Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla, ettei mies ollenkaan tajua kuinka paljon teen suhteemme eteen töitä? Lähinnä mitätöi ja tuo vain omaa suuruttaan esille.

Vierailija
24.03.2020 |

Mikä tässä on voinut mennä pieleen? Aivan pakko purkautua.

Mies on muuttunut niin paljon alkuajoista. että menee yli ymmärryksen ja sitten taas fokusoin ajatukseni ymmärryksen puolelle.
Yritän mukautua ja hengittää syvään, taas kaikki on hyvin. Tulee kuitenkin uusi päivä ja uusi sisäinen hermoromahdus.
Hetki sitten kävin hengittämässä syvään ja itkemässä lukitussa tilassa, en vaan tiedä miten reagoida koska olen jo yrittänyt tarpeeksi avoimesti näyttää tunteitani miehelle lopulta kuitenkaan saamatta käytökseen muutosta, ainoastaan hetkellisesti.

Alkuun hän antoi ymmärtää olevansa hyvätahtoinen sekä perhekeskeinen mies mutta myöskin puoliaan pitävä, itsenäinen ihminen. Hän antoi minulle mielikuvan hyvästä, lojaalista sekä perheestään huolta pitävästä miehestä.
Alku oli kieltämättä ihanaa ja hyvin omistautuvaista miehen puolelta, kaikenlaista tehtiin ja koettiin ilman sen suurempia ristiriitoja. Elimme jonkinlaisessa huumassa vai lieko valheessa?

Hän on ahkera tekemään töitä ja kieltämättä tuo johtajan paikka sopii erityisen hyvin hänen persoonaansa.
Voi olla hyvin tuomitseva, suorasanainen ja hän vähät piittaa toisten tunteista jos on selkeä syy tuoda esiin puitteet.
Toisaalta on kuitenkin hyville tekijöille tai työkavereille todella reilu ja tuo arvostuksensa esille, myöskin konkreettisesti.

Itse olen vilpitön, myötätuntoinen ja toimin kyllä ahkerasti myös suhteessa ollessani toimivan suhteen eteen.
En todellakaan jaksa mäkättää turhasta, en jaksa turhaa riitelyä tai muuten painostaa toisia omien toiveiden mukaisesti,

Arvostan molemminpuolista itsestäänselvää panostusta hyvään ja tasavertaiseen suhteeseen, kuinnoitusta ja luottamukseen perustuvaa suhdetta.

Nyt vain tuntuu, että vaikka olen yrittänyt ja yrittänyt niin enää saan lähinnä arvostuksen murusia.
Tuntuu, että näännyn tähän jatkuvaan rakkauden ylläpitämiseen ja jonkintasoiseen alistumiseen.

Mies kun tulee töistä, alkaa jonkinsortin komentaminen tai sitten ihan vaan huvikseen veetuilu.
Kertoo eleillään ja puheillaan sovinismista, kuinka naiset ovat tyhmiä ja joskus minä olen erityisen tyhmä, mitään osaamaton ja kakara. Tämäkin saattaa tulla vaikka siitä, että unohdin ajatuksissani sammuttaa uunin tms.
Kun se jäisikin tähän yhteen kertaan, voisin ottaa huumorilla mutta pitkään jatkettuaan loukkaannun, turhaudun, ahdistun ja hetkellisesti masennun.
Sekin on väärin ja ei jaksa katsella koska vain mökötän ja vänkytän asiasta kun asiasta, saattaa jopa suorastaan huutaa.
Pian kaikki olikin vitsiä ja olen liian herkkä.
Vaihtoehtoisesti mies saattaa pyytää anteeksi, selittää hänellä olevan nyt paljon stressiä, väsymystä ja niin paljon kaikkea meneillään, että se purkautuu näin.
Kerron vain miltä nuo tilanteet tuntuu ja pyydän ettei toisi töitään kotiin mutta koska on johtaja niin hänellä on jokin oikeus valta-asemaansa myös kotona?

jatkuu..

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on samaa ihmistyyppiä kuin ap:n mies ja itse olen samanlainen kumppani kuin ap. Meillä on pieniä lapsia, joten olen päättänyt sopeutua ainakin toistaiseksi.

Mies on kroonisesti vihainen ja projisoi vihaansa minuun. En voi tehdä juuri mitään oikein ja jos teenkin, nostetaan esiin jokin vanha virhe tai mahdollinen tuleva epäonnistuminen. Vihaisuus on sekä sarkastista että räjähtelevää laatua. Mies kuvittelee lisäksi itsestään paljon ja vähättelee muita ja on kova komentelemaan.

Olen päättänyt vain antaa olla. En pyytele anteeksi, jos ei ole syytä. En tartu provosointeihin. En anna miehelle henkistä ylivaltaa. Kärsiköön omassa vihaisuudessaan, kunnes ymmärtää katsoa peiliin. Mä aion olla onnellinen ja itseeni tyytyväinen oma itseni. Tiedän itse, että olen hyvä tyyppi. Keskityn lapsiini, ystäviini ja kaikkeen hyvään mitä elämässäni on.

Vierailija
22/30 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea aloitusta. Otsikon perusteella hän ei vain ole kiinnostunut. Lähde.

Vierailija
24/30 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea. Mutta ratkaisu ongelmaasi on: ero. Jos suhde syö sinua enemmän kuin mitä se sinulle antaa, ainoa ratkaisu on ero. Muuten tuhoat itsesi.

Vierailija
25/30 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, miten monelle parisuhde on itseisarvo. Kärvistellään suhteessa väkisin, koska suhdehan on yhteiskunnan ideaali! Sairasta touhua. Parisuhteen tulee tuoda elämään lisää jotain hyvää, tehdä elämästä parempaa _kaikilta osin_ kuin ilman parisuhdetta. Monessakohan parisuhteessa tämä oikeasti on näin?

Vierailija
26/30 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin harjoittama psykologinen väkivalta pitkäaikaisena altistuksena voi aiheuttaa toiselle aivovammaan verrattavan tilan. Voit googlata brain damage narciccist abuse.

Kyse ei ole vain tunteista, läheisriippuvuudesta tai heikkoudesta, vaan äärimmäisestä väkivallan seurauksesta.

Nyt AP voit suunnitella että lopetat suhteen. Päätät ja lukitset päätöksen. Tärkeintä ettet jää odottamaan hänen lupaansa.

Huonossa suhteessa kummankaan aivot ei ole normaalitilassa, mutta kiusaajalla on vähemmän sekaisin menevää, eikä kiusaajat muutu. Kiusattu voi toipua.

YouTubessa on myös paljon narsismiin liittyviä "varoituksia".

Vierailija
27/30 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
28/30 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli se keskusteluketju henkisestä väkivallasta?

Siinä naiset saivat purettua yhdessä näitä tilanteita, saivat tukea, ymmärrystä ja kannustusta.

Noin kuukausi sitten? Luulen, että sen linkittäminen olisi hyväksi tähänkin keskusteluun.

En ole nähnyt sellaista tukea av-palstalla aikaisemmin, joten jos joku teistä muistaa niin linkkaa!

Vierailija
29/30 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli se keskusteluketju henkisestä väkivallasta?

Siinä naiset saivat purettua yhdessä näitä tilanteita, saivat tukea, ymmärrystä ja kannustusta.

Noin kuukausi sitten? Luulen, että sen linkittäminen olisi hyväksi tähänkin keskusteluun.

En ole nähnyt sellaista tukea av-palstalla aikaisemmin, joten jos joku teistä muistaa niin linkkaa!

https://www.vauva.fi/keskustelu/3665525/miten-paasen-irtaantumaan-raado…

Vierailija
30/30 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, olet löytänyt narsistin! Terapia voi auttaa, edes itsellesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän