Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tuotteen haluaisit kotimaisena, mutta tarjolla on vain Kiinassa valmistettuja?

Vierailija
24.03.2020 |

Arkipäivän havaintoja tähän ketjuun!

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Applen tietokoneen... tosin saattaisi hintaa kertyä!

Vierailija
82/107 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeiden vaikuttavat aineet.

On aika kauheaa, että ne tulee aina Kiinasta tai Intiasta. Kaikille lääkefirmoille samoista tehtaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden euron T-paita

Vierailija
84/107 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijakastike. Kaiken muun saa muista maista.

Vierailija
85/107 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avocadoja. Vaikkei ne nyt Kiinasta tulekaan nikn kaukaa silti.

Vierailija
86/107 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinan kaali

Vierailija
87/107 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvitakkia olen yrittänyt metsästää suomalaisena, mutta ei löydy. Ainoastaan sellaisia värikkäitö huopa-hippitakkeja löytyy, mutta ns. normaaleja tyylikkäitä ja ajattomia suomalaisia takkeja ei enää saa.

Joutsen -merkki on Suomi-Viro yhteistyönä tehtyjä. Siellä on hienoja talvitakkeja.

Vierailija
88/107 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattilat ja paistinpannut.

Tavallisten markettien teräsastiat ja aterimet on kaikki Kiinassa tehty. Eikö aikoinaan Suomessa ollut Sorsakoskella valmistusta? Olisiko oikeasti niin kallista, ettei enää millään voisi Suomessa valmistaa?

Minä kerään tiettyä Suomessa tehtyä aterinsarjaa kirppareilta ja verkkokaupoista. Vielä noin 15 vuotta sitten tehtiin aterimia vielä Suomessa jo oikein muistan. Savonia (jota en kerää) valmistetaan nykyään kai Kiinassa.

Eikö se ole synti ja häpeä, että Iittala ja Hackman -tuotemerkkejä valmistetaan jossain Aasiassa? Ja Arabiaa?

Suunnittelisivat nyt Corona-sarjan astiaston ja samaan syssyyn vaikka aterimet.

Opan pannut ja kattilat tehtiin vielä jokin aika sitten.

Vierailija
89/107 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panko-jauhot. Löysin kaupasta vain yhdenmerkkisiä ja valmistumaaksi oli merkitty Kiina. :O Juu ei kiitos kiinalaisia elintarvikkeita mulle.

Aivan parhaita.  Osta Kikkoman pankoja ,japanilaisia.

Pankojauho on japanilainen versio korppujauhoista. Niiden avulla ruokiin saa helposti uskomattoman rapean pinnan

Vierailija
90/107 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soijakastike. Kaiken muun saa muista maista.

Japanilaistakin on.

Vierailija
91/107 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli ensimmäisenä mieleen Candy canesit, eli ne jouluna kuuseen ripustettavat piparmintun makuiset tikkarit. Kaikki valmistettu Kiinassa. Eikö joku suomalainen karkkifirma voisi valmistaa näitä esim. joulutikkari-nimellä.

Vierailija
92/107 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talvitakkia olen yrittänyt metsästää suomalaisena, mutta ei löydy. Ainoastaan sellaisia värikkäitö huopa-hippitakkeja löytyy, mutta ns. normaaleja tyylikkäitä ja ajattomia suomalaisia takkeja ei enää saa.

Joutsen -merkki on Suomi-Viro yhteistyönä tehtyjä. Siellä on hienoja talvitakkeja.

Ok. Luulin, että ovat Suomessa ja Virossa valmistettuja, mutta kyllä sielläkin Kiina lopussa mainittiin. Mutta tehtaat ovat myös Suomessa ja Virossa. Sorry osittain väärä info.

Vierailija
93/107 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranruoka, koirien herkut napostelut, tikut, luut jne. Yllättävän monessa lukee PRC / Made in china, tai ei lue ollenkaan muuta kuin kuka on *valmistuttaja* mutta ei lue mistä maasta sisältö on kotoisin. Onneksi muutamia tuotteita on täysin kotimaisia mutta kovin ovat vähissä!

Vierailija
94/107 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Kotimaisessa tuotannossa on se huono puoli, että sullä hinnalla, jolla tuotteet saa kaupaksi, ei firma pysy pystyssä.

Alapa punomaan pajukoreja ja yritä niillä tuloilla elää Suomessa!

Onnistuu vain elämällä sossutuilla ja tekemällä pimeää lisätienestiä.

Mä olen vielä työikäinen, mutta eläkkeellä voisin tollasia näprätä ihan ajankulukseni.

Kyllähän Suomessa, jossain Luvialla vai missä lie oli, tehdään olkipukkejakin joulukoristeeksi. Kun tuoton saa torimyynnistä nettona tassuun, niin luulisi kannattavan, kun jotain ihminen aina vapaa-ajallaan harrastaakin.

Sitä paitsi: minä olen valmis maksamaan pajukorista vaikka 200 euroa, jos se on Suomessa suomalaisen tekemä. Ei sen tarvi olla samanhintainen kuin muovisen kiinakorin.

Etsin eräs joulu kissojen ja koirien kanssa kotimaisia perinteisiä olkikoristeita eikä mistään löytynyt! Kiersin monet myyjäisetkin. Prismassa oli vain kiinalaisia olkipukkeja! Ja tänä vuona Prisman valikoimasta löytyy mm. kiinalaisia kävyistä tehtyjä kuusenkoristeita. Häpeä ja surku, ihme kun ei kiinalaisia käpylehmiä!

Vierailija
95/107 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa Hackmannin keitto- ja paistoastioista sekä kaikki All Steel -sarjan tuotteet valmistetaan Suomessa Sorsakoskella. Valurautatuotteet ja Kajsa-leivontatuotteet tulevat Kiinasta. Suomessa ei ole aterinvalmistusta ollenkaan, vaan kaikki Hackmannin aterimet tulevat eri puolilta Eurooppaa ja Aasiaa

Vierailija
96/107 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisia siistejä naistenvatteita. En mitään isoprinttisä trikoovaatteita. Ehkä pitäisi kysellä hintoja paikallisilta ompelu- ja räätälipalvluilta. Teettäminen voisi olla ihan hyväkin vaihtoehto.

Vierailija
97/107 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. En  ole sinofobi joka tekee näitä paskaketjuja.

Vierailija
98/107 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladyboy.

Vierailija
99/107 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa puut ovat kaadettu lähes kaikki. Ahneet maanomistajat sahaavat omaa oksaansa kun kaatavat kaikki pienetkin puut, sitten maksellaaan kaikki niittä hiilinielurahoja

Vierailija
100/107 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alusvaatteita olisi kiva saada muutakin kuin Suomessa suunniteltuja. Haluaisin myös ostaa kunnollisen Suomessa tehdyn astiaston, en tiedä löytyykö enää. 

Pentikin astiat tehdään Suomessa.

Pentik edustaa huonoa makua, maalaisjunttien juttu. Ja lähiö wt:iden

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi