Työkaverin käytös muuttunut, ei tervehdi, ei edes katso päin,
on hyvin vakava. Ymmärrän, että on varmasti huolia, mutta se ei ole syy huonoon käytökseen työpaikalla. Ei tarvitse olla sosiaalinen, mutta tervehtiminen on asiallista.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita. Toiset jopa ilmoittavat työkavereilleen, että minulla on nyt raskasta ja kulkevat naama nurin ja odottavat silkkihansikkain kohtelua. Kaikilla ihmisillä on huolia, pienempiä ja suurempia, mutta omat huolet eivät ole syy kohdella työkavereita tylysti tai ylenkatsoen.
Minusta on ihan ok, jos työkaveri ilmoittaa että on kurja päivä eikä jaksa olla sosiaalinen. Annan sitten olla enemmän rauhassa. Mikä ongelma?
Ollaankohan samassa työpaikassa? Iso tukkainen voimakkaasti hajustettu persoona, jonka elämäntehtävänä on huomautella muiden mokista. Todella raskas ihminen.
Jos antaa olla rauhassa ja hommat hoituu neutraalisti, niin ok. Ehkäpä nuorilla työntekijöillä on vähän turhan suuret odotukset sosiaalisesta kanssakäymisestä työpaikalla. Monesti onneksi löytyy samanikäistä seuraa, joilla on samanlainen kuva asiasta, ja he jaksavat pitää tuota mielestään erittäin velvoittavaa roolia yllä. Nuorena myös loukkaantuu helpommin, mutta kyllä se siitä tasoittuu...
On se kumma, kun tämän yleisön mielestä naapureita kohtaan ei tarvitse olla niin minkäänlaisia peruskohteliaisuuksia, mutta maailma kaatuu jos työtuttava ei tervehdi.
Uupumuksen yleinen merkki. Ja muutenkin, jos ei sinun työntekoa haittaa niin anna olla. Do your job, get paid and go home.
Mulla on esimies lakannut tervehtimästä ja alkanut mulkoilemaan. Kyttää lisäksi mun töitä enemmän kuin muiden vaikka olen hälle ollut ystävällinen ja työt hoitanu hyvin
Kuulostaa siltä että kyseessä on nainen
Mun työkaveri ihmetteli tässä tovi sitten ihan samaa minun muuttuneen käytöksen takia, kun en enää ole hänelle oma iloinen itseni, vaan hoidan hänen kanssaan vain pakolliset työasiat ja nekin niin niukkasanaisesti kun mahdollista, enkä enää tervehdi tai sano mitää muutakaan ylimääräistä.
Vastasin hänelle ihan suoraa, että sain tietää hänen aiemmin tekemästään seksuaalirikoksesta ja hän menetti sen myötä minun silmissäni kaiken arvon ihmisenä.
Mulla alkanut työkaveri käyttäytyä juuri noin. Ennen puhui normaalisti ja nykyään ei tervehdi. On käytöstavat unohtuneet. Yleensä kun näin käy on juoruttu valheita ja muuta keksittyä selän takana
Mulla oli pomo rehtori joka ei tervehtinyt muita kuin hoviinsa kuuluvia. Harvinaisen mäntti (lue mulkkku) jätkä.
Peen jauhaminen ja juoruilu selän takana on luiskaotsaista ja alentuvaa. Ne jutut on kantautuneen työkaverinne korviin. Asiallista tai ei, en minäkään enää tervehtisi. Sen sijaan että mietitte työkaverinne käytöstä, miettikää omaanne.
Se kuuli että sulla on onlyfans joten nyt oot likainen sille eikä haluu enää puhua
Minua ei tervehtinyt alun alkaenkaan uusi ulkomailta tullut työntekijä. Tehtiin samaa hommaa, mutta piti minua kai alempiarvoisena.
Kerran tavattiin kadulla ja sanoin hei, tämä ei tuolloinkaan vastannut mitään. Oli kuin ei näkisi tai kuulisi.
Outoa on. Miten tuollaiset saa jatkaa töissään?
Minulle eräs huoltomies teki saman. Kymmenisen vuotta korjautin hänellä laitteitani ja erään kerran kun ryhdyin ottamaan yhteyttä, ei vastannut puhelimeen. Sitten yritin tekstiviestiä, ei vastausta. Sitten lähetin kirjeen, ei vastausta. Nyt on mennyt reilut puoli vuotta, enkä tiedä vieläkään, mikä aiheutti muutoksen käytökseensä.
Kerro toi kaikille esimiehille, osalla ei ole edes alkeellisia sosiaalisia taitoja tai kykyä johtaa asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Joku väittänyt sinun puhuneen pahaa? Klassinen tapa sotkea ihmisten välejä, jossa useinkaan varsinainen *askanpuhuja ei jää kiinni.
Tämä se on ongelma mut paras kun itse et tiedä mistä kenkä puristaa ja toinen ei voi siitä edes sanoa. Miten se toinen voi tietää mitä juorujuttuja sitä keksitään ja puhutaan selän takana. Te jotka kuulette juoruja ja otatte itseenne miksi suututte kuulopuheista. Jos joku väittäs mulle että kollega puhuu pahaa ni en tosiaan heti uskois
Anna toisen ihmisen olla rauhassa.
Tosi lapsellista lähtökohtaisesti alottaa heti mykkäkoulu ja asiaton kohtelu kuulopuheen perusteella. Tollee käyttäytyy teinit yleensä
Joku väittänyt sinun puhuneen pahaa? Klassinen tapa sotkea ihmisten välejä, jossa useinkaan varsinainen *askanpuhuja ei jää kiinni.