Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tuotteen haluaisit kotimaisena, mutta tarjolla on vain Kiinassa valmistettuja?

Vierailija
24.03.2020 |

Arkipäivän havaintoja tähän ketjuun!

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaista posliinia kun saisi kotimaisena.

Vierailija
102/107 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Kotimaisessa tuotannossa on se huono puoli, että sullä hinnalla, jolla tuotteet saa kaupaksi, ei firma pysy pystyssä.

Alapa punomaan pajukoreja ja yritä niillä tuloilla elää Suomessa!

Onnistuu vain elämällä sossutuilla ja tekemällä pimeää lisätienestiä.

Mä olen vielä työikäinen, mutta eläkkeellä voisin tollasia näprätä ihan ajankulukseni.

Kyllähän Suomessa, jossain Luvialla vai missä lie oli, tehdään olkipukkejakin joulukoristeeksi. Kun tuoton saa torimyynnistä nettona tassuun, niin luulisi kannattavan, kun jotain ihminen aina vapaa-ajallaan harrastaakin.

Sitä paitsi: minä olen valmis maksamaan pajukorista vaikka 200 euroa, jos se on Suomessa suomalaisen tekemä. Ei sen tarvi olla samanhintainen kuin muovisen kiinakorin.

Etsin eräs joul

Hyi yök! Pajukoreja ja olkipukkeja. Juuri niin hirveää rojua, että kelpaa vain suomijunteille. Täällä ihmisillä on niin alikehittynyt maku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen. Siihen suomalaiset käyttöjärjestelmät ja sähköpostit.

Vierailija
104/107 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannekello, mikä tosin jo mainittiin ketjussa. Kuitenkin kellot helposti maksaa satasia ( jopa enemmänkin), niin voisi luulla että joku suomessa kiinnostuisi näitä tekemään.

Vierailija
105/107 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puinen leikkuulauta ja pajukori.

Ehkä jostain kädentaitoshopista voisi kotimaisen löytää, mutta esimerkiksi Prismassa on vain akaasiapuusta tehtyjä Kiinassa valmistettuja leikkuulautoja, ja sama Cittarissa. Mikä häpeä, että Suomessa ei myydä yleisesti Suomessa suomalaisesta puusta tehtyjä leikkuulautoja! Jos joskus koronasta selvitään, tämä asia saisi luvan muuttua.

Koska en ole halunnut kiinalaista leikkuulautaa, leikkaan usein "ilmassa" käsillä tai leivinpaperin tai muovikannen päällä.

Pajukoreja ei Suomessa enää juuri myyntiin tehdä. Puolasta tulee torien korit, ja sitten tietysti Kiinasta ne pajukorin näköiset muovikorit, joita näissä "vastuullisissa" marketeissamme myydään.

Mulla on kaks puista leikkuulautaa suomalaiselta puusepältä. Ovat kestäneet käytössä jo likemmäs 20 vuotta. Saisi kyllä enemmänkin olla kaupoissa tarjolla kotimaista puusta tehtyä tuotetta, samaa mieltä!

Vierailija
106/107 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se on puhelin.

Jos Nokian puhelimia valmistettaisiin Suomessa niin ne olisivat todella kysyttyjä, koska lähes kaikki puhelimet tehdään nykyään Kiinassa ja kuka oikeasti luottaa siellä tehtyyn puhelimeen tässä maailman tilanteessa?

Isoin virhe oli luopua puhelinten teosta täällä. Mutta eihän me muuta tehdä kuin virheitä ja ollaan liian sinisilmäisiä ja nokasta vedettäviä. 

Vierailija
107/107 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maailman tilanteessa kaipaan kaikkea mikä on elintärkeää. Sellaisten valmistus ei saa olla pelkästään Kiinassa. 

Eurooppaan on erittäin tärkeää saada elintärkeät tuotannot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä