Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jauhelihaan sekoitetaan ilmaa? Painon lisäämiseksi?

Vierailija
24.03.2020 |

Joulukinkussa on jopa puolet suolavettä, joka on tosi painavaa. Inhoittaa maksaa suolavedestä kokolihan hintaa. Nyt valmistajat ovat keksineet sekoittaa jauhelihaan ilmaa ja asiakas maksaa tyhjästä. Tämä on todella halpamainen temppu, varsinkin näin Koronan aikaan kun raha on muutenkin sen takia tiukilla. Harmillista, kun Hannu Karpokaan ei ole enää pienen ihmisen asialla - onneksi sentään on Kansanradio!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaa? Mistä niin päättelet? Pakkauksessa on suojakaasua sisällä.

Vierailija
2/25 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomasin. Lisäksi minulle osui jauhelihapaketti, johon oli lisätty ilmaa korkeapaineen aikaan ja saatu näin ainakin 12 grammaa lisää painoa. Todella ärsyttävää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on uusi juttu. Meikäläinen sentään pakkaa jauhelihaa vähittäispakkaukseen tehtaassa työkseni.

Vierailija
4/25 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun jauhenlihaan oli sekoitettu melkein kilo ilmaa. Kun avasin pakkauksen paino putosi olemattomiin! Sitten kun paistoin pannulla irtosi vielä vettäkin, mokomat huijarit! Mistä sais lihaa ilman vettä ja ilmaa?

Vierailija
5/25 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nää trollit keksii näitä aiheita ...

Vierailija
6/25 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilma kun vielä painaa niin vietävästi!!!

Vierailija
7/25 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appäp.

Palstalla tunnetaan vain jauheNliha.

Vierailija
8/25 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin vain ilmaa. Hankkimasssni kokolihassa oli rautaa!

Vierailija
9/25 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 g lihaa, 100 g ilmaa!👎

Vierailija
10/25 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilma kun vielä painaa niin vietävästi!!!

Niin, peräti 1,3 kg / m3

Vierailija
11/25 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😅

Vierailija
12/25 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua haittaa ilmavaivat joita saan syötyäni tuota ilmalihaa.

Vierailija
13/25 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa ostaa esim. kurkkuja kaupasta. Kurkussa on n. 90% vettä. Vettähän saan kotona hanasta lähes ilmaiseksi. Miksi kuluttajan pitää maksaa kurkun sisältämästä vedestä? Kukkakaalistakin saa poistaa ylimääräiset vihreät osat ennen punnitusta.

Vierailija
14/25 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri perusti jauhelihabisneksen ja sekoitti jauhelihan joukkoon heliumia saadakseen enemmän rahaa. Jostain syystä firma meni konkurssiin.

Vierailija
15/25 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua harmittaa ostaa esim. kurkkuja kaupasta. Kurkussa on n. 90% vettä. Vettähän saan kotona hanasta lähes ilmaiseksi. Miksi kuluttajan pitää maksaa kurkun sisältämästä vedestä? Kukkakaalistakin saa poistaa ylimääräiset vihreät osat ennen punnitusta.

Juomat ovat myös täyttä huijausta, mehut, maidot ym.

Vierailija
16/25 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän ostan vain tiukkaan pakattuja säilykkeitä ja kuivatuotteita. Näin en maksa ylenmäärin ilmasta ja vedestä. Monessa säilykkeessä on kyllä harmillisen paljon vettä ja jauhoihin ja hiutaleisiinkin on nykyään toisinaan pumpattu hämmästyttävän paljon ilmaa.

Ehkä voisi kokeilla kiviä seuraavaksi... niitähän saa ihan ilmaiseksi tuolta ulkoa.

Vierailija
17/25 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaessanne hedelmiä, älkää laittako pussia solmuun ennen punnitusta. Solmu nostaa painoa ja maksatte kovaa kilohintaa turhasta.

Vierailija
18/25 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitseeko AP sen jauhenlihansa tyhjiössä, vai miten pakkauksen sisältämä ilma pääsee vaikuttamaan puntarin lukemaan?

Vierailija
19/25 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaessani perunoita irtomyynnistä valitsen mahdollisimman pienikokoisia perunoita näin saan kiloon paljon enemmän syötävää , kuin jos ostaisin kilon isokokoisia perunoita.

Vierailija
20/25 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun jauhelihapaketissa on ilmaa vaan hinnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi