Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinit heräilevät etäkouluun puoliltapäivin ja pommittavat opettajia viesteillä jopa yöllä – osa ei ole pitänyt kouluun mitään yhteyttä

Vierailija
24.03.2020 |

https://yle.fi/uutiset/3-11272833

Teinit heräilevät etäkouluun puoliltapäivin ja pommittavat opettajia viesteillä jopa yöllä – osa ei ole pitänyt kouluun mitään yhteyttä

Tuho tulee...

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niinhän sitä jo spekuloitiin, että tämä tulee näkymään niiden lasten kohdalla, joiden perheissä on ongelmia. Toki varmasti ongelmattomissakin perheissä on teinikapinaa, mutta siihen vielä saadaan puututtua.

Vierailija
2/49 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tulee nyt kaikenmoinen uusjako. Luuserit saavat ansionsa mukaan. Luulenpa, että Suomeen muodostuu halpatyövoiman paratiisi. Ja se on oikein!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oliko yllätys.

Vierailija
4/49 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saahan sitä viestejä lähettää vaikka yöllä. Opettaja vastaa sitten kun herää ja menee töihin. Meidän koululla kuraattorit soittelee näitä kadonneita lävitse. Ehkä ihan hyväkin, että tilanne tulee nyt näkyväksi, että kotona ei ole kaikki hyvin.

Vierailija
5/49 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulevaisuudessakin tarvitaan lapiomiehiä ja vessojen siivoojia.

Vierailija
6/49 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuho, vaan paljon tuplauksia ensi syksynä. Opettajaparat, kun vanhemmat alkavat tosissaan pommittaa :(

Vierailija
7/49 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä sanoa mutta on se kasvatuksestakin kiinni. 

Vierailija
8/49 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No saahan sitä viestejä lähettää vaikka yöllä. Opettaja vastaa sitten kun herää ja menee töihin. Meidän koululla kuraattorit soittelee näitä kadonneita lävitse. Ehkä ihan hyväkin, että tilanne tulee nyt näkyväksi, että kotona ei ole kaikki hyvin.

Minä en ymmärrä tuollaista opettajille viestittelyä. Hoidetaan se opiskelu kouluissa onhan teillä aivot sitä varten.

Vierailija
9/49 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pitää olla opettajan tavoitettavissa 9-15 välillä, tehtävät palautettu 15 mennessä. Ei siis onnistu tuommonen.

Vierailija
10/49 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se koulu on väkisin pakko aloittaa aamulla? Eikö pääasia ole, että tehtävät tulevat tehtyä?

Vierailija
11/49 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat lähtee töihin aamulla niin mites valvot, että teini herää tunnille? Miksi wilmaan ei tule näistä poissaolomerkintää, että huomaisi? Mulla oli tänään vp ja revin teinin etätunnille kun meinas vaan nukkua, eikä kuulemma kiinnosta.

Vierailija
12/49 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sama, mihin kellonaikaan lapseni herää niin kauan kuin hoitaa hommansa.

En ymmärrä tuota valitusta yöllä kirjoitetuista viesteistä. Minä olen amk-ope, ja puolet opiskelijoiltani saamastani sähköpostista tulee illan ja yön aikana. Mitä väliä sillä on, monelta otetaan yhteyttä?

Vierailija
13/49 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän heräilevät. Fiksu opettaja laittaa puhelimen DND-tilaan yöksi.

Vierailija
14/49 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tulevaisuudessakin tarvitaan lapiomiehiä ja vessojen siivoojia.

Tosin nämä hommat pitäisi varata niille varta vasten maahan tuotetuille koneinsinööreille ja aivokirurgeille, joiden osaaminen ehkä just saattaisi - tarpeeksi pitkän opastuksen jälkeen - riittää noihin hommiin. Ehkä. 

Vierailija
15/49 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini palautti matikantehtävät n. klo 24:00 ja uusia tehtäviä tupsahti tehtäväksi klo 00:30. Ei laita viestejä opettajalle, kun ei se kuitenkaan ehdi vastaamaan, sen sijaan vanhemmat opettavat.

Vierailija
16/49 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä tuollaista opettajille viestittelyä. Hoidetaan se opiskelu kouluissa onhan teillä aivot sitä varten.

Mutta nythän sitä opiskelua ei voi hoitaa kouluissa, kun ne ovat kiinni.

Vierailija
17/49 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva yläkoulun opettaja antaa kännykkänumeronsa teineille. Viestit liikuvat usein Wilman kautta.

Vierailija
18/49 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä pitää olla opettajan tavoitettavissa 9-15 välillä, tehtävät palautettu 15 mennessä. Ei siis onnistu tuommonen.

Yläkoulussa?

Vierailija
19/49 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva yläkoulun opettaja antaa kännykkänumeronsa teineille. Viestit liikuvat usein Wilman kautta.

Vielä vähemmän vaivaa siis.

Vierailija
20/49 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kympin oppilas, mutta valvoin myöhään usein. Tuossa iässä unirytmi kääntyy ihan biologisestikin enemmän iltaan. En itsekään oikein käsitä, miksi sen opetuksen pitää väkisin alkaa aamulla, kun nyt ei ole harrastuksiakaan eikä tapahtumiakaan ja moni nuori nukkuu myöhempään. Muistan inhonneeni aikaisia aamuja eikä sillä ole mitään tekemistä laiskuuden tai älykkyyden kanssa. Harrastin iltaisin paljon ja silloin olin virkeimmilläni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän