kohteessa on rakennettu uusia altaita kylpylään yms.

RCI:n vuosimaksu on jotain 50 euron luokkaa kun ottaa pitkän jäsenyyden. Vaihtomaksu on 100 euron paikkeilla. Bonuslomien hinnat ovat 100-300 euroa kohteesta, huoneiston koosta ja sesongista riippuen.

Eli kyllä siihen ainakin 400-500 euroa vuodessa hulahtaa. Käytämme vuodessa yleensä vaihtolomaviikon lisäksi 1-2 bonuslomaa ja matkustamme 4-6 hengen porukalla. Sama porukka samantasoisessa hotellissa maksaisi tuplasti eikä käytettävissä olisi keittiötä eikä palveluita. RCI-kohteissa on yleensä ilmaiset tai erittäin edulliset kuljetukset, retkiä ja monenlaista ohjelmaa.

Olemme aina käyttäneet paljon rahaa matkusteluun ja laskimme, että täm systeemi tulee pitkän päälle halvemmaksi. Mieheni asuu myös työmatkoilaan RCI-kohteessa, hänellä on työporukka mukana ja heistä on mukavaa, kun on keittiö, pyykinpesumahdollisuus yms.

Vierailija
19/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostitteko yksityiseltä vai holiday clubilta suoraan (olen menossa sinne esittelyyn)

ap

Vierailija
20/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta oli jotakin 7000 euron paikkeilla. Laskimme että se oli vain reilun kahden vuoden kaikkien matkustelujemme hinta.

Sen jälkeen hinnat ovat jonkin verran nousseet. Meidänkin osakkeestamme on tarjottu vaihdossa ulkomaiseen osakkeeseen yli 10 000 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän